מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הגברת יעילות טיפול בטרוליסיטי בת 88אתי25/03/2021
שלום רב ד"ר איש שלום,
אמי בת 88 חולת סוכרת סוג 2 שנים רבות. בשנים האחרונות טופלה בהצלחה בג'נואט.
לאחרונה - כנראה כתוצאה מנטילת פוסיד - חלה אצלה הידרדרות בתפקודי הכליות ובעקבות זאת עברה לטרג'נטה. תחת טיפול זה עלו ערכי הסוכר בצום ל-400 ורופא המשפחה המליץ על מעבר לאינסולין.
מסיבות לוגיסטיות אני מנסה לדחות ככל האפשר מעבר לאינסולין או לתרופות ממשפחת GLP-1 שמחייבות הזרקה יומית. אמי מתגוררת לבדה, לא תוכל להזריק בעצמה, אינה יכולה להגיע מדי יום למרפאה והיא אינה זכאית לטיפולי בית של קופ"ח.
ביקשתי מהרופא לאפשר לאמי לנסות טרוליסיטי. אף על פי שהיא עומדת בקריטריונים, נדרש ממני מאמץ רב לשכנע אותו לרשום לה טיפול זה. 3 ימים אחרי זריקת טרוליסיטי 0.75 מ"ג ערכי הסוכר של אמי בירידה, אך עדיין גבוהים מאוד (כ-300 בצום).
שאלותיי:
1. האם ניתן להסיק מכך שהטרוליסיטי (לפחות במינון זה) אינו מתאים?
2. האם אפשר להגביר את יעילות הטרוליסיטי על ידי הוספת טיפול פומי שאינו מטפורמין?
מודה לך מאוד על תשובתך,
אתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאתי
ד''ר מאיה איש שלום26/03/2021בסוכרים שסביב 300-400 לרב יש צורך באנסולין לעיתים אפילו לתקופה קצרה עד שהלבלב יתאושש (אם לא מדובר בסוכרת נעורים של המבוגר). ההזרקה היא פשוטה ויש גם תמיכה של אחיות מחברות התרופות השונות לאנסולין בחינם. שמגיעות הביתה ומדריכות ללא עלות ועוקבות לאחר מכן טלפונית
אנסולין טרגלודק למשל מאפשר להזריק כל 8-40 שעות עדיף כל יום אבל אם לא מסתדר באותה השעה זה לא קריטי. וגם אם היא בטעות מפספסת יום אחד ולא עברו 40 שעות זה לא יפגע באזון.
הפחתת פחמימות גם חשובה. אבל בערכי סוכר שכאלו היתי נותנת אנסולין זריקה ביום אפילו זמנית. אפשר לשלב עם הטרוליסיטי אין בעיה בכך. (אם היא סובלת מתת משקל אז חשוב שתדעי שהטרוליסיטי עלולה להוריד אותה במשקל, בממוצע כ3 קג' ואז מתאימה פחות)
בברכת בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

