מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שאלה סכרת ואי סבילות לפחממותאלין03/04/2021
שלום:)
רציתי לשאול האם סכרת זה בעצם אי סבילות לפחמימות?
והאם לאדם שחולה בסכרת מומלץ להגביל את כמות הפחמימות כמה שאפשר?
אם יד על הלב היית ממליצה לאדם חולה סכרת לאכול לחם ? לאכול קערת שיבולת שועל או לאכול תפוחי אדמה? או שהיית ממליצה לו להחליף את הארוחות הנ"ל נגיד בסלט אם מנת טחינה ומנת חלבון כמו חתיכת בשר/ עוף.אשמח להסבר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאלין
ד''ר מאיה איש שלום03/04/2021בעקרון כשיש סוכרת הגוף לא מצליח להפריש מספיק אינסולין ל"טפל" בפחמימות. התגובה לפחמימות שונות היא אישית. אך כמובן שעדיף לצמצם צריכת פחמימות. בכדי לדעת איזו פחמימה פחות מעלה את רמת הסוכר אפשר לבדוק רמת סוכר לפני ואחרי צריכתה או לעקוב בעזרת מד סוכר רציף. בעקרון התגובה היא אישית כמובן יש אנשים ששבולת שועל מעלה להם את רמת הסוכר (מנסיוני את מרבית הסוכרתיים) ויש כאלו שאורז או פסטה מעלים להם את רמת הסוכר. בהחלט את צודקת שטחינה/ביצה/גבינה או עוף או בשר לא סביר שיגרמו לעליה ברמות הסוכר מכוון שלא מדובר בפחמימה.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוכרת ותזונה שיבולת שועל
אלין04/04/2021תודה רבה על התשובה אכן שיבולת שועל מקפיצה את הסוכר לפחות אצלי ועשיתי מדידות חצי שעה שעה ושעתיים אחרי הארוחה . ונכון שכל פחמימה משפיע על אדם סוכרתי/ טרום סוכרתי אחרת אבל הם כולם מעלות את הסוכר יותר מאשר מנת חלבון או שומן. . אותי מעניין איך עדיין במדינת ישראל ממליצים לסוכרתיים לצרוך שיבולת שועל ותפוחי אדמה .. אני חושבת שכל אדם סוכרתי טרום סוכרתי צריך לדעת שפחמימות מקפיצות את הסוכר .. כמו שכתב דר' ברונשטיין בזמנו שעדיף לחולי סכרת להמנע כמעט לגמרי מפחמימות.. ולא להמליץ כמו שהמליצו לי לאכול פרוסת לחם לפני השינה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאלין
ד''ר מאיה איש שלום04/04/2021אני אישית ממליצה למטופליי לצמצם צריכת פחמימות
ואני לא מכירה דיאטנית/רופא סוכרת שממליץ לאכול תפוח אדמה. לגבי השבולת שועל יש לה כל מיני סגולות בריאותיות אך את צודקת שבעיתית מבחינת רמות הסוכר וכנל לחם לכן לרב ממליצה למטופלי להמנע. בלחם יש תחליפים שהם דלי פחמימה על בסיס קמח שקדים/טחינה וכו.
עדין למשל בפירות/פחמימות אחרות (פסטה/אורז) התגובה אישית ואפשר לרב למצוא פירות/פחמימות שאפשר לצרוך במידה מבלי לגרום לעליה דרסטית ברמות הסוכר
אך את צודקת שעדיף לצמצם צריכת פחמימות
מנגד חשוב להקפיד לצרוך שומנים בריאים יותר חד בלתי רווים עדיפים על שומנים רווים וכן לא להגזים בצריכת חלבון של העומס על הכליה.
גם הפעילות הגופנית חשובה לאזון רמות הסוכר (ארובי ותנגודת משולבת)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעוניין להצטרף לדיון
אודי05/04/2021תשובת ד'ר איש שלום מלאה ויסודית!
אבל סתם בא לי להוסיף משהו ברשותכן
יש דמוניזציה מטורפת לפחמימות בשנים האחרונות ועשו טעות אנושה רופאים דגולים כגון ברנשטיין בארג מארק סיסון וכו וכו ובשנים האחרונות יש טירוף חדש "תזונה קרניבורית" אוכלים איברים ורקמות מן החי ללא בישול...
הטירוף והטרללת חוגגים באין מעצור כמעט
אז מה אני מטיף ומעודד להעמסת פחמימות? ממש לא!!!
אבל אסור לשפוך את המים עם התינוק...
על כל אדם להגביל את צריכת הפחמימות שלו או להוסיף לאור הוצאתו האנרגטית או בשל מצבו המחלתי אם קיים
תהליך הגלוקונאוגינזה ה
למשל(שריפת אנרגיה ממקור חלבוני) הינו תהליך דיעבדי שהגוף "נאלץ' לעשות בשל חוסר באנרגיה זמינה
אגב הוא לא עושה אותה גם כ'כ יעיל ואין לי כוח לפרט ולהטריח
קיצוני מזה הוא תהליך הקיטוזיס של הענקת אנרגיה לגוף בצורת חומצות שומן או בצריכה אקסוגנית או בתהליך אנדוגני כגון צום/רעב
התהליך הנ'ל בלתי נסבל על הגוף לאורך זמן ומעלה את רמות הקורטיזול לשחקים שכן הגוף עובד בהטמרת אנרגיה במנגנון הישרדותי מה שיותר מצב של "תנגודת אינסולין פיזיולוגית" מכביד על המערכת ולאורך זמן מעקב משמעותית את יכולתה לעבד פחמימות אפילו אקראיות לאנרגיה
הגוף שלנו עובד פועל מתפקד ויוצר הרבה הרבה הרבה יותר טוב עם פחמימות
אז מה נרביץ קולה ובמבה?
ממש אבל ממש לא!
נצרוך שומניים סופר איכותיים זית אבוקדו מקדמיה
נאכל עוף וביצים עם זמניות ביולוגית גבוהה של חלבון לבנייה וחידוש רקמות הגוף
נשתה רק! מים
ירקות חופשי
ופרות במידה מנה/שתיים
פחמימות נקיות אורז במידה! שיבולת שועל נהדרת!!! מכילה בטאגלוקאנים שמסייעים באיזון סוכר!
וגם לחם הוא לא כזה אסון אם הכמות נשלטת ולצידו יש שומן וחלבון איכותי
ומה עם הטענה שתזונת קיטו מרזה מאד?
מחקרים עדכניים מוכחים שחור על גבי לבן שאין שום קשר לעומק הקיטוזיס שבו האדם שרוי כי אם על ההגבלה הקלוריות החמורה שבה הוא מצוי הואיל וקשה לאכול הרבה שומן והוא גם מזרז שומע ושוהה הרבה יותר זמן במערכת העיכול בשל היותו קשה לפירוק ומצריך גיוס של בלוטות רבות לעיבודו כבד כיס מרה מעיים וכו
יש לי עוד להוסיף אבל חפרתי מספיק נראה לי
הא ועוד משהו "השלמות תזונתיות" כגון ויטמינים מינרלים וכו הינם הכרחיים לכל אדם ובפרט לאדם הסוכרתי בשל רמות החימצון הגבוהות רמת דלקתיות והומוציסטאין מוגברות
יאאלה הלכתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאודי
ד''ר מאיה איש שלום06/04/2021תודה על תגובתך
אני מסכימה עם מרבית מה שכתבת למעט מספר דברים.
מנסיוני עם סוכרתיים שבולת שועל למרות יתרונותיה במרבית המטופלים מעלה מאוד את רמת הסוכר
מה שרואים שהתגובה לפחמימות היא אישית וצריך לראות איזו פחמימה מעלה פחות
לגבי תזונה קטוגנית היא ממש לא מתאימה לכולם בהחלט עשויה ליצור חסרים תזונתיים וחסרים נתוני בטיחות לאורך זמן. עם זאת, יש מטופלים שהתזונה הזאת מתאימה להם מאוד ו"מצילה" אותם מהסוכרת וההשמנה. שוב זה מתאים למעט חולים אך אלו שזה מתאים להם התועלת היא רבה. גם שם חשוב לבחור שומנים בריאים לא להעמיס בחלבון.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה הקטוגנית ומחלת סוכרת
אודי07/04/2021שלום שוב ד'ר איש שלום
תודה לך על ההבהרה
א."לאור הוצאתו האנרגטית ומצבו המחלתי" כך כתבתי כלומר למשל אתלטים אימונים בעצימות גבוהה חיילים עובדי בניין נוער מתבגר בשלבי גדילה והתפתחות יצטרכו יותר פחמימות נקיות לאנרגיה ותפקוד מיטבי
שיבולת שועל אכן פחממתית בלי בושה ואולי באמת לא תתאים לסוכרתי אלא אם כן יאכל לפניה שומן וחלבון כגון שתי ביצי עין בשמן זית לבלימת העומס הגליקמי...
ובתנאי אחד! לא להמתיקה! לא סילן לא סוכר לא דבש וכדו
ובמידה כמובן..
אם היא מעלה סוכר דרסטית אף בדרך זו אז אין שאלה בכלל חייבים לגלח אותך מהתפריט
לענ'ד עוד כ20 שנה יתבררו באופן מדעי ומדויק יותר נזקי התזונה הקטוגנית
אני כל כך משוכנע בזה פירוק מסת שריר קשה חסרים כרוניים איבוד אלקטרוליטים מוגבר בשתן עקב אי אצירת נוזלים בשל אפס מאגרי גליקוגן
רמות סטרס מוגברות וכו וכו
יקח עשור שניים וזה יתגלה אני משוכנע בזה
האנשים שתזונת קיטו הצילה את חייהם נובעת להבנתי מעצם הכניסה החמורה למשטר תזונתי הדוק ומוקפד ללא מזון מתועש ללא קינוחים פעילות גופנית ומודעות חיים עמוקה יותר למצבם הבריאותי ולקיחתם את חייהם בידיים
התרומה של ה"קיטוזיס" לזה היא שולית עד לא קיימת לדעתי...
כל הפחתת שומן מן הגוף תוביל לשיפור הרגישות לאינסולין והובלת הסוכר
הפחתת משקעי השומן בכבד ובחגורת הבטן התוחמת את הבלוטות האנדוקריניות היא היעד המרכזי משום שמשם מגיעה רוב התנגדות לאינסולין ומסרים ואותת דלקתיים מתאי השומן
ויש יותר מדרך אחת לעשות זאת ולאו דווקא קיטוזיס...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקצת מבולבלת
אריאלה18/04/2021שלום דוקטור מאיה השרשור כאן ובפרט התגובה האחרונה של האיש שהצטרף מבלבלת אותי מאוד אם אפשר לסכם מעט אודה לך מאוד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאריאלה
ד''ר מאיה איש שלום19/04/2021התגובה לפחמימות היא אישית לכן צריך למצוא איזו פחמימה מעלה יותר או פחות אצל אותו אדם
אפשר לבדוק זאת בעזרת מדידות סוכר מהאצבע או מד סוכר רציף
לרב פחמימות פשוטות ודחוסות כגון פיתה לבנה עוגיות מקמח לבן מיצים מעלים יותר את רמות הסוכר
לעומת אכילה של פרי בודד יחד עם אגוזים או שקדים
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

