מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- השפעת מצב בריאותי על בלוטת המגןגלעד03/07/2021
שלום
אני בן 55.
מזה כמה שנים הלכה והתפתחה גסטרופרזיס.
כרגע מוגדר אידיופתי.
יכול לאכול ממש מעט כל פעם
וגם נמנע מהמון דברים כמו בשר פירות ירקות וכו'.
התזונה דלה.
במקביל התפתח מעי רגיש קשה.
ירדתי במשקל מ 64 ל 44 קג על גובה 1.80.
ובחודשים האחרונים מרגיש שיש פחות ופחות כח.
ניסו לתת לי פורמולות ללא הצלחה בגלל תופעות לוואי
ואם לא אצליח בקרוב נשקל לעשות לי הזנה בוריד.
מזה כ 10 ימים פתאום נהית לי חולשה יותר גדולה מהרגיל. כל הזמן תשוש מאוד. יושב רוב היום קם הולך בבית כמה דקות למטבח וחזרה ומתעייף. מרגיש גם שכאילו יש קוצר נשימה
ו"חסר לי אוויר" בשביל לדבר הרבה. מדבר פחות בטלפון כי מרגיש מאמץ עם זה.
בדיקות דם לפני שבועיים תקינות פרט לאלבומין שכבר ירד ל 3.7 שזה גבולי ואנמיה קלה 12.8
TSH לפני חודשיים היה תקין.
רציתי לשאול.
האם כתוצאה מהמצב התזונתי והמשקל יכול להיות שיש שיבוש בבלוטת המגן שגורם לתשישות הגדולה?
יש טעם לחזור על TSH בימים הקרובים ( עושה שוב ספירת דם ) או שלא סביר שפתאום אחרי 8 שבועות הוא השתבש בגלל התת משקל ותזנה ושהוא הגורם לתשישות הגדולה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האם ניסו תרופות שמעלות תנועתיות קיבה כמו מוטיליום
ד''ר מאיה איש שלום03/07/2021אני מצטערת לשמוע ואני מאוד מקוה שתמצא דרך לעזור לך . האם ניסו תרופות שמעלות תנועתיות קיבה כמו מוטיליום? כמובן שחייבים לנטר אקג.
בעקרון במחלות חדות משמעותיות בלוטת התריס מגיבה במצב שבו היא מנסה להפחית את חלוף החומרים היא מורידה T3 ומעלה rT3 שהוא לא פעיל. וגם FT4 יורד וTSH עולה. זה תגובתי למצב ולא הוכח שטפול במצב כזה בבלוטת התריס משפר את המצב אלא צריך לטפל במחלה שהביאה לשנוי התפקודי בבלוטת התריס שהוא קומפנסטורי
אינני יודעת אם זה רלונטי כי זה לא תחום עסוקי בעבר דובר על קוצב לקיבה במקרים חמורים היה אחד של חברת ENTERRA. זה לא התחום שלי אז אינני יודעת אם זה טפול מקובל ויעיל. היתי מתיעצת עם גסטרואנטרולוג.
המון בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשפעת מצב בריאותי על בלוטת המגן
גלעד03/07/2021תודה רבה ד"ר
מעריך מאוד!
אם אפשר לחדד ולהבין.
כאמור אני בתת תזונה ומשקל קשים. יורד במשקל כבר כמה שנים בגלל גסטרופרזיס.
בוצע TSH לפני 8 שבועות. מאז ירדתי עוד כחצי קילו.
בשבוע האחרון תשישות משמעותית מאוד.
האם יש טעם לחזור על TSH בימים הקרובים ( עושה שוב ספירת דם ) או שלא סביר שפתאום אחרי 8 שבועות TSH השתבש בגלל התת משקל ותזונה ?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגלעד
ד''ר מאיה איש שלום06/07/2021גם אם הTSH השתבש זה תגובתי לירידה במשקל וטפול בTSH לא ישפר את המצב אלא חשוב טפול בתת משקל ואז גם אם תהיה בעיה בTSH היא תסתדר
במצב של תת משקל כפי שהסברתי הגוף מנסה לעבור למצב של חסכון אנרגטי ולכן השנויים הם קומפנסטורים אז גם אם יהיו שנוים בTSH אלא אם הם מאוד דרסטיים לא מקובל לטפל אלא לטפל בירידה במשקל
הרבה בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

