מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סודיום נמוך ושתייה- בת 61איילה18/12/2020
שלום
אני בת 61
אני במעקב בגלל סודיום שיצא נמוך פעמיים.
רציתי לשאול.
אם יש לי בדיקת סודיום ולא שתיתי הרבה שעות
אז אני מבינה שזה יטה אותו כלפי מעלה.
אבל אני לא רוצה שהוא יהיה מוטה כלפי מעלה
אלא ריאלי וסביר.
בדיקות הדם בבוקר.
אם אני שותה 1.5 כוס מים חצי שעה לפני הבדיקה
האם זה מספיק להשפיע כדי לראות שהסודיום מאוזן
או שהגוף עדיין מיובש מכל השעות בלי שתיה בלילה?
אם זה לא מספיק זמן אז אם אקום שעה לפני הבדיקה ואשתה כוס מים זה בסדר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיילה
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020נשמע בסדר
צריך לראות אם זה אמיתי לבדוק אוסמולליות בדם
ואם אמיתי לבדוק אוסמולליות ואלקטרוליטים בשתן
הסיבה השכיחה ביותר היא תרופות כגון נוגדי דכאון נוגדי חומצה ורבות אחרות
ואז יש עודף ספיגה של מים וצריך דווקא להגביל שתיה ל4 כוסות ליום
סיבה אחרת היא שתית יתר האוסמולליות בשתן עוזרת להבדיל בין 2 המצבים
בנוסף אם אכן אוסמולליות בדם נמוכה חשוב לבדוק תקינות TSH FT4 וקורטיזול בשמונה בבוקר
וישנם ברורים נוספים שרופא המשפחה יכול להפנות אליהם הכל תלוי בתוצאות הברור שציינתי עד כה
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת דם ושתן לסודיום
איילה19/12/2020תודה רבה על תשובה מפורטת
מעריכה את מאוד
האם אני יכולה לעשות בדיקת דם לסודיום
בבוקר ב 8
אחרי שלא שתיתי כל הלילה ורק כוס מים חצי שעה לפני כן?
או שרצוי לשתות יותר כדי לבדוק שהסודיום לא יורד בגלל הרבה מים?
אם כן כמה זמן לפני כן לקום ולשתות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאיילה
ד''ר מאיה איש שלום19/12/2020בהחלט מספיק
אין צורך לקום קודם או לשתות יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסודיום נמוך , התקפי חולשה
איילה19/12/2020תודה רבה!
שאלה אחרונה אם אפשר....
יש לי פעם בכמה ימים התקפי חולשה ותשישות משמעותית.
פתאום חצי שעה שעה באמצע היום או בערב תשושה מאוד כל השרירים כבדים יושבת אין כח לזוז.
כל בדיקות הדם יצאו תקינות רק הסודיום היה מעט נמוך.
רופא המשפחה אמר שאולי יש לי התקפים של נפילות אלקטרוליטים.
אבל כמעט ואין לי התקפי חולשה בבוקר.
1. האם יש היגיון לעשות בדיקת אלקטרוליטים בבוקר ?
( אלה השעות של קופח ).
2. יכול להיות שאלקטרוליטים תקינים לגמרי בבוקר אבל במהלך היום יש נפילות? אם כן איך אאתר זאת? ( אין סיכוי שאצליח לעשות בדיקת דם בדיוק בזמן "התקף" כזה של חצי שעה שעה ).
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילה
ד''ר מאיה איש שלום20/12/2020אולי התקפים קשורים לשנוי ברמת הסוכר (זה ניתן לבדוק בבדיקה מהאצבע בבית) פחות סביר שקשורים לשנוי ברמת הנתרן. אני מכירה התקפים שקשורים לשנוי ברמות אשלגן אבל זה מאוד נדיר
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

