איזון סוכרת מסוג LADA

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • איזון סוכרת מסוג LADA
    דני
    21/01/2021

    אובחנתי כ LADA ומטופל באקרוז מזה 8 שנים. A1C עולה בהדרגתיות לאורך השנים וכרגע בטווח 6.8-6.9. רמת אינסולין בדם 2.0. ירידה במשקל בחצי השנה האחרונה של כ 1.5 ק"ג. משקל נוכחי 60 ק"ג/גובה 178 מ'.
    שאלות:
    - הרופא הציע לי להתחיל בהזרקת אינסולין ארוך טווח (טוג'או). מה דעתך? האם התשובה ברורה או שווה לשקול למשוך עוד קצת זמן עם כדורים, אולי לשנות את האקרוז.
    - התחלתי להזריק טוגאו במינון של 6 יח', אבל הפסקתי לאחר יומיים עקב כאב עמום במקום ההזרקה בבטן. הכאב עבר רק לאחר כמה ימים. מה משמעות הדבר? חושש להמשיך בהזרקות.
    - האם יש טעם לבדוק C-PEPTIDE?
    תודה
    דני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איזון סוכרת מסוג LADA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדני

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/01/2021

    חשוב לדעת מהן רמות הסוכר שלך במהלך היום בכדי להחליט. יתכן שהיה משהו טכנית בעיתי בהזרקה אפשר להעזר באחות במרפאה או שרות אחיות של חברת סאנופי שנותנים תמיכה ללא עלות. בהחלט אפשר לבדוק C PEPTIDE במקביל לסוכר (ועדיף דווקא אחרי האוכל) ואפשר גם לשקול לתת מעכבי DPP4 וגלוקופאג'.
    בכל מקרה תת המשקל קצת מטרידה והייתי שוקלת ברור נוסף כגון US בטן או סיטי בטן אלא אם זה המשקל שלך כל חייך ולא היה שנוי משמעותי לאחרונה.
    היתי בודקת גם עם הקופה לגבי מד סוכר רציף פריסטייל לברה לדעתי אתה זכאי לו בסל.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד קצת נתונים להשלמת התמונה

    דני
    23/01/2021

    תודה על התגובה המפורטת. עוד כמה נתונים בהמשך לתגובה שלך:
    - קיטונים - הבנתי מהרופא שזו נקודת מפתח. בבדיקת שתן אחרונה קיבלתי. KETONES 10.00 MG/DL. בבדיקת דם במכשיר ביתי לקיטונים של פריסטייל אני מקבל בדר"כ 0.1, אבל לאחר מאמץ פיזי זה מגיע ל 0.8 ואז יורד באיטיות במשך יום-יומיים.
    - לגבי רמות סוכר במשך היום, שעתיים לאחר ארוחה מגיע בדר"כ ל 160-180, עם מקרים נדירים שמתקרבים ל 200.רמות אלה מתקבלות רק עם תזונה די קפדנית מבחינת כמות הפחמימות, אחרת יכול בקלות לעבור את ה 200.
    - לגבי משקל - תמיד הייתי רזה, משקל ממוצע של 60.5 במשך 5 שנים, ירידה של 1-1.5 ק"ג בשנה האחרונה.
    - לגבי הזרקת האינסולין, התחושה היא כשל התכווצות שרירים בבטן. לא כאב חד, אבל בפרוש תחושה שנשארת כמה ימים במקום ההזרקה. אנסה להתיעץ עם אחות כפי שהצעת.

    מה שבעיקר חשוב לי לדעת זה אם אינסולין (טוג'או) הוא הטיפול המיטבי בשבילי, או ששוה לקבל חוות דעת נוספת.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדני

    ד''ר מאיה איש שלום
    23/01/2021

    קשה ליעץ מבלי לקבל אנמנזה מלאה בדיקה גופנית והסטוריה מלאה. אמנם יש פרטים רבים שספקת אך בבקור כמובן שמקבלים תמונה מלאה יותר
    לא ציינת מהם רמות הסוכר בצום
    היתי משלימה בדיקת C PEPTIDE עם סוכר שלא בצום.
    אפשר לשקול גם שלוב מטפורמין עם מעכבי DPP4 יכול לעבוד גם בLADA ולא מוריד במשקל
    אפשר גם לנסות אנסולין אחר אולי היתה בכל זאת תגובה מקומית לטוג'או לא שכיח אבל שווה באמת לבדוק טכניקת הזרקה וגם סוג מחט שהשתמשת. אולי היתה גדולה מידי. אתה יכול להשתמש במחטים של 4-6 ממ'
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סוכרת LASA

    מאיר
    26/01/2021

    אני גם חולה סוכרת LADA כ 16 שנה לאחר סיבוכי סוכרת מרובים סמוך לאבחון מאוזן היטב בקוקטייל תרופתי הכולל : קגסידו כדור ביום יוקריאס 1 ביום ו 8 יחידות אינסולין טרקלודק .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למאיר

    ד``ר מאיה איש שלום
    27/01/2021

    צריך להזהר עם קסיגדואו לLADA בשל הסכון המוגבר לחמצת קטוטית יש לתת בזהירות תוך נטור קטונים
    ולדעת שבמחלת חום או מצב של התיבשות יש להפסיק את הטפול זמנית בכדי להקטין את הסכון לחמצת קטוטית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו