האם להתחיל טיפול באלטרוקסין?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • האם להתחיל טיפול באלטרוקסין?
    אלעד
    13/07/2021

    שלום רב,
    בן 32
    בשנה האחרונה הייתי מובטל עקב פיטוריי בעקבות משבר הקורונה, לא עשיתי פעילות גופנית, ועליתי כ-10 ק"ג במשקל, לא שיניתי הרגלי אכילה
    הרופא שלח אותי לבדיקות דם כי הרגשתי גם עייפות ותשישות, הזעה מרובה ולפעמים חולשה.



    בבדיקות דם שנערכו לפני שבוע:
    בבדיקות נמצא TSH בערך של 11.3
    FT4 - יצא בבדיקה 12.8
    Thyroid Peroxidase Ab - 109.3 IU/ml

    לפני חצי שנה TSH היה 5.3

    ו-FT4 היה 14.1



    הרופא אמר שעליי להתחיל בטיפול באלטרוקסין לראשונה בחיי, במינון של 100 מק"ג לחודש.

    האם זה טיפול מקובל? האם המינון לא גבוה מדי עבור הערכים האלה? האם יש תחליף לטיפול והאם נכון מה שקראתי שברגע שאתן לגוף אלטרוקסין סינטטי, בלוטת התריס שלי לא תוכל אף פעם לייצר בעצמה יותר אלטרוקסין?
    אני מפחד לעשות צעד קיצוני כזה מבלי לשקול זאת שנית
    מה דעתך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    14/07/2021

    נראה בהחלט שיש חשד להשימוטו וגם יש לך תסמינים, בהחלט תת הפעילות קלה, אפשר להתחיל במנון של 0.9 מקג' לקג' ליום. חשוב לקחת את הכדור בצום חצי שעה לפני האוכל עם מים לבד.
    בעקרון הטפול לא מזיק וישפר את אכות חייך
    בגלל שמדובר בתת פעילות קלה ולפעמים יש תנודות אפשר גם לשקול פשוט בדיקה חוזרת בפרק זמן שתתאם עם הרופא (שבועיים חודש) ואם יש מגמת שיפור לא להתחיל את הטיפול
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו