שאלה לגבי הפסקת אינסולין

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה לגבי הפסקת אינסולין
    רוני
    04/01/2021

    שלום ד"ר,

    אבי בן 77 מטופל כ 10 שנים עם אינסולין(שילוב של קצר טווח וארוך טווח, סוכרת סוג 2), לאחרונה תופעות היפו, הוחלף לו טיפול לאינסולין ארוך טווח בלבד יומי : Toujeo 20 + זריקה שבועית שלTrulicity 0.75 + גלוקומין 2X850 , הוא הרגיש מצוין עם ערכי סוכר מאוזנים (120 בבוקר, 140 אחה"צ, לפני הארוחות) אך להפתעתי רופאת הסוכרת שלו החליפה לו טיפול: ביטול זריקת האינסולין היומית ומנגד הכפלת המינון של של Trulicity ל 1.5 - כלומר הטיפול הוא זריקה שבועית בלבד של של Trulicity 1.5 + + גלוקומין 2X850.
    לצערי לא הייתי נוכח בפגישה והרופאה בחופש בחודש הקרוב, אשמח לשמוע ממך מה יכולות להיות הסיבות להחלפת הטיפול ל Trulicity בלבד והאם זה לדעתך יכול להשאיר אותו מאוזן ?

    תודה
    רוני.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי הפסקת אינסולין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרוני

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/01/2021

    בנגוד לאנסולין טרוליסיטי לא מעלה את הסכון לנפילות סוכר (היפוגלקמיה) גם מסייעת בירידה במשקל ומגנה על כלי הדם והכליות. יתכן שבהחלט יסתדר ללא אנסולין קשה לחזות מראש אבל מניחה שיעקוב אחר ערכי הסוכר ואם הסוכרים יעלו הרופאה תחדש לו את האנסולין (בהנחה שיש לו סוכרת מסוג 2 ולא סוכרת מסוג 1/LADA)
    בכל מקרה כדאי לצמצם קצת את צריכת הפחמימות (למשל פרי בין הארוחות עם אגוזים/שקדים ולא יחד עם ארוחה) וגם להקפיד על פעילות גופנית כגון הליכות
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו