סודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתן

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • סודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתן
    גלעד
    20/12/2020

    שלום
    אני בן 45.
    לא ידוע על מחלות מהותיות.
    כמה שנים ירידת משקל חדה עקב בעיות במערכת העיכול.
    אוכל מעט יחסית ותזונה מאוד לא מגוונת.
    רק לאחר בירורים מקיפים נמצא לאחרונה שסובל מ
    גסטרופרזיס אידיופתי - לא ברורה הסיבה
    וגם תנועתיות איטית של מערכת העיכול.

    ירדתי לאורך השנים 15 קילו מ 60 ל 45 וכרגע נמצא במשקל חסר BMI=14.5 .
    מתחיל כל מיני כדורים לראות אם הם יעזרו לאכול יותר.

    עד כה בדיקות הדם תקינות. ספירה כימיה בנורמה.
    TSH תקין לפני חודש.
    קורטיזול לפני חודש בקצה העליון של הנורמה.

    בדיקת דם לפני שבועיים סודיום מעט נמוך 133
    בבדיקה חוזרת שבוצעה היום
    סודיום בדם 138 תקין כבעבר.
    פוטסיום בדם 4.3 תקין.
    כלוריד 101 תקין.
    מגנזיום תקין 2.0

    אבל בבדיקת שתן ( רגיל ) שבוצעה הבוקר.
    שתן כללי תקין
    שתן אלקטרוליטים מאוד נמוך
    סודיום 29 NMOL/L כשהנורמה 50-150
    פוטסיום 7.0 NMOL/L כשהנורמה 20-80

    אציין שזה היה שתן שני של הבוקר.
    בצום אבל שתיתי בשעה וחצי לפני הבדיקה
    כ 750 מל מים.

    במעבדה אמרו ששומרים את הסרום של הדם ואת השתן אם צריך לעשות בדיקות נוספות להשלמה.
    אודה על עזרתך
    1. מה יכולה להיות הסיבה לסודיום ופוטסיום כל כך נמוכים בשתן? ( לעומת זאת בדם הם תקינים ).
    2. האם יש בדיקות דם או שתן נוספות שכדאי לעשות
    כדי להשלים את התמונה?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    20/12/2020

    הסודיום והאשלגן בשתן חשובים כשיש הפרעה בדם אבל כשאין הפרעה אני לא חושבת שיש להם משמעות אלא קשורים לצריכה התזונתית ולמאזן הנוזלים בנושא הנתרן
    מה שקובע זה המצב בדם..שהיה תקין
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתן

    גלעד
    20/12/2020

    תודה על התשובה.. הרגעת אותי..
    אם אפשר עוד לשאול ולסגור את הנושא

    1. לאור דבריך, האם אפשר להניח שסודיום ופוטסיום נמוכים בשתן, במקביל לכך שהם תקינים בדם, זה כנראה בגלל מצב התת תזונה ולא בגלל בעיה אנדוקרינית? ולכן לא נדרשות בדיקות אנדוקריניות נוספות?

    2. יש לי מעט מאוד אשלגן בתזונה פחות מ 1000 מג ליום.
    האם העובדה שהוא כבר לא תקין בשתן ( אבל עדיין תקין בדם )
    מעידה שכנראה הגוף כבר פחות מצליח להתמודד עם זה
    והמצב מתחיל להיות בעייתי יותר?
    אני שואל את זה בגלל שמתחיל לנסות תזונה בפורמולות כמו אנשור וכו'. ייקח כמה שבועות לנסות כמה פורמולות עד שאולי אמצא משהו שהמעיים יסתדרו איתו.
    השאלה אם יש עוד כמה שבועות במצב כזה או שהאלקטרוליטים הנמוכים בשתן מעידים שזה כבר מצב חירום וחייבים לעבור להזנה חיצונית כמו ב PEG או TPN ?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/12/2020

    לגבי התזונה האופטמלית צריך להתרשם ממצב תזונתי אני לא חושבת שהאלקטרוליטים בשתן צריכים להשפיע..
    בעקרון הכליות לא יודעות לשמור 100% מהאשלגן תמיד יש אובדן כלשהו אבל אם הרמה תקינה בדם אז אין דאגה
    נתרן בשתן קשור לצריכה של מלח ולסטטוס הנפח בגוף. ולא למצב תזונתי.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיום ופוטסיום נמוכים מאוד בשתן

    גלעד
    21/12/2020

    תודה רבה על התשובה מעריך מאוד.
    אז לסיכום אם אני מבין נכון
    אשלגן נמוך מהנורמה בשתן זה כנראה בגלל מיעוט אשלגן בתזונה אבל זה כרגע לא מסוכן בגלל שבדם עדיין תקין.
    ולגבי נתרן נמוך בשתן זה אומר שאני אוכל מעט מדי מלח?

    האם הבנתי נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    24/12/2020

    נתרן נמוך בשתן גם יכול להיות קשור להתייבשות, ואם לחצי הדם תקינים (ולא נמוכים) אז לא סביר שאתה אוכל מעט מידי מלח זה דווקא דבר טוב..
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו