מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- סוכר גבוה בצום מדידות יומיומיותליאת21/07/2021
הי, מה שלומך?
דברנן בעבר, אני בת 40+. משקלי 63, גובהי 1.72. אין סוכרת במשפחה תודה לאל (לאבי ערכי סוכר בצום כשלי). שנים רבות היה סוכר בצום 100 +. לםני כשנה פעם ראשונה שביצעתי A1C יצא 5.5% ו- דאז סוכר בצום 113. וכעבור שנה כעת, סוכר בצום 113 וA1C 5.8%.
התזונה שלי לא "רגילה" כבר שנים, בגדול בבוקר קמה לא אוכלת כלום,עושה פעילות הליכון כ- 45 דקות, על בטן ריקה, (פעילות זו אני עושה כ-6-5 פעמים בשבוע), מסימת הליכון שותה קפה על בסיס מים וסוכרזית ומעט חלב סויה, צהריים לא תמיד אוכלת ואפ אוכלת זה מרק (מי מרק בדרך כלל של מרק עדשים, אפונה), בשעה 7 בערב יכולה לנשנש אגוזים, בוטנים, גרנולה ללא סוכר, לא הרבה, ואז ב9 אוכלת ארוחת ערב המורכבת רובה מירקות, סלט וחלבון(סלט רק עם שמן זית חסות שרי) גבינות 5 אחוז, בצד לעיתים ירקות מבושלים דלעת ערמונים וכן הלאה. וזהו! שותה דיאט קולה.
זה בגדול שגרת חיי כבר המון שנים. לאחרונה לאור העליה בערך ההמוגליבן המסוכרר ולאור זה כי בהריוני השני הייתי גבולית לסוכרת הריון, ביקשתי מהרופא לקנות מד סוכר ורכשתי, כבר כמה ימים עושה לעצמי את הבדיקות. לא עושה את הבדיקות של לפני ואחרי ארוחת בוקר כי לא אוכלת כאמור.
מהבדיקות- עולה כי הסוכר בצום אכן עולה מהטווח נע בין 100-110. כמו כן הסוכר בטרם הארוחה הראשונה כביכול שהיא הצהריים גם יכול להיות סביב 100 אבל הוא אחרי קפה וספורט כביכול יחסית "צום". כל יתר הבדיקות - בדיקה כאבור שעתיים ממרק- כ- 85-92, לפני ארוחת ערב כשעה 92-85, שעתיים אחרי ארוחת הערב (סביב 2330 בערב) כ- 95-110 - שאם אני מבינה התקין עד 140. משמע הבעיה היא רק הצום. אבל שוב הצום הוא מ2330 בלילה, לא יכולה לאכול "יותר מאוחר עוד"...אז מה הבעיה? איפה פההבעיה ואיך מתקנים אותה כי עובדה שדרך החייםהזו המשלבת המון ירקות וספורט מעט פחמימות, לא מטיבה עם הסוכר בצום ועם המוגלובין מסוכרר שעלה....מה אפשר לעשות? הרי הצום הוא לא צום הוא שינת לילה....
אנא עזרתך
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לליאת
ד''ר מאיה איש שלום21/07/2021לעיתים משקאות עם ממתיקים מביאים לעליה ברמות הסוכר. תנסי להוריד/להפחית את הדיאט קולה מהערב. אולי מדובר בMODY 2 ואז אין צורך בטפול מעבר למה שאת עושה. האם הסוכר בצום תמיד היה מוגבר? בנוסף היתי בודקת סוכר שעה אחרי האוכל ושוקלת חבור חד פעמי למד סוכר רציף
מעבר לזה קשה לי להתרשם מבלי לקבל אנמנזה מלאה ולהתרשם קלינית וכן לראות פרופיל מעבדתי מלא
בכל מקרה מדובר בטרום סוכרת קלה, אפשר לשקול גלוקופאג' אבל אם מדובר בMODY 2 שמאפיין אותה שהיא מולדת ואז לא אמור להיות סוכר תקין בצום בעבר, אין צורך בטפול תרופתי
מה שעוד מאפיין MODY 2 שאין עליה משמעותית ברמות הסוכר מעבר ל83 מג/דל בעקבות העמסת סוכר.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

