מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- TSH גבוה ו- T-4 תקין בת 58דינה23/05/2021
שלום דוקטור!
אני בת 58.ברקע יתר לחץ דם.
1.לפני כ-4 שנים במקרה התגלה באם אר אי ממצא על היפופיזה.נעשה בירור מורחב כולל בדיקות והבדיקות היו תקינות.
2. בפברואר 2019 נעשה בירור חוזר כולל אם אר אי ובדיקות הורמונליות מורחבות והבדיקות היו תקינות והאדנומה לא גדלה.
3. ב10.2019 בדיקת TSH-5.43. אך T-4 14.3.
4. ב-8.2020- בדיקת TSH- 5.73 ,אך T-4 15.2
5. היום בדיקת TSH-8.85 ,אך T-4-14.7.
רציתי לשאול:
1. האם הקפיצה ב-TSH עלולה להיות קשורה להיפופיזה.אם כן,האם יש צורך בבירור נרחב.אם כן,אילו בדיקות עליי לבצע?
2. האם תת פעילות בלוטת תריס עלולה להיות קשורה למנופאוזה?
תודה.
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לדינה
ד''ר מאיה איש שלום24/05/2021לא ציינת מה גודל הממצא בהיפופיזה (רואים ממצא מקרי בהיפופיזה ב10-20% מהמקרים שמבצעים MRI) כך שזה לא נדיר. לא נשמע שיש קשר לתפוקדי התריס שציינת. כל עוד הTSH מתחת ל10 אין הכרח לטפל אלא אם הריון על הפרק מניחה שלא.
לממצא ההיפופזרי מבצעים הערכה של כל הורמוני ההפופיזה מניחה שבצעו.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לשאלה הקודמת
דינה24/05/2021בוקר טוב,דוקטור!
תודה על תשובותיך המעודדות.
הממצא על ההיפופיזה היה בגודל 0.5 ס"מ בזמן הגילוי.15 חודשים מאחר מכך הממצא לא גדל.
האם יש טעם פעם בשנה לעשות הערכה הורמונלית?אם כן פעם בכמה זמן?ואילו בדיקות?
ותוך כמה זמן יש לעשות את ההערכה של tsh?
תודה ענקית!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לדינה
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2021צריך לראות באיזה גדול מדובר, בכל מקרה אם לא גדל ואין שנוי קליני אצלך מספיקה כנראה הערכה הראשונית שבצעת אם היתה מלאה וכללה גם פרולקטין GH IGF1 קורטיזול. LH FSH אסטרדיול
וכן בנפרד מבחן דקסמטזון 1 מג'.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

