מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אוכל מומלץ- צריכה מעטה של סוכררועי31/01/2021
ב"ה
שלום לפורום,
אני קצת חדש בתחום הסוכר.. חחח אז עולות לי הרבה שאלות בנוגע לאכול שהוא יותר טוב לגוף וכו לסוכר. ב"ה אני לא צורך תרופות (למרות שהסוכר עדיין באיזור ה 200 +-) כי אני מצליח להוריד אותו לאט לאט עם פעילות גופנית ואוכל בריא.
אם יש למישהו המלצה לקובץ טוב שמכיל סוגי אוכל טובים לסוכר וכו, אשמח לשמוע.
כמה שאלות קטנות:
1. האם טוב לאכול פרכיות? מאורז מלא או כוסמת? לא רגילות..
2. האם דבש הוא בסדר להמתיק למשקה? חצי כפית פעם ביום?
3. האם פיצוחים כמו פיסטוקים או בוטנים לא טובים לסוכר?
תודה על תשובותכם, רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לרועי
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021אם יש לך סוכרת מסוג 1, כן צריך אנסולין לפחות זריקה אחת ביום שתדכא את יצור הסוכר ע"י הכבד, אם יש לך סוכרת מסוג 2, אפשר להעזר בתרופות אחרות שגם מגנות על הלב הכליה עוזרות לרדת במשקל ולהוריד את רמות הסוכר מבלי לסכן בנפילות סוכר. התגובה הגלקמית למזונות שונים היא אישית אפשר לבדוק סוכר מהאצבע לפני ושעה/שעתיים אחרי האוכל או להתחבר למד סוכר רציף וכך לראות מהם המזונות שיותר או פחות מעלים סוכר
דבש אכן יכול להביא לעליה ברמות הסוכר צריך לבדוק
פצוחים לא קלויים טבעיים לרב מכילים הרבה שומן מעט פחמימות ולכן לא מעלים את רמת הסוכר
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
רועי02/02/2021ב"ה
יש לי סוג 2. ח"ו לקחת תרופות. אני קצת קיצוני בעניין.
בע"ה מצליח עם תזונה נכונה ומעט פעילות לרדת מה 200 +- במשך היום. וכבר הגעתי ל 120 אחרי פעילות הליכה.
באמת הייתי רוצה לנסות להגיע למידע מדוייק ככל שניתן לגבי המזון, מהי הדרך היעילה ביותר?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרועי
ד''ר מאיה איש שלום02/02/2021כמובן שהפחתת פחמימות מסייעת אבל מדידות חוזרות מהאצבע לפני או אחרי אוכל ולשים לב לתגובה או להתחבר למד סוכר רציף שמראה לך את הסוכר באופן רציף ואת התגובה לכל דבר
יש גם את DAY 2 אבל לא בטוחה שהכרחי
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשמע טוב טוב חבר יקר
אודי02/02/2021מציע לך בחום לא להצטרף לכת החולנית של מתנגדי התרופות (חיסונים וכדו') הרפואה המודרנית הצעידה בעזרת השם את האנושות לאורך חיים ואיכות חיים שהיו פעם רק בגדר דמיון...
אתה על סוכר 200 במידה וחלילה לא תצליח לאזן ע'י דיאטה ספורט וכו אתה בצרות צרורות
סוכרת זאת מחלה שלא לוקחת שבויים היא פוגעת מכף רגל ועד העיניים רח'ל
שום דבר לא קדוש אצלה
במחקרים העדכניים על קבוצת התרופות החדשות תוכל לשמור על חייך וחיי אבריך
ישנה טעות רווחת אך טיפשית מאד שהתרופות הן אופציה רעה ולא היא שינוי אורח חיים יחד עם תרופות כחלק משינוי כולל ויסודי יביא אותך בעז'ה לאופק בריא
כאילו מה הקטע עכשיו? כל ההתפתחות המדעית אפשרה קדמה אז למה להתקע המיתוסים שמלחששים חבר'ה על הברזלים ברחוב?
אתה היית מעוניין לחזור לרכב על חמור לכבס בנהר לקושש עצים וזרדים לחימום??? להניח רטייה חמה על חולה אונקולוגי?
בוא חמוד אנו בשנת תשפ'א (2021) ברוך הבא
הכניסה חינם
"ברוך החונן לאדם דעת ולאין אונים עצמה ירבה"
בריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה"התקדמות?"
רועי02/02/2021ב"ה
תודה ידידי על ההרצאה המאלפת אך לא כיוונת למטרה הנכונה.
נגד תרופות אני לא. לקפוץ לתרופות כאשר ניתן (וברוב המקרים ניתן) לטפל בדרכים טבעיות, ממש לא!
לידיעתך כאשר קוששנו עצים היו פחות מחלות וד"ל. אך עם זאת, המציאות היום ללא ספק עגומה ודורשת התערבות בהרבה מקרים לצערי.
מניסיון ומראייה שלי ועל כך תומכים גם מאמרים רפואיים רבים, כאשר יש פתולוגיה כרונית לאדם במשך שנים והוא לוקח תרופות למען העניין הוא פוגע במערכת/ות אחרות שלו בגוף. אז אם ייעצת לי לגבי התפ"א וכו.. אז לא אשיב לך באותה צורה שגם חשיבה הפוכה על המדע "והתקדמותו" אינה יעילה כל כך.. וד"ל.
בהצלחה כבודו,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגיבובי הבלים הא ותו לו
אודי02/02/2021הואיל ואתה מאמין אז זכור את דברי החכם באדם שלמה המלך "אל תאמר שהימים הראשונים טובים מאלה כי לא בחכמה שאלת את זאת"
איני יודע מה אתה עושה בחיים אבל אני לפחות מהתחום
תואר ראשון מהנדס ביוטכנולוגיה
תואר שני בביולוגיה מולקולרית
אני לא כבודו אני אדם עם שכל ישר מה שלך אין
חבל
תרופות אינן מזיקות ואם הם אכן היו כאלו ארגוני הבריאות לא היו מאשרים אותם
תוציא את הראש מהאדמה
החיים יפים כאן למעלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לשם כך נכנסתי לפורום...
רועי03/02/2021ב"ה
כנראה שהצלחתי ממש לעצבן את כבודו. מחילה אם פגעתי אך שוב, לא לכך נכנסתי לפורום מכובד בשביל זה.
אם יש לך דעה מקצועית, בבקשה השב, אם לא... אז גם לא לענות זו תשובה. באופן אישי אני לוקח את התרופות ואת המדע בערבון מוגבל מאוד וזאת זכותי. חבל על כל הגידופים הלא מכובדים שבתשובתך , הם לא מעידים על כל התארים שברשותך.
אם יש למישהו הכוונה היכן ניתן למצוא תפריטים עשירים ובריאים אודה מאוד.
יום נעים,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחחח ממש אבל ממש לא התעצבנתי
אודי03/02/2021אתה חלק מרוח מאד רעה וטיפשית שנושבת בחוץ שרואות בתרופות בחיסונים ובכלל בטיפול המודרני סוג של רוע שמוכרחים להימלט ממנו
הבערות הטפשות מרקיעה שחקים ואז כשמתעוררים וקולטים את הבלוף לעיתים מאוחר מידי
עכפ אתן לך מס' עצות בשמחה רבה;
קומפלקס B קריטי וחיוני לכל תהליך שריפת האנרגיה בגוף טול ממנו שניים ביום לאחר ארוחה
המינרל כרום הוא יסוד מפתח! בתהליך איתות האינסולין טול 200מקג שלוש פעמים ביום כ20דק לפני כל ארוחה
חוסר בויטמין די הראה במחקרים קורלציה לאי סבילות לגלוקוז אם יש חסר נא להשלים ולא במינונים מגוחכים של אלף או אלפיים יחב'ל כי אם לפחות 10אלפים יחב'ל מידי יום לחצי שנה
(אני אישית נוטל את המינון הנ'ל בכל יום ויום בשנים האחרונות
עברתי על כל הספרות ולא מצאתי אפילו מקרה בודד אחד של הרעלה למרות שד'ר איש שלום תחשוב אחרת ברם אין הצדק איתה בעניין)
פעילות גופנית בעיקר על דגש של אימוני כח לפני יכולת ואולי אפילו מעט יותר מיכולתך..מאלץ את השרירים לזלול את חומרי ההזנה ממחזור הדם ובראשם סוכר
תזונה.בעיקר. ירקות
חלבונים איכותיים מו החי
בשר עוף דגים ביצים
לענ'ד חולי סוכרת צריכים להימנע לחלוטין מגבינה בשל האפקט האינסולגני החזק מאד שלה במחקרים שקראתי עד כ300אחוז בעליית האינסולין בתגובה לחלבוני החלב.מטורף.
כדאי מאד להימנע גם מאגוזים על שלל גווניהם הם אלרגניים מאד ודחוסים קלורית
שבת תתענג לך על חלה טובה ברם מוצש תפרע את חובך באיזה אימון טוב
שינה איכותית ורגועה תטיב עם רמות הסוכר ותפחית קורטיזול שמתנגד לפעילות האינסולין
יש עוד הרבה להמליץ ברם איני רוצה להכביד
רפואה שלמה בעז'ה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות
רועי אפרת03/02/2021ב"ה
למרות שטרם טיפלת בשפה הלא מעודנת, תודה על העצות.
תהיה בריא בגוף ובנפש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמן.וכן למר
אודי03/02/2021.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לרועי ואודי
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021אכן יש תרופות לסוכרת שמגנות גם על כלי הדם והכליות מסייעות לרדת במשקל משפרות את תפקוד הלבלב
לגבי התוספים שציינת אודי לגבי רובם אני לא מכירה הוכחות מוצקות מדעיות. כרום שנוי במחלוקת
ויטמין D10000 ליום במטופל ללא חסר/לאוזן זמןיכול להביא לרמה רעילה ולאבנים בדרכי השתן.
מסכימה שפעילות גופנית זה חשוב יש יתרון גם לפעילות ארובית וגם לפעילות של תנגודת שתיהן חשובות במטופל הסוכרתי.
לגבי מוצרי חלב מה שציינת אודי שנוי במחלוקת רב מוצרי החלב לא מעוררים עליה משמעותית ברמות הסוכר או האנסולין והם דלים בפחמימות ודווקא מומלצים בחולי סוכרת.
בברכת בריאות לשניכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תגובתך ד'ר
אודי05/02/2021שלום ד'ר איש שלום
יישר כוחך על פועליך וסבלנותך
א.הכרום אינו פוטנטי כמו תרופות פרמצבטיות ברם ב90אחוז מן המחקרים בספריה הלאומית המדעית של ארה'ב הוא הוריד יפה מאד סוכר ללא צל של ספק בכלל
כמעט לכולם חסר מן האלקטרוליט הנ'ל ויש אף מדענים בעלי שם שתולים את מגפת הסוכרת בחסר כרוני ממנו בשל מעגל קסמים אכזרי שמזין עצמו שהרי חסר בכרום מגביר תשוקה עזה למתוק וצריכת מתוק מדללת נואשות את מאגרי הכרום שמלכתחילה אינם עשירים בתזונה כמו גם שכרום באופן כללי הינו מינרל קשה לספיגה גם כך
נטילת כרום בדורנו אנו הינה בגדר חובה לכולם
איני סוכרתי ב'ה אמנם נוטל 600מק'ג מידי יום
ב.לאחר קריאה של שנים לאורך ולרוחב לא מצאתי בדל ראיה אחת בודדת לגבי רגילות של ויטמין די במינונים שציינתי
מה שכן מוזכר בספרות הם מנונים בלתי סבירים לאורך זמן כגון 50.000 או 100.000... לא מכיר אדם שפוי שצרך או מתעתד לצרוך כן
אישית אני נוטל 10אלפים יחב'ל מידי יום למעלה מחמש שנים ללא רמז להרעלה תוצאות הבדיקות בשליש העליון והאופטימלי של הנורמה כדבעי
למותר כדאי מאד לציין שאנשים שמנים לא סופגים טוב ויטמין די
כמו אנשים עם הפרעות עיכול כרוניות כגון קרוהן גסטריטיס וכדו
מומלץ לשלב עם K2 שהראה אף הוא במחקרים איכותיים עלייה ברגישות לאינסולין ביחס הפוך לצריכתו
(אני אישית נוטל 500מקג מידי יום ברם לא המלצתי כן לרועי)
ג.חלב;
ה' יודע כמה הייתי רוצה לקבל את דברייך כי חלב כה טעים ועשיר ברם הספרות המחקרית בחלקה המכריע הראתה הרבה אפקט אינסוליגני גבוהה מאד נכון הערך הגליקמי של חלב נמוך ביותר אולם במחקרים אפילו אחוז השומן הגבוה לא הצליח ולו במקצת לעכב את האפקט האינסולגני של חלבוני החלב...
לענ'ד טרום סוכרתיים או סוכרתיים יסחטו את לבלבם למוות באכילה תדירית של חלב על ציר זמן ארוך וממושך
אגב לא רוצה להטריח אבל אנדרוקרינולוגים בכירים בus בעלי שם השתכנעו לחלוטין בעניין
ברם לא הרשיות הרשמיות
חבל..
אימוני כוח דיפרנציאליים לפי קבוצות שרירים משתנות מידי יום (כמובן לפי זמינות ויכולת) תעזור למצק את השרירים ולבנות בתוכן יותר מטוכדריות שיאפשרו רגישות יתרה לאינסולין ושריפת שומן גם במצב מנוחה
יותר מידי חולי סוכרת מכלים זמנם לעייפה על מסלולי הריצה בלי תוצאות יוצאות דופן...
הגיעה הזמן לשנות פרדיגמה לפני יכולת כושר מצב וגיל
שבת שלום!
הפורום בראשותך נפלא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאודי
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021תודה על הפרגון.
בעקרון הנורמות לויטמיןD לא נכונות השאיפה להגיע לרמות שבין 50-75 נמול/ליטר (_20-30 נג/מל) אין צורך ביותר מזה, יש מחקרים שקושרים לאבנים בכליות ואף לנפילות ושברים...
כך שלא מומלץ מנון של 10000 ליום לאורך זמן ולהגיע לגבול העליון של הנורמה שזה מעבר לרמה הרצויה
לגבי תוספים (כרום, ויטמין K2) הבעיה שלא נבדקה בטיחותם ויעילותם לאורך זמן במחקרים גדולים מטעמים כלכלים ולכן קשה לי להמליץ עליהם גם ראיתי מחקרים שלא הראו תועלת..
לגבי הספורט יש מחקרים רבים שהראו שפעילות ארובית גם מפחיתה את התנגודת לאנוסלין כך שהאדאלי הוא כנראה לשלב.
אבל כל פעילות מביאה לתועלת.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבוע טוב ד'ר איש שלום
אודי06/02/2021ערכי הויטמין די שאני שואף אליהם הם 100נמול/ליטר בקירוב
להשגת תפקוד חיסוני אופטימלי כמו גם בריאות קרדיו-מטבולית טובה
מן הסתם את יודעת זאת אבל כדאי לציין ש"ויטמין" די אינו ויטמין כלל כי אם הורמון ובהיותו כזה הינו קטליזטור למאות רבות של תהליכים ותגובות בגוף
התפיסה לגביו שנים ארוכות היתה שמרנית מאד שלא לצורך
אורח החיים המודרני היותנו מכוסים וכדו גרמה לגרעון עצום כלל אנושי בהורמון הכ'כ חיוני הזה הדבר מתחדד עתה אף יותר נוכח מגפת הקורונה
בדיוק אותו הסיפור אם כי דמוני יותר נעשה לויטמין C שבגלל שהוא מעלה את החומצה האוקסלית מכאן הסיקו שבמינון "יתר" הוא גורם לאבנים בכליות שהינן מאוקסלט
בדיחה גרועה... המרצה שלי מאוניברסיטת סידני אוסטרליה אמר לי פעם "אבנים בכליות מויטמין סי הן כמו סוס החד-קרן מהאגדות כולם מספרים עליו אבל אף אחד לא ראה אותו מעולם.."
חתול כלב פרה עז וכל בעל חיים בטבע מסנטז עשרות גרמים ביום ובמצבי דחק הרבה הרבה יותר..
בשל פגם גנטי באבינו הקדמון הפסקנו לייצר ממנו נטילת 60מ'ג לאדם היא בדיחה רעה מאד
עומס זיהום חמצון וכו מצריכים אותנו ליטול ממנו אקסוגנית ע'י תוספית בכדי לשחזר את המצב הנורמלי טרום הפגם הגנטי
הואיל והפורום הוא אנדרוקרינולוגיה אז ללא כמות נאותה של ויטמין C תהיה פגיעה קשה באיכות הקולגן המצוי בשיכבת האנדותל אינטימה והוא יהפוך מצמיגי דמוי ג'ל ליותר ויותר מיימי מה שיכשיר את האוסתרוקלרוסיז להערם בקרעיו המקרוסקופיים ולהסתייד ע'י קלציום כולסטרול ותאי קצף
בהיותי חסיד ומעריץ גדול של הרפואה המרכזית לא מונעת ממני לכאוב את טעויותיה
בשל היותה אורטודוכסית ונוקשה היא מאד מתקשה לקבל את רעיון השלמות התזונה שכל כך חיוניות בדורנו ומפמפמת את הסלוגן המגוחך "אכילה מגוונת" וכי כל יום מתאפשר לנו לאכול מגוון ונכון? אנחנו בבית משוגעים ילדים עבודה עומס משפחה מילואים מחויבוית וכו איך אפשר "לאכול מאוזן" ואם נרצה לשחזר את מצבנו הקדום למשל בהקשר של ויטמין סי נצטרך לזלול ארגז שלם של תפוזים עמוסים פרוקטוז...
(אני אישית נוטל ויטמין סי במינון 10גרם ליום מזה כ6 שנים)
לגבי הכרום אותו הדבר בדיוק! אכן אי אפשר לרשום פטנט על מולקולות טבעיות ומכאן שחברות פרמצבטיות לא משקיעות במחקר ופיתוח מובן לגמרי אבל אל לנו לקבל זאת שהם לא עובדות...
לגבי ויטמין K2 המחקרים בשנתיים האחרונות היו פשוט פנטסטיים! ואם אצטרך לצטט או להדביק רפרנסים לא יישאר מקום..
נגררתי לסוג של פלמוס פלוסופי אבל כדאי בענווה המתבקשת מולך כאשת מקצוע בכירה לא לשאת פנים שהרי אל האמת אנו שואפים הלא כן?
ספורט;
יותר ויותר אנשים מדווחים בגיל מתקדם ש"כבר אין להם ברכיים" וצריך לתת על זאת את הדעת כאבי ברכיים יימנעו מהסוכרתי כמעט כל סוג של פעילות יפגעו אנושות באיכות חייו ובצר לו ישמין מה שיחמיר את מצבו שבעתיים
כנראה שהצדק המחקרי טרם נעשה בעניין..
אבל אכן כל סוג של פעילות תביא עימה הבראה גדולה
יישר כוחך בעבודת הקדש שלך דר
שבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסתם שאלה אם לא אכפת...
סיון18/02/2021התגובה האחרונה שלך בשרשור המלומד הזה פשוט מאלפת
תגיד בכנות אתה אולי רופא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

