ג'נואט עם בעיות כליה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • ג'נואט עם בעיות כליה
    ד.
    04/06/2023

    שלום , בקשר לאדם בודד בן 70 שאני עוזר לו, אחרי אירוע קל יחסית עם נכות בינונית עם סוכרת יל"ד (מאוזן עם כדורים) נוטל דופלקס,ליטורבה,מיקרופירין ,ו 2 מטפורמין.
    סוכר בבדיקות האחרונות בצום 328 וה a1c יצא 8.9 הרופאה החליפה לג'ארדינאס דואו ,הוא לקח פעם אחת וזה עשה לו לא טוב ועשה אותו אפתי .
    לכן נתנה לו ג'נואט xr 50/1000
    פעמיים ביום.
    הקריאטינין שלו ב 3 שנים האחרונות בעלייה בבדיקה האחרונה לפני 3 חודשים 1.37 וה egfr יצא 50 ,(אני מבין שהוא חייב לראות נפרולוג בהקדם)
    הוא רזה מאוד ויש גם אנמיה חדשה ללא מחסור בברזל פריטין גבוה מהנורמה.

    שאלתי היא האם לאור המצב הכלייתי ניתן לתת לו ג'נואט 50/1000 פעמיים ביום ??
    כרגע אינסולין יהיה קשה לתת לו כי הוא יסתבך עם זה .
    מתי לעשות בדיקות חוזרות כדי לראות אם הג'נואט עובד?
    וכמה הוא אמור להשפיע על הסוכר?
    תודה רבה לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ג'נואט עם בעיות כליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לד

    ד''ר מאיה איש שלום
    06/06/2023

    לאור הערכים שציינת והמשקל הנמוך יתכן שמדובר בסוכרת אוטואמונית של הגיל המבוגר ואז אין מנוס מאנסולין ארוך טווח מעבר לג'נואט שכרגע התפקוד הכליתי מאפשר אך לא נשמע שיספיק כדי לאזן את הסוכר
    היתי שוקלת בדיקת ANTI GAD ANTI ISLET (אם הטרלגצרידים שלו גבוהים וכולסטרול טוב נמוך פחות סביר שמדובר בסוכרת אוטואמונית של המבוגר)
    בנוסף אם היתה ירידה משמעותית במשקל בשנים האחרונות אז היתי שוקלת הדמיה של הלבלב
    וגם שוקלת הדמיה של הכליות למרות שאם המהלך הדרגתי יתכן שקשור לסוכרת
    לא ציינת את כמות החלבון בשתן. היתי שוקלת גרדיאנס בהמשך אם אין לו סוכרת אוטואמונית של המבוגר, (LADA) אך לא ברמות הסוכר הנוכחיות כשהוא לא מקבל אנסולין כי הדבר עלול לסכן אותו בחמצת קטוטית
    וכדאי לבדוק גם את סיבת האנמיה. חסר B12? חסר ברזל? חסר פולית אחר? קשה לי ליעץ מבלי לראות את כל בדיקות הדם.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ג'נואט עם בעיות כליה

    ד.
    21/06/2023

    שלום לך
    בהמשך לשאלתי ,הוא עשה שבוע שעבר בדיקות לאחר שמירה הדוקה יותר על תזונה ולאחר שלושה שבועות של ג'נואט פעמיים ביום, a1c 6.1 וסוכר בצום יצא לו 117.

    האם עדיין יש לחשוד בסוכרת אוטואימונית של הגיל המבוגר???
    האם מומלץ לו להישאר עם ה ג'נואט ? את הג'ארדינאס הוא לקח פעם אחת וזה לא עשה לו טוב...

    אין לו חסר ברזל או חסר בחומצה פולית או ויטמין b12, פריטין גבוה מהנורמה.
    האנמיה החמירה המוגלובין 8.8 וקריאטינין 1.41 .
    ביקשתי בשבילו תור להמטולוג ונפרולוג...


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לד

    ד``ר מאיה איש שלום
    26/06/2023

    האיזון ברמות הסוכר משמח וקשה לי לדעת לגבי הצורך בבדיקה של סוכרת אוטואמונית מבלי לקבל פרטים אנמנסטים קלינים מלאים ובדיקה גופנית. בכל מקרה נראה שאין דחיפות בבצוע הבדיקה בזמן שהוא מאוזן
    חשוב לדעת שיש להפסיק גרדיאנס בזמן מחלות חום או שלשולים או הקאות מחששת לחמצת קטוטית ולחדש בחלוף המחלה החדה.
    לגבי האנמיה כדאי לבדוק גם רמות ברזל טרנספרין. לשקול בדיקת אמונואלקטרופורזה של חלבוני הדם ושרשראות קלות בדם. כדאי לשקול ברור נוסף לאנמיה קשה לי לחות דיעה מבלי לראות את ספירת הדם המלאה בכל מקרה ברור אנמיה הוא תחום של המטולוג.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו