מיקרואדנומה שנעלמה מעצמה MRI חוזר

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • מיקרואדנומה שנעלמה מעצמה MRI חוזר
    נתנאל
    03/02/2021

    שלום ד"ר,
    עקב אבחנת היפוגונדיזם שניוני עברתי בדיקת MRI בשנה שעברה שמצאה כי בהיפופיזה ישנה מיקרואדנומה בגודל של 1 מ"מ על 3 מ"מ בערך. השבוע עברתי בדיקת MRI נוספת (שנה בדיוק מהבדיקה הקודמת) והפלא ופלא: בבדיקה הנוכחית אין כל ממצא פתולוגי, הכל תקין (שתי הבדיקות נעשו באותה השיטה אך אחת בניידת של מכון מאר והשניה במכון דימות בבית חולים, חומר ניגוד, פלייר וכדומה, כל הליך הבדיקה זהה).
    כיצד זה יתכן שהמיקרואדנומה נעלמה מעצמה ללא טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנתנאל

    ד''ר מאיה איש שלום
    04/02/2021

    ערב טוב
    זה תלוי בעוצמת השדה המגנטי (טסלה) של המכשיר. מכשירים עם טסלה גבוהה מגיעים לרזולוציה יותר גבוהה וגם חשוב לבצע את הבדיקה בפרוטקול שמכוון להפופיזה עם חתכים דקים שם
    בכל מקרה גם אם יש משהו של 3 ממ' הוא כנראה לא הסיבה להפוגונדיזם (אם רמות פרולקטין תקינות, ואין מחלת קושינג) ואז הוא ממצא מקרי. שלא גדל..
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודה ד"ר. אז אני יכול בעקרון להירגע? התהלכתי בתחושה של בשורת איוב במשך שנה נוכח הגילוי של הממצא בבדיקה הראשונה

    נתנאל
    04/02/2021

    מצרף את פענוחי הבדיקות, אם זה יסייע. סליחה שאני מעמיס עלייך.

    MRI 2020, הראשון:
    ממצאים: בחלק התחתון מרכזי של ההיפופיזה נראה נגע היפואינטנסי בסדרת T1 לאחר הזרקת גדוליניום בגובה וגודל קדמי אחורי של 1.5 מ"מ, ברוחב של 3.5 מ".מ חשוד למיקרואדנומה. היפותלמוס, כיאזמה, ציסטרנה סופרה-סלרית וסינוסים קברנוזים תקינים. במוח- חדרי המוח תקינים. רקמת המוח תקינה. סיכום: חשד למיקרואדנומה של ההיפופיזה

    MRI השני, 2021:
    תוצאות סריקה בתהודה מגנטית של המוח והאוכף התורכי:
    -----------------------------------------------------------------
    הסריקה בוצעה בטכניקה SE ,TSE,GRE בשקלול T1,T2,FFE במישור קורונלי,אקסיאלי וסאגיטלי
    לפני ואחרי הזרקת גדוליניום לוריד.כולל סריקה דינמית.
    בלוטת ההיפופיזה מודגמת בממדים וסגיטל תקינים,עם האדרה דיפוזית והומוגנית לאחר הזרקת גדוליניום.
    האינפודיפולום מרכזי.
    הכיאזמה האופטית והציסטרנה העל אוכפית תקינים.
    הסינוסים הקברנונים ועורקי התרדמה בתוכם מודגמים שמורים.
    המעבר הקרניו צרביקלי ,גזע המוח ,הגשר והמוחון שמורים.
    החדר הרביעי במקום וממדים תקינים.
    בחתכים העל טנטוריאליים מודגמים חדרי המוח והמרווחים התת עכבשיים ללא סטיות.
    החומר האפור הלבן שמורים ,ללא מוקדי סיגנל חריג.
    ללא עדות להעשרה חריגה לאחר הזרקת חומר ניגוד
    ...
    סיכום:
    ללא ממצא פטולוגי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנתנאל

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/02/2021

    קשה לי להתיחס מבלי לראות את ההדמיה עצמה
    אבל לפי התאור לא נראה שיש סיבה לדאגה
    ממליצה פשוט להמשיך מעקב אנדוקריני
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו