רמות טריגלצרידים מוגברות, קשר לסכרת וטיפול

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • רמות טריגלצרידים מוגברות, קשר לסכרת וטיפול
    מיכל
    05/08/2021

    שלום

    בת 70, עם עודף משקל, יתר לח"ד, מטופלת בתרופות, וכן סכרת שמטופלת בגלוקומין.
    רמות כולסטרול לאורך השנים תקינות, אך רמות הטריגלצרידים מעל הנורמה, ובשנים האחרונות זה בים 200-260 (כשהערך העליון של הנורמה במעבדה 170).
    רופאת המשפחה לא ייחסה לזה משמעות מיוחדת ולא המליצה על טיפול.
    לאחרונה היתה בביקורת אצל קרדיולוג והוא המליץ להתחיל טיפול בליפיטור 10 מ"ג.

    1. מה הסיבה לרמות טריגלצרידים גבוהות בו בזמן שכולסטרול תקין?
    2. האם יש קשר לסכרת? (שדי מאוזנת עם התרופות)
    3. האם מקובל ונדרש לטפל בסטטינים במקרה כזה?
    4. האם המשמעות של התחלת טיפול בליפיטור זה שהטיפול יצטרך להיות לתמיד?
    5. האם יש עדיפות לליפיטור על התחליף הגנרי ליטורבה?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למיכל

    ד''ר מאיה איש שלום
    05/08/2021

    רמות מוגברות של טרליגצרידים יכולות להיות קשורות לסוכרת אם רמות הסוכר מוגברות, הבנתי שאצלך מאוזנות כך שכנראה אין ממש קשר
    טריגלצדירים מושפעים מצריכת פחמימות פשוטות בפרט פירות, הפחתת צריכת פירות פעילות גופנית סדירה יכולים להביא לירידה ברמתם של 50%
    יעד הכולסטרול בסוכרתיים נמוך מזה שבאוכלוסיה הכללית ולכן כנראה הוחל טפול בליפיטור שיכול גם קצת להוריד טריגלצרידים
    בעקרון אם יש תופעות לואי מהתכשיר הגנרי (כאבי שרירים) אפשר להתעקש על התכשיר המקורי (בדרכ כבר לא מצוי ברב הקופות אך לא יקר ברכישה פרטית),אך מרבית המטופלים נוטלים את הגנריקה ללא תופעות לואי ועם יעילות טובה
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו