בדיקות בעקבות אדונמה בת 62

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בדיקות בעקבות אדונמה בת 62
    רינה
    12/01/2021

    בת 62 עם לחץ דם די מאוזן ( כשנה).
    בשל כאבי בטן בוצע CT. התגלה אדונמה באדרנל שמאל בקוטר 8 מ"מ, בצפיפות 10HU. בדיקות דם:
    ACTH-8 - קטן מ - 5 ( בוצע פעמיים).
    Renin direct - 125
    Aldisteron/renin Ratio b- 0.2
    שאר בדיקות הדם תקינות.
    מחכה לתשובות של 2 בדיקות שתן 24 שעות, וקורטיזול ברוק.
    האם בדיקות הדם החריגות מעידות על בעיה?
    סובלת מעייפות, בזמן עייפות יש לי פעימות חזקות. לפני 15 שנה סרטן שד.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקות בעקבות אדונמה בת 62

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרינה

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/01/2021

    אדנומה היא ממצא שפיר ומתגלה באופן מקרי בכ30% מבדיקות הסיטי.
    הACTH המדוכא ציינת קטן מ5? אם בוצע נכון (יש לקחת בקרח) מחשיד שאולי יש הפרשת יתר של קורטיזול אך צריך לראות באמת את בדיקת הרוק וגם אסוף השתן ולשקול לבצע מבחן דקסמטזון 1 מג'. אני מבינה שאינך נוטלת תכשירי סטרואידים (כדורים/משחות/משאפים) בכל מקרה פחות מסביר עייפות ודפיקות לב. אלא עודף קורטיזול אם בכלל קיים מתבטא בעליה במשקל עור שברירי כאבי/חולשת שרירים הפרעה ברפוי פצעים עליה ברמות סוכר ולחץ הדם.
    יחס אלדוסטרון רנין לא מחשיד לעודף הפרשת אלדוסטרון שזה טוב.
    בגלל דפיקות הלב שציינת לשקול בצוע אסוף שתן למטנפרינים למרות שפחות סביר שיהיו מוגברים לאור העובדה שתוארה אדנומה קלאסית
    ובלי קשר בשל דפיקות הלב לשקול בדיקת TSH ..לא קשור לאדרנל
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו