המוגלבין A1C שעלה בשנה האחרונה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • המוגלבין A1C שעלה בשנה האחרונה
    ליאת
    23/06/2021

    הי, אני בת 40. 3 ילדים בריאים. בהריון טרום סוכרת הריון.
    התזונה שלי מאז ומעולם לא היתה טובה (היא נשמעת בריאה אבל כנראה היא לא..) אני אוכלת המון המון ירקות,חלבונים (גבינות, ביצים, טונה מעט בשר או עוף), אגוזים באמת הרבה ירקות, לעיתים רק פעם ביום, משקל סטטי הרבה שנים של 64 קג על 1.72. לפני כשנה סוכר בצום 113 המוגלובין A1C 5.5 אחוז. כעת המוגלובין A1C 5.8% . בצום- טרם הגיע משערת שיגיע גבוה. ספורט עושה הליכה מהירה 45 דקות 6-5 םעמים בשבוע.
    במשפחה אין סוכרת אולם לאבא שלי ערכים גבוליים כמוני בסוכר.
    אני לא אוכלת באמת כמעט סוכרים או פחמימו (אולי בסופש בסלט רטבים שזה האהבה שלי אבל מעבר לזה ממש לא).
    איך הגיוני שזה עוד עולה? האם הגוף מפרק את הסוכר שלא מקבל ממני בצורה הזו? זה יתכן? או שזה ממש מראה על בעיה. מה לעשות? כי ספורט עושה, בקושי אוכלת פחמימות וסוכרים, איך יתכן
    אני בלחץ מאוד
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המלצה לבדיקת תפקודי בלוטת המגן

    אודי
    23/06/2021

    א.תבדקי תפקודי בלוטת המגן

    ב.לשלול או לאשש שחלות פוליצסטיות

    ג.בתנגודת לאינסולין הכבד בגלל תקשורת לקויה עם הלבלב ממשיך בשגגה להפריש סוכר למחזור הדם

    ד.השמנה מרכזית (אבדומינאלית) יכולה גם מאד להסביר את מה שאת מתארת עקב איתותים דלקתיים שבתורן מפריעים לפעולת האינסולין

    ה.במצב שלך אכילת מוצרי חלב תאיץ משמעותית את התקרבותך מעבר לגבול של "טרום" לסוכרת מלאה חלילה
    אם יש לך אנגלית טובה תכתבי בגוגל "חלב והאפקט האינסולינטרופי"
    ותקבלי תוצאות של מחקרים (בעיקר נשים מעל גיל 40) של צריכת חלב והתפתחות תנגודת לאינסולין וסוכרת

    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליאת

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    אם הסוכר היה גבוה מאז ומעולם בצום אז אולי מדובר בMODY 2 סוכרת מונוגנטית שלא מביאה לסבוכי סוכרת ולא מחייבת שום טפול פרט להפחתה יחסית של צריכה פחמימות ופעילות גופנית סדירה.
    אם הסוכר בצום היה תקין בעבר אז לא מדובר בMODY 2, אם את סובלת משחלות פוליצסטיות אז בהחלט זו יכולה להיות סיבה לסוכרים המעט מוגברים בצום ואז אפשר לשקול טפול במטפורמין
    עוד אופציה לבדוק נוגדנים לאיי הלבלב.
    בכל מקרה שמירה על הרגלי חיים נכונים דהיינו פעילות גופנית סדירה והפחתת צריכה של פחמימות מונעים התפתחות סוכרת במעל 50% מהמקרים.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ובהמשך עוד שאלה

    ליאת
    26/06/2021

    הי תמיד בצום היו גבוהים אבל לא 113 אלא 107-8. אבל כן תמיד..אז מניחים שזה mody2? או אם זה עלה ל113 זה מגמה שונה כי לא יודעת מה מגדיר מודי2... ומה לגבי ההמוגלובין a1c לא בדקתי יותר מפכמיים לפני שנה וכעתת.והיה בעלייה...מה המשמעות? האם לתזונה שלי שנכון שהיא דל. פחמימות אבל רק פעם ביום יש קשר? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לליאת

    ד''ר מאיה איש שלום
    26/06/2021

    אם הסוכר בצום תמיד היה מוגבר בהחלט חשוד לMODY 2 שיכול להחמיר בצורה קלה עם הגיל.
    מציעה לבדוק נוגדנים ANTI GAD ANTI ISLET ANTI INSULIN ואם הם שלילים אפשר לקבל בדיקה גנטית בסל מטעם קופת החולים
    בהחלט מציעה להמשיך עם הגבלה של פחמימות, להתיעץ עם דיאטנית להמשיך פעילות גופנית סדירה וגם השינה חשובה לפחות 6-7 שעות בלילה.
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו