מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מיקרואדנומה שנעלמה מעצמה MRI חוזרנתנאל03/02/2021
שלום ד"ר,
עקב אבחנת היפוגונדיזם שניוני עברתי בדיקת MRI בשנה שעברה שמצאה כי בהיפופיזה ישנה מיקרואדנומה בגודל של 1 מ"מ על 3 מ"מ בערך. השבוע עברתי בדיקת MRI נוספת (שנה בדיוק מהבדיקה הקודמת) והפלא ופלא: בבדיקה הנוכחית אין כל ממצא פתולוגי, הכל תקין (שתי הבדיקות נעשו באותה השיטה אך אחת בניידת של מכון מאר והשניה במכון דימות בבית חולים, חומר ניגוד, פלייר וכדומה, כל הליך הבדיקה זהה).
כיצד זה יתכן שהמיקרואדנומה נעלמה מעצמה ללא טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לנתנאל
ד''ר מאיה איש שלום04/02/2021ערב טוב
זה תלוי בעוצמת השדה המגנטי (טסלה) של המכשיר. מכשירים עם טסלה גבוהה מגיעים לרזולוציה יותר גבוהה וגם חשוב לבצע את הבדיקה בפרוטקול שמכוון להפופיזה עם חתכים דקים שם
בכל מקרה גם אם יש משהו של 3 ממ' הוא כנראה לא הסיבה להפוגונדיזם (אם רמות פרולקטין תקינות, ואין מחלת קושינג) ואז הוא ממצא מקרי. שלא גדל..
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה ד"ר. אז אני יכול בעקרון להירגע? התהלכתי בתחושה של בשורת איוב במשך שנה נוכח הגילוי של הממצא בבדיקה הראשונה
נתנאל04/02/2021מצרף את פענוחי הבדיקות, אם זה יסייע. סליחה שאני מעמיס עלייך.
MRI 2020, הראשון:
ממצאים: בחלק התחתון מרכזי של ההיפופיזה נראה נגע היפואינטנסי בסדרת T1 לאחר הזרקת גדוליניום בגובה וגודל קדמי אחורי של 1.5 מ"מ, ברוחב של 3.5 מ".מ חשוד למיקרואדנומה. היפותלמוס, כיאזמה, ציסטרנה סופרה-סלרית וסינוסים קברנוזים תקינים. במוח- חדרי המוח תקינים. רקמת המוח תקינה. סיכום: חשד למיקרואדנומה של ההיפופיזה
MRI השני, 2021:
תוצאות סריקה בתהודה מגנטית של המוח והאוכף התורכי:
-----------------------------------------------------------------
הסריקה בוצעה בטכניקה SE ,TSE,GRE בשקלול T1,T2,FFE במישור קורונלי,אקסיאלי וסאגיטלי
לפני ואחרי הזרקת גדוליניום לוריד.כולל סריקה דינמית.
בלוטת ההיפופיזה מודגמת בממדים וסגיטל תקינים,עם האדרה דיפוזית והומוגנית לאחר הזרקת גדוליניום.
האינפודיפולום מרכזי.
הכיאזמה האופטית והציסטרנה העל אוכפית תקינים.
הסינוסים הקברנונים ועורקי התרדמה בתוכם מודגמים שמורים.
המעבר הקרניו צרביקלי ,גזע המוח ,הגשר והמוחון שמורים.
החדר הרביעי במקום וממדים תקינים.
בחתכים העל טנטוריאליים מודגמים חדרי המוח והמרווחים התת עכבשיים ללא סטיות.
החומר האפור הלבן שמורים ,ללא מוקדי סיגנל חריג.
ללא עדות להעשרה חריגה לאחר הזרקת חומר ניגוד
...
סיכום:
ללא ממצא פטולוגי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לנתנאל
ד''ר מאיה איש שלום06/02/2021קשה לי להתיחס מבלי לראות את ההדמיה עצמה
אבל לפי התאור לא נראה שיש סיבה לדאגה
ממליצה פשוט להמשיך מעקב אנדוקריני
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

