אשלגן נמוך בתאים מהו המינון לקחת?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • אשלגן נמוך בתאים מהו המינון לקחת?
    שני
    01/10/2021

    שלום,
    עקב אלרגיות להרבה מזונות וסוכרת(אני לא יכולה לאכול הרבה תפוחי אדמה) דיאטנית חישבה שעם התפריט שאני יכולה לאכול אני מגיעה לרבע מכמות האשלגן ביום. בדיקות הדם תקינות אך היא אמרה שזה לא משקף את המצב בתאים. עקב התכווצויות שרירים שגרמו לקרעים בשרירים לאחר שלקחתי הרבב מגנזיום וסידן והמצב לא השתפר היא חשבה שייתכן שהאשלגן הוא הגורם.
    האם אני יכולה לקחת מינון של 2 גרם(חצי מהצריכה היומית) או קצת יותר בתוסף אם אין לי מחלת כליות או לב?
    מדוע זה תוסף שככה מפחדים ממנו והדיאטנית מפחדת להגיד לי ורופאת המשפחה לא יודעת?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשלגן הוא קטיון תוך תאי

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/10/2021

    אמנם אשלגן הוא קטיון תוך תאי אבל אם הרמה בדם תקינה זה מספק ולא סביר שגורם להתכווצויות השרירים.
    בעקרון הבעיה עם תוספי אשלגן שהם יכולים לגרות את מערכת העכול ולגרום לתופעות לואי שם. עדיף להגיע לצריכה מספקת מהתזונה. מבינה שבעיתי אצלך
    התכווצויות שרירים קשורות הרבה פעמים לחסרים במגנזיום (מים מותפלים) פוספור או קלציום (פחות שכיח)
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו