מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- המוגלבין A1C שעלה בשנה האחרונהליאת23/06/2021
הי, אני בת 40. 3 ילדים בריאים. בהריון טרום סוכרת הריון.
התזונה שלי מאז ומעולם לא היתה טובה (היא נשמעת בריאה אבל כנראה היא לא..) אני אוכלת המון המון ירקות,חלבונים (גבינות, ביצים, טונה מעט בשר או עוף), אגוזים באמת הרבה ירקות, לעיתים רק פעם ביום, משקל סטטי הרבה שנים של 64 קג על 1.72. לפני כשנה סוכר בצום 113 המוגלובין A1C 5.5 אחוז. כעת המוגלובין A1C 5.8% . בצום- טרם הגיע משערת שיגיע גבוה. ספורט עושה הליכה מהירה 45 דקות 6-5 םעמים בשבוע.
במשפחה אין סוכרת אולם לאבא שלי ערכים גבוליים כמוני בסוכר.
אני לא אוכלת באמת כמעט סוכרים או פחמימו (אולי בסופש בסלט רטבים שזה האהבה שלי אבל מעבר לזה ממש לא).
איך הגיוני שזה עוד עולה? האם הגוף מפרק את הסוכר שלא מקבל ממני בצורה הזו? זה יתכן? או שזה ממש מראה על בעיה. מה לעשות? כי ספורט עושה, בקושי אוכלת פחמימות וסוכרים, איך יתכן
אני בלחץ מאוד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לבדיקת תפקודי בלוטת המגן
אודי23/06/2021א.תבדקי תפקודי בלוטת המגן
ב.לשלול או לאשש שחלות פוליצסטיות
ג.בתנגודת לאינסולין הכבד בגלל תקשורת לקויה עם הלבלב ממשיך בשגגה להפריש סוכר למחזור הדם
ד.השמנה מרכזית (אבדומינאלית) יכולה גם מאד להסביר את מה שאת מתארת עקב איתותים דלקתיים שבתורן מפריעים לפעולת האינסולין
ה.במצב שלך אכילת מוצרי חלב תאיץ משמעותית את התקרבותך מעבר לגבול של "טרום" לסוכרת מלאה חלילה
אם יש לך אנגלית טובה תכתבי בגוגל "חלב והאפקט האינסולינטרופי"
ותקבלי תוצאות של מחקרים (בעיקר נשים מעל גיל 40) של צריכת חלב והתפתחות תנגודת לאינסולין וסוכרת
בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לליאת
ד''ר מאיה איש שלום26/06/2021אם הסוכר היה גבוה מאז ומעולם בצום אז אולי מדובר בMODY 2 סוכרת מונוגנטית שלא מביאה לסבוכי סוכרת ולא מחייבת שום טפול פרט להפחתה יחסית של צריכה פחמימות ופעילות גופנית סדירה.
אם הסוכר בצום היה תקין בעבר אז לא מדובר בMODY 2, אם את סובלת משחלות פוליצסטיות אז בהחלט זו יכולה להיות סיבה לסוכרים המעט מוגברים בצום ואז אפשר לשקול טפול במטפורמין
עוד אופציה לבדוק נוגדנים לאיי הלבלב.
בכל מקרה שמירה על הרגלי חיים נכונים דהיינו פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות מונעים התפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ובהמשך עוד שאלה
ליאת26/06/2021הי תמיד בצום היו גבוהים אבל לא 113 אלא 107-8. אבל כן תמיד..אז מניחים שזה mody2? או אם זה עלה ל113 זה מגמה שונה כי לא יודעת מה מגדיר מודי2... ומה לגבי ההמוגלובין a1c לא בדקתי יותר מפכמיים לפני שנה וכעתת.והיה בעלייה...מה המשמעות? האם לתזונה שלי שנכון שהיא דל. פחמימות אבל רק פעם ביום יש קשר? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לליאת
ד''ר מאיה איש שלום26/06/2021אם הסוכר בצום תמיד היה מוגבר בהחלט חשוד לMODY 2 שיכול להחמיר בצורה קלה עם הגיל.
מציעה לבדוק נוגדנים ANTI GAD ANTI ISLET ANTI INSULIN ואם הם שלילים אפשר לקבל בדיקה גנטית בסל מטעם קופת החולים
בהחלט מציעה להמשיך עם הגבלה של פחמימות, להתיעץ עם דיאטנית להמשיך פעילות גופנית סדירה וגם השינה חשובה לפחות 6-7 שעות בלילה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

