TSH גבוה בהריון - בדיקות לעובר

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • TSH גבוה בהריון - בדיקות לעובר
    טולי
    11/04/2021

    שלום רב,
    אני מטופלת מזה שנים ביוטירוקס לתת פעילות של בלוטת התריס.
    מאז שנכנסתי להריון ערכי TSH הולכים ועולים למרות העלאת מינון יוטירוקס.
    מצב נוכחי שבוע 10 להריון: TSH 6.6, T3-4, T4- 15.5
    בדיקה לפני חודש TSH 2.65 , T4-4.9, T4-18.8
    טרם כניסה להריון TSH 2
    לפני חודש העליתי מינון של יוטירוקס מ450 לשבוע ל600.
    כעת לאחר בדיקה אחרונה נאמר לי להעלות מינון ל-900 מק"ג יוטירוקס לשבוע.
    אני בלחץ היות וקראתי על פגיעה אפשרית במנת המשכל של העובר כאשר יש תת פעילות של הבלוטה.
    האם על פי הערכים שרשמתי עלולה להיות פגיעה כזו או אחרת בעובר? האם העלאת המינון ל-900 מספקת במצב זה?
    אני רוצה לרדת במהירות האפשרית לTSH מתחת ל 2.5
    *האם יש בדיקות מיוחדות שצריך לעשות לעובר במצב זה?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטולי

    ד''ר מאיה איש שלום
    12/04/2021

    הירידה בIQ של העובר היתה בהיפותיראדזם אוברטי של האם דהיינו TSH מעל 10 ולרב הרבה מעל.
    TSH שציינת מעט מוגבר להריון אך נשמע שהעלאת המנון אמורה לפתור זאת ואני לא חושבת שבערכים שכאלו יש חשש לעובר.
    האם את מקפידה לטול בבוקר בצום חצי שעה לפני האוכל/קפה או תה עם מים בלבד וללא כדורים/תוספים נוספים
    אם את מקיאה סמוך לנטילה אז כדאי לשקול השלמת מנון
    בעקרון אולי כדאי הפעם לבדוק בעוד שבועיים לראות את המגמה של הTSH. (שצפויה לרדת)
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    טולי
    13/04/2021

    תודה רבה ד"ר איש שלום על התשובה המפורטת והמקצועית!
    אני אכן מקפידה ליטול את הכדור בצום ומחכה 45-60 דקות לפני שאוכלת/ שותה קפה.
    האמת שצחצוח שיניים גורם לי לרפלקס הקאה ועד עכשיו צחצחתי שיניים מיד אחרי נטילת הכדור אז יכול להיות שזו באמת חלק מהבעיה. תודה על הסבת תשומת הלב- שיניתי סדר- קודם צחצוח שיניים ואחר כך אטול את הכדור.
    דרך אגב, האם לקחת יוטירוקס בבוקר שבו אני הולכת לבדיקת דם שבודקת TSH ותפקודי תריס לפני הבדיקה?
    כמו כן, האם מספיק לבדוק TSH או שיש חשיבות גם לבדיקת t3 ו t4?
    לגבי נוגדנים לבלוטה- לפני שנה בדקתי ויצא שלילי. האם יש צורך לבדוק כעת? כלומר האם במידה וחיובי יש השלכה לכך על העובר/ בלוטת התריס שלו?

    המון תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטולי

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/04/2021

    בהחלט חשוב שלא תקיאי אולי זו הסיבה שהיה צורך להעלות את המנון ככ משמעותית
    במידה ואת לא מקיאה היתי חוזרת על הבדיקה אפילו בעוד שבועיים לראות שהTSH לא יורד מידי (למרות שזה פחות מדאיג)
    נטילת התרופה בבוקר לא משפיעה על הTSH רק על FT4. אבל בעקרון מספיק לבדוק TSH בלבד כשמדובר בבעיה בבלוטת התריס ולא היפופיזה
    אין צורך בבבדיקה חוזרת של נוגדנים אין להם משמעות בהריון . כרגע יש משמעות לאיזון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון tsh

    טולי
    27/04/2021

    היי, מעדכנת שלאחר שבועיים במינון 900 מקג לשבוע TSH ירד מ6.6 ל 0.81.
    כעת שאני לא מקיאה את הכדור הונחיתי להוריד מינון יוטירוקס ל 600 מקג לשבוע ולחזור על הבדיקה בעוד חודש.
    האם זה נכון לדעתך להוריד למינון זה והאם כדאי לחזור על הבדיקה בעוד זמן קצר יותר מחודש לוודא שTSH נשאר נמוך מ 2.5?
    אני דואגת שלא אצא שוב מאיזון
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לטולי

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/04/2021

    קשה לי ליעץ לך מבלי לראות את המהלך לעומק. אך העובדה שאת לא מקיאה זה משמעותי. אולי לרדת למנון בינים 650?
    ככל הנראה באמת אינך זקוקה ל900 וזה מנון יתר
    המנון בתחילת הריון עולה לרב ב30% כשזה הריון של עובר אחד ובמהלך ההריון עולה עד 50%.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    טולי
    27/04/2021

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו