בדיקת US - מעקב נגע בבלוטת התריס

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקת US - מעקב נגע בבלוטת התריס
    נירו
    30/10/2020

    שלום ד"ר איש שלום,

    בן 32, ללא מחלות רקע.
    לפני 4.5 שנים גילו לי באופן מקרי במהלך בדיקת סונר קשרית היפואקוגנית, בקוטר 0.8 ס"מ באיסטמוס. למעט זה, הבדיקה היתה תקינה.
    ביצעתי מעקב חצי שנה ושנה אחרי, ללא שינויים - בבדיקה לאחר שנה אף מדדו שגודל הקשרית באיסטמוס הוא 0.7 ס"מ.
    קצת יותר מ-3 שנים עברו מאז והחלטתי לבצע שוב בדיקה למעקב.
    להלן תוצאות הבדיקה שהגיעו היום:
    אונה ימנית - בגודל 4.7*1.8*1.8 עם גבולות סדירים.
    במרכז האונה הימנית - הודגם נגע היפואקוגני בקוטר 0.4 ס"מ עם גבולות בלתי סדירים, הנגע יותר גבוה מאשר רחב - TR-4. תהליך חדש. ללא עדות להסתיידות באונה.
    אונה שמאלית - בגודל 4.9*1.3*1.5 ס"מ. בגודל ומרקם תקינים.
    איסטמוס - בעובי תקין. בחלקו הימני - ניתן לזהות נגע היפואקוגני מוגד היטב עם מרקם אחיד בקוטר 0.6 ס"מ - TR-3.
    בלוטות רוק - תת לסתיות דו"צ ופרוטיס משמאל בגודל ומרקם תקינים.
    בפרוטיס מימין - באונה השטחית הודגמה קשרית היפואקוגנית עם מרכז היפראקוגני בקוטר 0.6 ס"מ - ייתכן קשרית לימפה בלבד.
    קשריות לימפה - לא הודגמו קשריות מוגדלות פתולוגיות בצוואר.
    בסריקה הנוכחית לא ניתן לזהות סימנים סונוגרפיים להגדלת בלוטת הפרא טירואיד דו"צ.
    לסיכום:
    1. תהליך ידיע ויציד באיסטמוס בלוטת התריס - TR-3.
    2. נגע חדש באונה הימנית בקוטר 0.4 ס"מ - TR-4.

    האם יש אינדיקציה לביצוע FNA בנגע החדש או שנדרש המשך מעקב?
    האם הווצרות קשריות חדשות בתריס הוא דבר בשכיח?
    האם קיימים מומחים לאנדוקרינולוגיה שגם מסתכלים על תצלומי הסונר ולא רק על הפענוח של הרדיולוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנירו

    ד''ר מאיה איש שלום
    30/10/2020

    ערב טוב
    מרבית האנדוקרינולוגים מסתכלים גם על תמונת הסונר
    הקשר קטן בעל מאפיינים חשודים, אך חשוב לוודא את מקומו שהוא אכן במרכז ולא קרוב לשוליים של האונה. אם אכן המיקום מתאים אפשר יהיה לשקול מעקב סונוגרפי בשלב
    הקשר השני תואר כיציב ולא תואר כבעל מאפיינים חשודים.
    מציעה לפנות ליעוץ אנדוקריני
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו