ליפופרוטאין аגבוה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • ליפופרוטאין аגבוה
    דינה
    12/11/2021

    שלום!
    אני בת 58.מטופלת בסטטור.HDLתקין.LDLגבוה מנורמה.לאחרונה התגלה לי ליפופרוטאין a גבוה יותר מפי 2.5.אני מבינה שאין לזה טיפול תרופתי.אך הייתי רוצה לדעת מהי ההתייחסות הרפואית לחולים כמוני?
    תודה
    דינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ליפופרוטאין аגבוה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדינה

    ד''ר מאיה איש שלום
    13/11/2021

    LPa מהווה גורם סיכון למחלות לב וכלי הדם, אכן אין לו עדין טיפול יעודי אך הטיפול התרופתי היעודי במחקר
    כיום מקובל להוריד את רמות הLDL לפי היעד הרצוי בהתאם לגורמי הסיכון
    סטטינים שהם הטיפול המקובל לא מורידים LPa אולי אף מעלים מעט אבל בגלל שיש להם תועלת CVS מוכחת הם הטיפול המקובל לעיתים בשלוב עם אזקור (שמעכב ספיגת כולסטרול במעי). כקו שלישי מעכבי PCSK9 מפחיתים רמת Lpa ב20-25% ותורמים קצת להפחתת סיכון קרדיוסקולרי ע"י הפחתת Lpa אך השפעה מינורית מבחינת הפחתת סיכון קרדיסקולרי בעקבות הפחתת LPa, עיקר הפחתת הסיכון קשורה להפחתת רמות LDL בטיפול זה
    אם היה לך בעבר ארוע לבבי או מוחי מתנהל כיום בארץ בבתי חולים רבים מחקר על השפעה של תרופה יעודית להפחתת יצור LPa.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הדרך היחידה כעת להישמר היא להפחית

    אודי
    15/11/2021

    למען האמת המדעית כדאי מאד לציין שניאצין במינונים פרמקולוגים מוריד יפה מאד את רמות הLP(a והופך את המולקולות הדחוסות לגדולות ואווריריות יותר

    אך דא עקא שניאצין לא מפחית תמותה בסיכומו של דבר... ואף מעלה את רמות ההומוציסטאין שהוא בעצמו גורם סיכון לא קטן בכלל... וגם גורם לאי סבילות לגלוקוז בהרבה מן המקרים

    ועוד אוסיף שיש רופאים פנימיים בכירים בארה'ב שמוכנים להישבע שתזונת דלת פחמימות רדיקלית (קטו) גם מפחיתים את רמתו(הדיווח הוא מנסיונם האישי אבל הייתי שמח לקרוא את זה בשחור על גבי לבן..)

    הבעסה הכי גדולה כאן היא שרמות גבוהות שלLP(a הן ב90אחוז מהמקרים משפחתיות גנטיות

    ד'ר מאיה לגמרי צודקת
    הדרך היחידה כעת להישמר היא להפחית את כל גורמי הסיכון האפשריים בכדי שלא יצורפו לגורם הסיכון הזה באופן סינרגטי

    חסד ה' המדע לא שוקד על שמריו לרגע וממנו תגיע בעז'ה הישועה גם בעניין בלתי פתיר זה

    נ.ב
    ד'ר מאיה לגבי ויטמין B1 שפעם דיברנו אודותיו כאן בפורום את טועה מאד
    אבל מכבד אותך ולא נכנס לזה
    רופאים אורתודוקסים פחות נותנים דעת על עניין המיקרו-נוטריאנטים
    ולא מייגעים עצמם בהבנת מנגנונים מולקולאריים שאין ולא ייתכנו חיים בלעדיהם כלומר ללא רמתם המייטבית
    ואחד מהם הוא ויטמין B1 בנגזרתו המסיסה בשומן בשם בינפותימין
    שאצל חולי סוכרת או אנשים עם תזונה עתירת פחמימות נמצאים בחסר תת-קליני שלא באמת ניתן לאתרו
    ע'כ תיסוף הינו הכרח
    אבל לא מתעמת איתך חלילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו