חשד עקב תסמינים לתנגודת אינסולין

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • חשד עקב תסמינים לתנגודת אינסולין
    עמיר
    03/07/2021

    לפני שנתיים בערך עשיתי בדיקה דם סוכרים ולא אובחנה סכרת.
    אבל יש לי תסמינים שהבנתי שהם של תנגודת אינסולין:
    * 10 דקות אחרי כמעט אחרי כל ארוחה אני מרגיש כזאת עייפת שאני חייב לשכב ואז אני נרדם לחצי שעה.
    * אני רזה בגפיים ושאר רוב הגוף אבל יש לי שומן בטני
    יש לי גזים ונפיחות בבטן.
    * אני עושה פיפי בתדירות גבוהה מאחרים ואני גם קם פעם בלילה לעשות פיפי. לפני עשר שנים זה לא היה.
    האם יש לגיטימציה לבקש בדיקה לתנגודת אינסולין ואיך וממי מבקשים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תנגודת לאינסולין בדיקת העמסת סוכר

    אודי
    05/07/2021

    שלום עמיר
    טרם תענה לך ד'ר איש שלום שהיא האוטוריטה המוסמכת כאן אני מרשה לעצמי לעוץ לך עצה

    האם אמא של הלגיטימי לבקש כל בדיקה שתחפוץ כל עוד היא רלוונטית למצבך או לחשדותיך (אם יש להם בסיס)
    תבקש מהרופא העמסת סוכר שהיא לדעתי הבדיקה המדויקת ביותר לכל אדם החשוד בסוכרת או קדם סוכרת היא נותנת אומדן מדויק ומדמה חיים אמיתיים של אכילה ותגובת הגוף לאחר מרווחי זמן משתנים
    המגלובין מסוכרר ובדיקת דם בצום לענ'ד לא פוגעות ויכולות במצבים מסוימים לתת תחושה מאד מטעה
    תבקש גם בדיקה נפרדת של פרופיל הורמונלי בדגש על אינסולין

    (בדיקת הזהב! לתפקוד האינסולין היא HOMA IR אך אותה כנראה לא תקבל אחי)

    עכפ חשדותיך יש להן ביסוס גפיים רזות והשמנה מרכזית מעידים על פיזור לא שווה של שומן שמתרכז בחגורת הבטן ומכביד/מעכב/מאט/ ובפוגע בבלוטות האנדוקריניות

    צמאון מובר הוא ודאי פאקטור
    השתנה לילית גם כן

    אך דע גם דע ידידי שהמצב שלך הפיך לגמרי ע'י תזונה פעילות ניהול מתחים ותוספי תזונה ייעודים

    אני מציע לך גם לחדד יותר את שאלתך ולציין את גילך ומצבך הכללי היסטוריה קצרה כגון האם אתה נוחר בלילה וכדו

    בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 10 דקות אחרי ארוחה זה קצת מוקדם

    ד''ר מאיה איש שלום
    07/07/2021

    בעקרון 10 דקות אחרי ארוחה זה קצת מוקדם לעליה ברמות הסוכר...אפשר לחבר אותך למד סוכר רציף ולבדוק.
    לגבי השתנה בלילה אם הסוכר לא עובר מעל 200 ואתה גבר מעל גיל 60 יותר סביר שמדובר בהגדלה של הפרוסטטה מאשר קשר לסוכר.
    בעקרון אפשר לבדוק סוכר ואנסולין בצום וגם המוגלובין מסוכרר. אפשר לבקש מרופא המשפחה
    בכל מקרה הפחתת צריכה של פחמימות ופעילות גופנית סדירה יסיעו במניעת התפתחות של סוכרת
    אם מבנה הגוף השתנה אולי צריך לחשוב על עודף הפרשת קורטיזול תסמונת מאוד נדירה. לשם אבחונה יש להועץ באנדוקרינולוג/ית
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו