מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מעבר מטרוליסיטי לאוזמפיקשל15/05/2023
שלום רב
אבי בן 63 עם סוכרת מזה יותר מ 15 שנה.
היה נוטל ג'נואט והיה לו a1c 7.2
הרופא החליף לו את הג'נואט לג'רדינאס דואו וה a1c
אחרי מספר חודשים עלה ל 8.3 איר כך הוא הוסיף לו טרוליסיטי וירד ל 7.5 , סוכר בצום 122 פרוקטוזאמין תקיןלחלוטין , יחס אלבומין קריאטינין 60 . , סובל מאנמיה מחסר ברזל זמן רב ונשא תלסמיה, שומר תזונה נכונה ופעיל ספורטיבית.
השאלה היא האם אפשר לבקש מהרופא להחליף לו את הטרוליסיטי לאוזמפיק כדי לשפר את רמות הסוכר ? מה ניתן לעשות ?
הוא בגובל של 165 ומשקל 75 אז אולי גם בשביל להוריד עוד מספר ק"ג במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר .
של18/05/2023.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשל
ד''ר מאיה איש שלום20/05/2023יתכן שההמוגלובין המסוכרר לא מיצג בשל חסר הברזל. ונותן ערכים גבוהים מהאמת. מבחינת אזון סוכרת האוזמפיק יעיל רק במעט בהשואה לטרוליסטי ויעיל קצת יותר בהורדה במשקל. הבעיה שהאוזמפיק עדין במחסור לסרוגין וגם ההזרקה שלו פחות פשוטה משל הטרוליסיטי.
היתי שוקלת אצלו הולטר סוכר עם יומן אכילה ויעוץ דיאטנית לראות אם ניתן לשפר משהו תזונתית שישפר את האזון, יתכן שהוא מאוזן יפה ואין צורך
וגם פעילות גופנית מסייעת בהורדה של רמות הסוכר
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר מטרוליסיטי לאוזמפיק
של21/05/2023ונניח שהוא כן יעבור לאוזמפיק בכדי לרדת עוד כמה קילוגרמים ולשפר אולי עוד קצת את הסוכר , האם אחרי הירידה במשקל ,ניתן לעבור חזרה לטרוליסיטי והמשקל שירד יישמר? או שהמשקל יעלה חזרה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמעבר מטרוליסיטי לאוזמפיק
של23/05/2023בהמשך לשאלה הקודמת ,הרופא נתן לו מרשם לאוזמפיק 1 מ"ג , האם מטרוליסיטי 1.5 צריך להיות ישר לאוזמפיק במינון הגבוה 1 מ"ג ?
אשמח לתשובות על 2 השאלות
תודה מקרב לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לשל
ד''ר מאיה איש שלום25/05/2023במידה ותהיה ירידה במשקל תחת אוזמפיק אז כדאי יהיה להמשיך אם האוזמפיק כי אם חוזרים לטרוליסיטי המשקל עשוי להעלות, אני ממליצה למטופלי במעבר מטרוליסיטי לאוזמפיק להתחיל מ35 קליקים פעם בשבוע וכל שבוע להעלות ב5 קליקים בתנאי שאין בחילות כאבי בטן או שלשולים או עצירות. אך ממליצה לקבל הנחיות מהרופא/ה המטפל/ת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

