מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- כמות פחמימות מומלצת לצריכה יומיתרחמים28/01/2021
שלום דר מאיה
ע'פ נסיונך המקצועי מהי כמות הפחמימות שצריך אדם בריא לצרוך?
טרום סוכרתי?
וסוכרתי?
אני יודע ומבין שיש אינדיבידואליות מאדם לאדם אבל לודאי שיש ערכים כללים לבריא לקדם סוכרתי ולסוכרתי
כמו גם שכלול יתר מרכיבי החיים כגון פעילות שינה ניהול מתחים וכדו
אעפ אשמח מאד למספרים על אף שאין הם סופיים ומחייבים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לרחמים
ד``ר מאיה איש שלום28/01/2021כמובן שכמה שפחות זה עדיף. הורדה ל70-100 גרם ליום זו דיאטה דלה בפחמימות. אני אישית לא דוגלת בדיאטות הקטוגניות שהם 30-50 גרם פחמימות ליום כי קשה לדעתי לשמר את השנוי לאורך זמן וגם עשויים להווצר חסרים תזונתים ובוטמינים שונים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה ד'ר איש שלום
רחמים28/01/2021אני גם חושב שהקטוגנית היא תזונה לא נכונה
מכמה סיבות
א.אינה ריאלית לאורך זמן ועלולה לפגוע חברתית בהתכנסות משפחתית וכדו
ב.הגוף יודע לתפקד הרבה יותר טוב עם פחמימות
ואינו נצרך להטמרה של יסודות אחרים בכדי להפיק אנרגיה
ג.ממחקרים עדכניים עולה שאנשים בתזונת קטו בעלי קורטיזול גבוה משום שזאת תזונה שמדמה רעב/הישרדות אנשים מדווחים על התקפי כעס קשי ריכוז והפרעות שינה קשות
ד.איבוד נוזלים מסיבי כמו גם אלקטרוליטים בהשתנות תכופות בשל חוסר אצירת גלוקוגון
וכו וכו
מכל האמור אין זה אומר שצריך לזלול פחמימות אלה להתנהל בחכמה לענ'ד "חשוב" לשמור על 150גרם פחמימות לאדם פעיל לשם הפקת אנרגיה מיטבית שינה נינוחה וריכוז
יותר מזה רק באירועים מיוחדים וכדו
אבל מאד היה חשוב לי לקרוא את דעתך כמומחית למחלות אנדוקריניות ובראשן סוכרת
טרום סוכרת?
סוכרת?
בריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לרחמים
ד``ר מאיה איש שלום02/02/2021באמת נושא התזונה כנראה צריך להיות מותאם אישית והעדויות המחקריות לגבי תועלת סכנות בדיאטות שונות לא חד משמעיים.
יש בודדים שמתאימה להם תזונה קטוגנית, לגבי תזונה דלת פחמימות אני חושבת שהיא מתאימה ליותר אנשים, 150 גרם פחמימות זו כבר צריכה בנונית ופחות הגבלה.
יש הרבה נסוי ותהייה בנושא
וגם הפעילות הגופנית מאוד חשובה למניעת סוכרת
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

