מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סכרת לח"ד ותפקוד כליותמיכל12/02/2021
שלום
בת 71, עם יתר לח"ד וסכרת.
מטופלת בכמה סוגי תרופות ללח"ד, ועדיין לחצי דם סיסטוליים גבוהים (140-175).
וכן מטופלת לסכרת בגלוקופז' במינון של 3 ליום.
בבדיקה לפני 3 חודשים היתה עליה ברמת הסוכר 214 בצום, ו-HBA1C היה -7.80.
רופאת המשפחה המליצה לעלות במינון משני כדורים ל-3, ולנסות לשמור על תזונה ופעילות, ואכן לאחר 3 חודשים התוצאות.
גלוקוז - 151 בצום, ו-HBA1C ירד ל-5.10
האם זה מספק או שעדיין ה-151 זה בעייתי אף שסוכר תלת חודשי ברמה סבירה של 5.10 או שיש צורך בבירור/טיפול נוסף?
כ"כ ברצוני לשאול על תפקודי הכליות.
רמת קריאטנין בשנים האחרונות ברמה העליונה של גבול הנורמה 1.2
BUN לא נבדק כבר שנים. כעת מעל הנורמה 31.00
GFR - 46.40
Albumin/creatinine ratio - 15.90
creatinine u conc - 25/00 MG/DL
Microalbumin u conc - 0.40
בדיקת שתן רגילה אין סוכר או חלבון.
כ"כ מגנזיום נבדק לראשונה ויצא נמוך 1.50
על מה כל הערכים הללו מצביעים? האם זה תקין לגיל? האם נדרש בירור? טיפול?
ה-GFR ספציפית מצביע על פגיעה בכליות?
וכן האם המגנזיום הנמוך קשור לכל הנ"ל, ומה צריך לעשות לגבי זה?
כמובן שזה לא במקום ביקור אצל רופאת המשפחה, אלא רק עד אז, ובכדי להבין קצת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תחליפי רופאה דחוף
אודי12/02/2021המוגלובין מסוכרר באיזור8 והיא שמה אותך על מטפורמין הישן???
(אגב מטפורמין תרופה מעולה! אם היה בטעות ספק..)
התרופות החדשות ישמרו לך על הכליות באופן ספציפי ועל כלי הדם באופן כללי
נוסף על ההשפעה הקרדיווסקולרית המטיבה
הן גם מאזנות סוכר יפה ללא חשש יתר להיפוגליקמיה והחשוב ביותר מסייעות לשליטה בתיאבון וירידה במשקל
יש גם תרופות מהדור החדש שמשלבות בתוכן את המטפורמין הישן והטוב
עכפ הרוויזיה שלך בתחום התזונה והפעילות עשו פלאים לשיפור המדדים
יישר כח! המשיכי כך!
השאיפה לgfr תמיד תהיה גבוהה מה שיעיד על קצב סינון כלייתי בריא
המספר שלך לא בשמים ברם גם לא בארץ...
המתיני לתשובת הד'ר אני כאן רק להציק...
שבת שלום וחודש טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה למיכל
ד''ר מאיה איש שלום14/02/2021כל הכבוד על השנוי התזונתי שבצעת, בהחלט יש חוסר התאמה בין A1C לסוכר בצום, היתי שוקלת בדיקת פרוקטואזמין או נטור סוכר רציף לשבועים או מדידות מהאצבע בצום ושעה אחרי האוכל.
אם יש אנמיה זה יכול להסביר את הפער...
יש ירידה בתפקוד הכליתי שיכולה להיות מוסברת ע"י סוכרת או יתר לחץ דם לא מאוזן
יתכן שיש צורך בברור לסיבה ללחץ הדם המוגבר (לעיתים יש סיבות אנדוקריניות שונות או למשל הצרות של עורקי הכליה).
יש בהחלט תרופות שמועילות לסוכרת ויכולות להגן על הכליה אך צריך לראות אם הן מתאימות לך למשל הן לא מתאימות לנשים עם נטיה לדלקות חוזרות בדרכי השתן..
יש תרופות אחרות שאמנם נתנות בהזרקה אך גם בעלות השפעה מגנה על הכליה.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך השאלה סכרת ולח"ד
מיכל15/02/2021תודה על התגובה והפידבק החיובי
החוסר התאמה בין A1C לרמת הסוכר בצום אולי יכול להיות מוסבר למשל באכילת סוכר ביום שלפני כן?
השאלה היא גם האם הגיוני שבתוך 3 חודשים תהיה ירידה כה משמעותית של A1C מ-7.8 ל-5.1 ?
בקשר לאנמיה, יש ברקע המוגלובין גבולי נמוך או אף מתחת לנורמה, בבדיקות יוצא בין 11-12 כשתחתית הנורמה במעבדה הוא 12, ובבדיקה האחרונה היה 12. ברזל סביר, ופריטין נמדד בבדיקות קודמות והיה תקין.
1. האם רמות של 11-12 יכולות להשפיע על מדידת A1C?
א"כ, זה היה צריך להיות מושפע גם בבדיקה קודמת של לפני 3 חודשים ואז התקבלה תוצאה של A1C 7.8
2. אם אנמיה כזו יכולה להיות תוצאה של סכרת, לחץ דם, או עקב התרופות ללחץ דם וסכרת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה למיכל
ד``ר מאיה איש שלום17/02/2021בעקרון הדרך הטובה ביותר לדעת יותר לגבי רמת הסוכר היא לבדוק סוכר מהאצבע לפני ושעה אחרי ארוחות או להתחבר למד סוכר רציף לתקופה קצרה שניתן לרכוש באופן פרטי
אנמיה קלה יכולה להשפיע על רמות הסוכר
סוכרת יכולה להביא לאנמיה כי אנמיה על רקע מחלה כרונית.
אך לרב צריך לשלול סיבות אחרות כגון חסר B12, חסר ברזל, חסר חומצה פולית...
נטילת מטפורמין/גלוקופאג' באופן כרוני יכולה לפגוע בספיגת B12.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

