שאלה בנוגע לליבידו לא קיים

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה בנוגע לליבידו לא קיים
    נדב
    16/05/2021

    שלום דר' מאיה,

    בהמשך לשאלותיי מלפני כמה שבועות פה -
    תזכורת: בן 33, ברקע דום נשימה בשינה מזה כ-12 שנה ואוסטיאופורוזיס שאובחנה לפני שנה.
    בחודשים האחרונים נעדר כמעט כל חשק מיני וזקפות (אין זקפות אקראיות, אין זקפות בוקר וכולי).
    אפשר לומר שהחשק "מצטבר" במהלך חודש, או אז אני מאונן וגומר - עד שעובר עוד חודש. מעבר לזה פשוט אין לי חשק וניתן לומר שאני די אימפוטנט, משום שגם כשאני נמשך - גופי לא.
    לציין שאין דיכאון, למעט ההשפעה המדכאת של אי-תפקוד מיני.
    אין לי גם שום תסביכים מיניים, באמת שהכל בסדר ואין לי שום חרדת ביצוע או משהו כזה.

    בדיקות מלפני 3 שבועות -
    TESTOSTERONE- TOTAL 13.07 nmol/L
    SHBG 34.00 nmol/L
    FREE ANDROGEN INDEX 38.4%

    אני לא מסוגל לנהל קשר זוגי כך, משום שאני פשוט לא מתפקד. אני בודד מאוד וכל המצב הזה פשוט עושה חשק למות.

    אשמח לעצתך האופרטיבית. מה היית עושה במקומי? האם את ממליצה לבוא לייעוץ אצלך? האם היית ממליצה לנסות טיפול בקלומיפן?

    בבקשה, אני אובד עצות.
    אודה מאוד לעזרתך הדחופה

    תודה
    נדב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד``ר מאיה איש שלום
    17/05/2021

    הערכים שציינת תקינים היתי שוקלת בדיקה של BIOAVAILABLE TESTOSTERONE שנעשית באנדוקרינולוגיה באיכילוב ונותנת אומדן טוב יותר לרמת הטסטוסטרון החופשית.
    יתכן שיש גם אלמנט נפשי מעין מעגל קסמים שאפילו מספר פעמים של פגיעה בחשק ותפקוד הביאו לחרדה וחושק חסר מהעניין ואז החמירו את הירידה בחשק ובתפקוד ואז הטיפול הוא יותר נפשי. או אפילו מעכבי PDE5 כגון סיאליס/ויאגרה זמנית רק להתגבר על האלמנט של "חרדת הביצוע" אם קיימת.
    אבל היתי בהחלט חוזרת על רמת טסטוסטרון וגם בודקת BIOAVAILABLE TESTOSTERONE. מבינה רמות LH FSH פרולקטין היו תקינות
    וכן שוללת סיבות אחרות שיכולות לפגוע בתפקוד המיני כגון עשון.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך-ליבידו לא קיים

    נדב
    17/05/2021

    שלום ותודה על תגובתך,

    1. האם ניתן לבצע את הבדיקה שהמלצת ללא הפנייה באיכילוב?
    אני מעוניין להגיע אלייך לייעוץ כשהבדיקה בידי.

    2. בחיי שאין אלמנט נפשי ואין שום חרדת ביצוע. כשיש חשק אני מבצע ומבצע היטב - הצרה היא שאין חשק.
    גם מסת השריר והעצם שלי הדרדרה לתהומות.

    3. ניסיתי סיאליס. חוץ מכאבי ראש בלתי נסבלים זה אכן העלה את מספר הזקפות, אבל בלי חשק. כך שזה חסר משמעות. אגב, להכריח את עצמך לשפוך כשאין לך באמת חשק זה אקט נוראי.
    אין לי בעיה בזקפות, זרימת הדם תקינה וכולי - יש לי בעיה בליבידו.

    4. טסטוסטרון טוטאל ו-SHBG נבדקו ממש לא מזמן.
    לגבי השאר, יש בדיקה מאוקטובר 2020 -
    LH 1.5 IU/L
    FSH 3.6 IU/L
    PROLACTIN 343 mIU/L

    לא מעשן, לא שמן, אוכל היטב (בשר, ביצים, פירות וירקות, נמנע מסויה וכולי). משער שזה הכל קשור בבעיית השינה, אלא שזו בינתיים לא נפתרת ואני כבר הפכתי אימפוטנט.

    אגב, מבקש להסב תשומת לבך לעניין פשוט -
    גבולות המינימום-מקסימום של הטסטוסטרון (הן חופשי והן טוטאל) פעם היו משהו כמו 13-33 (אני זוכר כי נבדקתי בקופ"ח לפני מספר שנים לעניין).
    הגבולות הללו נדחקו מטה *אך ורק* בשל שיקולים כלכליים של הביטוחים הפרטיים האמריקאיים (שנאלצים לממן TRT בהנתן רמות טסטוסטרון לא תקינות) ולחץ שהם הפעילו על ה-FDA וארגונים המקצועיים.
    לצערי הגבולות הללו אומצו בארץ, וכך טסטוסטרון טוטאל של 13.07 היא לכאורה תקינה ואפילו "ממוצעת" - אלא שהיא לא. ודאי לא בבן 33.

    ממך למדתי אודות קלומיפן ציטראט - שהייתי שמח לנסות, אם זה בסדר מבחינתך (מתכוון להגיע לייעוץ).
    השאלה היא האם בהנתן הנ"ל זה כך?

    תודה רבה
    נדב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בנוסף

    נדב
    17/05/2021

    אם יש טלפון שאוכל להתקשר אלייך טרם אני מגיע לייעוץ אצלך (אני גר בצפון) - אשמח.
    גם כדי לעשות את בדיקות הדם הנדרשות וגם כדי לודא שאיני מגיע לשוא.

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/05/2021

    בעקרון המחקרים שקבעו חסר טסטוסטרון היו מחקרים גדולים בארהב על אוכלוסיות בריאות והם לא קשורים לעלות תועלת ככל הידוע לי. בארץ השתנה הASSAY למדידה ולכן הנורמה ירדה כי שיטת המדידה השתנה. באיכילוב השיטה לא השתנה אז באמת כדאי לבדוק טסטוסטרון וbioavailable testosterone. אתה יכול לבקש שרופא המשפחה יכתוב לך על דף זה יספיק כהפניה בכל מקרה הבדיקה פרטית אלא אם אתה חבר בקופת חולים מאוחדת ועלותה כ250 שח.
    אם הכל תקין אני בדרכ לא מטפלת. מבינה שאתה שולל אלמנט נפשי אבל העלאת הטסטוסטרון אם הרמה תקינה לחלוטין (צריך לפחות 3 בדיקות)יכולה להביא לנזק - עליה בהמטוקריט, עליה בצמיגות הדם,נטיה לקרשתיות יתר .
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    נדב
    17/05/2021

    תודה על תשובתך,

    1. 3 בדיקות - ז"א 3 גיחות נפרדות מהצפון לתל אביב ולהיות במעבדה ב-7:30?

    2. ההמטוקריט על 45%.
    APTT-sec 31.2 Sec
    ממילא לוקח לדם שלי כמעט יותר מדי זמן להקרש...

    כדי שלא אעשה את הבדיקות בתל אביב לחינם ואגיע אלייך לחינם וכולי - האם במצב גבולי ישנו סיכוי שתסכימי לרשום קלומיפן?
    תוך ביצוע מעכב קבוע של קרישה והמטוקריט (ככל שארגיש שזה עוזר לתפקוד המיני, כמובן)?

    האם מכתב מסקסולוג שאומר שמבחינתו הכל בסדר יסייע?

    טסטוסטרון טוטאל 13 לא יכול להיות תקין... זה לא הגיוני... לא נראה לי שיש גברים עם הרמה הזו שמתפקדים מינית היטב.
    אני באמת אובד עצות, מצטער
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום נדב

    אודי
    17/05/2021

    איני מחליף את הד'ר אלא מוסיף מה שלענ'ד נראה כצופה מן הצד

    ראה הבדיקות שאתה מציין הן סבירות תזונתך טובה ושאר מרכיבי חייך המנטליים הינם טובים כדבריך אז למעשה נשארנו עם בעייתך הכרונית שהיא הפרעות שינה קשות

    הבט ללא מזון אדם יכול לחיות כחודש ואז למות
    ללא מים מספר ימים ואז למות
    ללא שינה אין חיים כלל וכלל
    השינה הינה חיונית לאדם מכ'כ הרבה בחינות שאם נפרט לא נצליח אפילו לעמוד על מקצתן...

    אתה צריך לרכז את כל כוחותיך רצונותיך ומשאביך בתחום השינה ולאו דווקא בעניין ההורמונים...

    שינה עמוקה עריבה ומספק תמלא את גופך ונפשך בויטליות ואהבת החיים על כל צורותיהם...

    א.גש למעבדת שינה
    ב.גש לפסיכיאטר מנוסה שיטפל תרופתית וגם פסיכותרפית להוציא אותך ממעגל הקסמים במרושע שנקלעת אליו

    לפעמים אנו לא ישנים טוב בלילה ויום המחרת נראה פשוט נורא כבד ולאה חסר חן ומעוף...
    אבל מתקנים זאת לילה הבא
    אצלך זה כרוני לכן לא פלא שייצרך במיני כבוי
    לענ'ד את יורה לכיוון הלא נכון טסטוסטרון לא יביא מזור לבעייתך

    בהצלחה גבר מבין את הכאב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאודי

    נדב
    17/05/2021

    השפעתן השלילית של בעיות השינה על הליבידו אינה אלא בשל הפגיעה ההורמונלית לה הן מביאות.

    בשלב זה אין מזור בטווח הקרוב לבעיות השינה שלי והזוגיות שלי על סף התחסלות בשל אי תפקודי המיני, אשכיי קטנו מאוד.
    רק טיפול שכזה בקלומיפן יעזור לי בשלב זה.

    הרמות ה"נורמטיביות" הללו הן בלוף.
    לפני כשנה ארגון רופאי המשפחה האמריקאי הוציא הצהרה לפיה "טיפול בטסטוסטרון בגברים עם תת-טסטוסטרון אינו יעיל" - בדיחה עצובה שרק מלמדת אותך על גודל השחיתות בנושא הזה.
    ובישראל מאמצים בעיניים עצומות את ההמלצות של האמריקאיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנסה לשנות פאזה אחי

    אודי
    18/05/2021

    אני מכיר אישית אנשים עם טסטוסטרון סביר ועם תאוה מינית מכאן ועד להודעה חדשה...

    נכנסת ללופ אתה משוכנע שטסטוסטרון יביא מזור לצרותיך.ולא היא

    א.עם רמות כאלו של טסטוסטרון אין רופא שירשום לך תוספת

    ב.תיסוף שלא לצורך עלול לעודד ממאירויות קרישיות יתר פגיעה בפוריות ודיכוי אנדוגני של הפרשתו הטבעית

    ג.לו היה כדבריך מתן ההורמון לבני 80/90 היה הופך אותם לפעילים מינית? ברור שלא
    הטסטוסטרון הינו הורמון חשוב ביותר ברם לא הכל נופל וקם עליו
    תנסה לצאת מהסרט שאתה מכריח את עצמך לצפות בו
    תן צ'אנס לתובנה אחרת
    מה יש לך להפסיד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאודי #2

    נדב
    18/05/2021

    לא אליך פניתי ואל עצתך ביקשתי, אתה לא רופא, אין לך השכלה מסודרת בנושא או נסיון עם מטופלים, תוצאות המעבדה שלהם מול מה שקורה בפועל, מעקב וכולי.
    התגובה הזו מצדך כ"כ יהירה וחצופה ומתבססת על בורות.

    הפנייה היתה לרופאה ואני מבקש ממך להפסיק להגיב לשרשור הזה ולהסיט את הנושא.

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנוח גבר

    אודי
    18/05/2021

    יש לי תואר ראשון בביוטכנולוגיה ותואר שני בביולוגיה מולקולרית (אוניברסיטת סידני והטכניון בחיפה)
    אני אתלט שעוסק בפיתוח גוף כמו גם דאן 3 בדניס הישרדות בן 37 אבא לשלושה ילדים
    אבי הוא רופא פסיכיאטר ומרצה באוניברסיטת תל-אביב
    לא שכל זה מקנה לי את
    הסמכות לטפל במישהו אבל הואיל והאתר כאן הוא פורום לכן הפורמט מציע גם לפוקדים אותו להשתתף

    מאחר שחייך רווים יסורים אני לא עולה נגדך להתקפה למרות שמטבעי לעולם איני נשאר חייב לאף אחד לעולם ובשום תנאי
    לכנות אותי בור במדע ורפואה תזונה וספורט יכול להגיד רק אדם שאינו מכיר אותי ואכן אינך מכיר

    מאחר שאני מבין דבר או שניים ברפואה ובספרות המדעית מחקרית ודואג גם כל הזמן להתעדכן בארץ ומעבר לים אתה תיווכח שלא יארך זמן ותראה במו עיניך שהצדק איתי

    מאחל לך רפואה שלמה
    ומזור לכל צרותיך
    אבל ד'ר איש שלום היא לא הכתובת הגם שתגיע אליה אישית אקספרס על ענן

    נ.ב חבריי הקרובים ביותר לוקחים סייקלים של TNT GH לשיפור ביצועים וחזות גופנית מרשימה
    שניים מהם איבדו לנצח את היכולת להזריע אישה
    וכולם סובלים מהפרעות התנהגות קשות לעיתים
    מקוה שלא לזה את מכוון גם גם ככה נפשך סוערת די והותר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כל הכבוד לך

    נדב
    18/05/2021

    תפתח שרשור נפרד אם בא לך.
    אל תתערב בשיחה אישית שאינה שלך רק משום שיש בה אלמנט פומבי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בריאות

    אודי
    18/05/2021

    השיחה כאן לעולם אינה יכולה להיות "אישית" כשהיא מתנהלת ב"פורום"
    אוקסימורון...
    עכ'פ לא אטרידך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    19/05/2021

    בעקרון הערך כן בנורמה. לא חייבות להיות 3 בדיקות בתל אביב. אלא אחת בתל אביב צריך הפניה ואפשרי מרופא המשפחה פשוט על דף שהוא מפנה אותך הבדיקה במילא פרטית..
    ועוד 2 בדיקות בקופה של טסטוסטרון כללי וחופשי אם ניתן לפחות אחת מהן (כבר בצעת)
    אין טעם במעקב אחר תפקודי קרישה זה לא מסייע באיתור הקרשתיות כי היא קשורה לעליה בצמיגות הדם ולא לקצור זמן הקרישה, כן עוקבים אחר ספירת הדם המטוקריט אבל אם הרמה תקינה כולל טסטוסטרון חופשי אני לא מטפלת כי אין התויה וזה בהחלט יכול להביא לנזק
    קלומיפן לא אמור לפגוע ביצור זרע בנגוד לטסטוסטרון אבל עדין יכול להביא לרמות סופרפיזיוליגיות שזה בעיתי ועלול להזיק
    מציעה לראות את הבדיקות החוזרות ואז להחליט.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשכון

    נדב
    20/05/2021

    תודה רבה דוקטור מאיה

    אז אם אני מבין נכון אותך, מה שאת אומרת זה כך -

    1. בדיקת של bioavailable testosterone באיכילוב
    2. בדיקה נוספת של טסטוסטרון טוטאל+shbg (ממנה נגזר אינדקס אנדרוגן חופשי) בקופה"ח
    3. אם התוצאות מתחת לנורמות/ממש בקצה הנמוך של הסקאלה - להגיע אלייך לייעוץ ואז באמת ייתכן מקום לטיפול בקלומיפן

    הבנתי נכון?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנדב

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/05/2021

    אכן בדיוק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו