כמות פחמימות מומלצת לצריכה יומית

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • כמות פחמימות מומלצת לצריכה יומית
    רחמים
    28/01/2021

    שלום דר מאיה
    ע'פ נסיונך המקצועי מהי כמות הפחמימות שצריך אדם בריא לצרוך?
    טרום סוכרתי?
    וסוכרתי?

    אני יודע ומבין שיש אינדיבידואליות מאדם לאדם אבל לודאי שיש ערכים כללים לבריא לקדם סוכרתי ולסוכרתי
    כמו גם שכלול יתר מרכיבי החיים כגון פעילות שינה ניהול מתחים וכדו

    אעפ אשמח מאד למספרים על אף שאין הם סופיים ומחייבים

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרחמים

    ד``ר מאיה איש שלום
    28/01/2021

    כמובן שכמה שפחות זה עדיף. הורדה ל70-100 גרם ליום זו דיאטה דלה בפחמימות. אני אישית לא דוגלת בדיאטות הקטוגניות שהם 30-50 גרם פחמימות ליום כי קשה לדעתי לשמר את השנוי לאורך זמן וגם עשויים להווצר חסרים תזונתים ובוטמינים שונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על המענה ד'ר איש שלום

    רחמים
    28/01/2021

    אני גם חושב שהקטוגנית היא תזונה לא נכונה
    מכמה סיבות
    א.אינה ריאלית לאורך זמן ועלולה לפגוע חברתית בהתכנסות משפחתית וכדו
    ב.הגוף יודע לתפקד הרבה יותר טוב עם פחמימות
    ואינו נצרך להטמרה של יסודות אחרים בכדי להפיק אנרגיה
    ג.ממחקרים עדכניים עולה שאנשים בתזונת קטו בעלי קורטיזול גבוה משום שזאת תזונה שמדמה רעב/הישרדות אנשים מדווחים על התקפי כעס קשי ריכוז והפרעות שינה קשות
    ד.איבוד נוזלים מסיבי כמו גם אלקטרוליטים בהשתנות תכופות בשל חוסר אצירת גלוקוגון
    וכו וכו
    מכל האמור אין זה אומר שצריך לזלול פחמימות אלה להתנהל בחכמה לענ'ד "חשוב" לשמור על 150גרם פחמימות לאדם פעיל לשם הפקת אנרגיה מיטבית שינה נינוחה וריכוז
    יותר מזה רק באירועים מיוחדים וכדו

    אבל מאד היה חשוב לי לקרוא את דעתך כמומחית למחלות אנדוקריניות ובראשן סוכרת

    טרום סוכרת?
    סוכרת?
    בריא?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לרחמים

    ד``ר מאיה איש שלום
    02/02/2021

    באמת נושא התזונה כנראה צריך להיות מותאם אישית והעדויות המחקריות לגבי תועלת סכנות בדיאטות שונות לא חד משמעיים.
    יש בודדים שמתאימה להם תזונה קטוגנית, לגבי תזונה דלת פחמימות אני חושבת שהיא מתאימה ליותר אנשים, 150 גרם פחמימות זו כבר צריכה בנונית ופחות הגבלה.
    יש הרבה נסוי ותהייה בנושא
    וגם הפעילות הגופנית מאוד חשובה למניעת סוכרת
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו