מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ויטמין d הרופא אמראילן06/07/2021
שלום רב
בגלל שהרופא ראה ויטמין d נמוך מאוד ממש !
והסידן תקין.הוא אמר שאין טען לעשות בדיקה לאסטופרויזס
כי זה יצא חיובי
האם זה נכון?אז מי שיש לו חוסר חמור זה נקרא אסטופריזס?
תודנ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוסטאופורוזיס היא ירידה בצפיפות העצם
ד''ר מאיה איש שלום07/07/2021אוסטאופורוזיס היא ירידה בצפיפות העצם היא מושפעת גם מחסר ויטמין D אך לא רק, בעקרון אם יש התויה רפואית (ספור משפחתי של שברים אוסטאופורוטים, שמוש בסטרואידים, גיל, צליאק מחלות דלקתיות, סוכרת, עשון שבר בעבר בטראומה נמוכה ועוד ) אז אפשר וכדאי לבצע את הבדיקה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרופא אמר
שוב כותב08/07/2021שהבדיקה תיצא חיובית בגלל החוסר בויטמין.רק אחרי שתעלה הרמה של הויטמין.זה יתא תקין מה זה אומר?
עכשיו לגבי תוסף סידן יחד אם d אפשר לקחת גם כאשר הסידן תקין?
כי לא אוכל מוצרי חלב אבל הסידן תקין מה הכמות המומלצת.ואם כדאי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום09/07/2021אם אתה לא אוכל מוצרי חלב, רמת הסידן בדם תקינה ולא היו אבנםי בדרכי השתן אפשר לשקול תוסף סידן של 500-600 מג' ליום. הפרעה במנרלזציה בעקבות חסר קשה בויטמין D לוקח לה לפחות שנה לתקון כך כשהרמה תהיה תקינה עדין ההפרעה לא תתוקן, כי כבר אחרי 3-6 חודשים מנטילת תוסף הרמה מתנרמלת..
אפשר לדעתי לעשות צפיפות עצם אם יש לכך הצדקה רפואית כגון ספור משפחתי של אוסטאופורוזיס שבר בעבר בטרואמה נמוכה או גורמי סכון נוספים כגון חשיפה לסטרואידים דלקת פרקים עשון וכו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהייתכן שאצטרך לקחת תרופה נוספת?
אילן09/07/2021מה הכוונה הפרעה שאת אומרת בתיאור?
עשינו בדיקות לדלקת פרקים וכו חוץ מצפיפיות עצם שאני לא יודע מה זה אומר זה המון קרינה.אז יתכן שאצטרך עוד תרופה כדור מעבר תוספים?אין היסטוריה של אוסטפרויזס ברוך השם.מעשן כן .
כרגע אני במינון d
4אלף ליום הוספתי עוד טיפה בכדי לעלות תרמה במהירות אפשרית !
אז לא הבנתי כול כך יש בעיה של מינרזולציה בגלל החוסר ב d?
משהו נוסף ששחכתי לציין אין היסטוריה של אבנים.אבל אכן היה ויש לי תמיד גודש קל בעגנון .הרופא במיון אמר שזה לא משהו חריג
אז אם אני לוקח תוסף או אוכל גבינות אם המון סידן מה ההבדל?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין הרבה קרינה בבדיקת צפיפות עצם
ד''ר מאיה איש שלום10/07/2021בדיקת צפיפות עצם אין בה הרבה קרינה רק אלפית הקרינה מצלום רנטגן רגיל.
עדיף לא לקחת מנון ככ גבוה של ויטמין D כי הוא יכול להעלות את הפרשת הסידן בשתן ואם יש הרחבה של אגן הכליה שיכול להיות מסיבות שונות בינהן אבן שעברה עדיף לא היתי מגזימה עם כמות תוסף של ויטמין D.
עדיף סידן מהתזונה מתוסף בכדורים אם אתה מצליח לצרוך מספיק
מציעה לעשות מאמץ להפסיק לעשן בגלל שעשון מפעיל את התאים שמפרקים את העצם
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלוקח מה שהרופא אמר לקחת
המשך לדר11/07/2021כול טיפה 1000 כפול 3 ביטם לחודש ראשון ולרדת חודש 2 ל2 טיפות
לא הייתי הרחבת אגן .אלה גודש בכליה .יש לציין שאני שותה המון והרופא אמר שיכול להיות זאת הסיבה?
אני בחסר משמעותי ב d
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש עוד בדיקות לאבחון אבנים
המשך11/07/2021עברתי החודש בדיקות מקיפות כולל שתן.וקראטינין וברוך השם יצא תקין !
יש בדיקה ספציפית חוץ מהדמיה שיכולה לרמז או לבדוק לגבי אבנים?
בדיקת דם שאוכל לשואל את הרופא שלי
תודה רבה באמת עושה עבודת קודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום11/07/2021אתה צודק ששתיה מרובה יכולה להביא להרחבה של אגן הכליה
אני חושבת שמנון של 2000 יספיק. התקון הוא הדרגתי
ואין חובה בתוספי סידן אם אתה צורך מספיק מוצרי חלב עתירי סידן למשל רקוטה, או יוגורטים עתירי סידן.
וככל הידוע לי אין יתרון לדנסיטי במניעת שברים אז גם אם אתה בוחר בתוסף סידן להפחתת שברים אין יתרון בתוסף זה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא אני כתבתי על התוסף מישהו אולי פירסומת
המשך דר12/07/2021בעול מיקרה קיבלתי מינון של 3 אלף ביום מתי הרמה תתחיל לעלות קצת?
משהו נוסף שרציתי לשואל לגבי צפדינה לא עלינו.אני לא נוגע בירקות ופירות .השאלה שלי יכול להיות שאולי חסר לי גם ויטמין c?
יש איזה בדיקת דם שיכולה לאושש צפדינה? כי אני סובל כמעט מכול הסיפטומים .
ואם יש אינטראקציה בין סידן לויטמין d זאת אומרת מותר לקחת יחד?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צפדינה היא מחלה מאוד נדירה
ד''ר מאיה איש שלום12/07/2021אינני עוסקת בצפדינה...אבל בימינו זו מחלה מאוד נדירה.
כדאי להתיעץ עם רופא המשפחה
אפשר לקחת סידן וויטמין D יחד ואין מניעה גם מנטילת ויטמין C
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמין D ספיגה הכי טובה
משהו קטן נוסף14/07/2021אם אפשר 2 שאלתי ששחכתי
לגבי ויטמין dלמה אומרים גם הרוקיפשל אקוספ נספג הכי טוב?יש קשר בין הדברים.כרגע לוקח מה שנתנו בקופה
השאלה השניה.זה שדיברתי אם הרופא שלי והוא אמר בגלל שאני מעט רזה.קןדם הויטמין נאגר בשומן.אצל רזים.ואחרי זה מתאזן.והמליץ לי לקחת את זה יחד אם ארוחה חלבית שיספג טוב
האם הוא צודק?
תודה רבה פשוט שחכתי לשואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום14/07/2021לא ידוע לי שהתוסף של אקו סאפ נספג טוב יותר. לגבי הארוחה החלבית וויטמין D לא הכרחי
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז סתם מנסים לתת לנו מחיר של בקבוק ב 110 שקלים
תודה רבה15/07/2021למעשה של הקופה ואקוסאפ אותו הדבר בספיגה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לאילן
ד''ר מאיה איש שלום16/07/2021הבעיה שתוספים לא נבדקים מבחינת אכותם והספיגה. לכן קשה לי לענות לשאלתך. אבל לא נתקלתי בבעית ספיגה עם תוספי הקופה
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
המשך17/07/2021מודה לך מאוד !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסידן בהמלצה
תוסף סידן11/07/2021אני בהחלט ממליצה לך על הסידן האמורפי של דנסיטי התמורה שלו לגוף אינה מסתכמת בסידן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

