מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- TSH גבוה בהריון - בדיקות לעוברטולי11/04/2021
שלום רב,
אני מטופלת מזה שנים ביוטירוקס לתת פעילות של בלוטת התריס.
מאז שנכנסתי להריון ערכי TSH הולכים ועולים למרות העלאת מינון יוטירוקס.
מצב נוכחי שבוע 10 להריון: TSH 6.6, T3-4, T4- 15.5
בדיקה לפני חודש TSH 2.65 , T4-4.9, T4-18.8
טרם כניסה להריון TSH 2
לפני חודש העליתי מינון של יוטירוקס מ450 לשבוע ל600.
כעת לאחר בדיקה אחרונה נאמר לי להעלות מינון ל-900 מק"ג יוטירוקס לשבוע.
אני בלחץ היות וקראתי על פגיעה אפשרית במנת המשכל של העובר כאשר יש תת פעילות של הבלוטה.
האם על פי הערכים שרשמתי עלולה להיות פגיעה כזו או אחרת בעובר? האם העלאת המינון ל-900 מספקת במצב זה?
אני רוצה לרדת במהירות האפשרית לTSH מתחת ל 2.5
*האם יש בדיקות מיוחדות שצריך לעשות לעובר במצב זה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לטולי
ד''ר מאיה איש שלום12/04/2021הירידה בIQ של העובר היתה בהיפותיראדזם אוברטי של האם דהיינו TSH מעל 10 ולרב הרבה מעל.
TSH שציינת מעט מוגבר להריון אך נשמע שהעלאת המנון אמורה לפתור זאת ואני לא חושבת שבערכים שכאלו יש חשש לעובר.
האם את מקפידה לטול בבוקר בצום חצי שעה לפני האוכל/קפה או תה עם מים בלבד וללא כדורים/תוספים נוספים
אם את מקיאה סמוך לנטילה אז כדאי לשקול השלמת מנון
בעקרון אולי כדאי הפעם לבדוק בעוד שבועיים לראות את המגמה של הTSH. (שצפויה לרדת)
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טולי13/04/2021תודה רבה ד"ר איש שלום על התשובה המפורטת והמקצועית!
אני אכן מקפידה ליטול את הכדור בצום ומחכה 45-60 דקות לפני שאוכלת/ שותה קפה.
האמת שצחצוח שיניים גורם לי לרפלקס הקאה ועד עכשיו צחצחתי שיניים מיד אחרי נטילת הכדור אז יכול להיות שזו באמת חלק מהבעיה. תודה על הסבת תשומת הלב- שיניתי סדר- קודם צחצוח שיניים ואחר כך אטול את הכדור.
דרך אגב, האם לקחת יוטירוקס בבוקר שבו אני הולכת לבדיקת דם שבודקת TSH ותפקודי תריס לפני הבדיקה?
כמו כן, האם מספיק לבדוק TSH או שיש חשיבות גם לבדיקת t3 ו t4?
לגבי נוגדנים לבלוטה- לפני שנה בדקתי ויצא שלילי. האם יש צורך לבדוק כעת? כלומר האם במידה וחיובי יש השלכה לכך על העובר/ בלוטת התריס שלו?
המון תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לטולי
ד''ר מאיה איש שלום13/04/2021בהחלט חשוב שלא תקיאי אולי זו הסיבה שהיה צורך להעלות את המנון ככ משמעותית
במידה ואת לא מקיאה היתי חוזרת על הבדיקה אפילו בעוד שבועיים לראות שהTSH לא יורד מידי (למרות שזה פחות מדאיג)
נטילת התרופה בבוקר לא משפיעה על הTSH רק על FT4. אבל בעקרון מספיק לבדוק TSH בלבד כשמדובר בבעיה בבלוטת התריס ולא היפופיזה
אין צורך בבבדיקה חוזרת של נוגדנים אין להם משמעות בהריון . כרגע יש משמעות לאיזון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון tsh
טולי27/04/2021היי, מעדכנת שלאחר שבועיים במינון 900 מקג לשבוע TSH ירד מ6.6 ל 0.81.
כעת שאני לא מקיאה את הכדור הונחיתי להוריד מינון יוטירוקס ל 600 מקג לשבוע ולחזור על הבדיקה בעוד חודש.
האם זה נכון לדעתך להוריד למינון זה והאם כדאי לחזור על הבדיקה בעוד זמן קצר יותר מחודש לוודא שTSH נשאר נמוך מ 2.5?
אני דואגת שלא אצא שוב מאיזון
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לטולי
ד''ר מאיה איש שלום27/04/2021קשה לי ליעץ לך מבלי לראות את המהלך לעומק. אך העובדה שאת לא מקיאה זה משמעותי. אולי לרדת למנון בינים 650?
ככל הנראה באמת אינך זקוקה ל900 וזה מנון יתר
המנון בתחילת הריון עולה לרב ב30% כשזה הריון של עובר אחד ובמהלך ההריון עולה עד 50%.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
טולי27/04/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

