בת 61 מעט מבולבלת

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בת 61 מעט מבולבלת
    נירה
    20/07/2023

    שלום
    אשמח שתתירי את ספקותיי
    בת 61 אובחנתי עם יתר לחץ דם בינוני בבדיקת הולטר
    רופא מומחה רשם לי רמיפריל 1.25 הגבתי יפה מאד לטיפול ולחץ הדם ירד לערכים נורמליים
    אבל השיעול הטורדני עקב התרופה גרם לי להיאלץ לרדת ממנה הואיל ועבודתי היא מול אנשים השיעול הפך לתופעת לוואי ממש ממש לא נעימה...
    הרופא החליף תרופה לוקטור שגם לה הגבתי מצוין בערכים מיסטיים של לחצי הדם
    אולם שלא כמו עם הרמיפריל כאן עשיתי את הטעות שאסור היה לי לעשות וקראתי עלון השימוש....

    משהו שהצליח לבלבל אותי לגמרי! לחץ דם גבוה הוא גורם ראשון במעלה לפגיעה כלייתית ולכן חשוב לרסנו ללא דיחוי!
    אולם בעלון של התרופה מצוין שהיא יכולה לגרום לנזק כלייתי...
    חשבתי שהורדת לחץ הדם היא ערובה לשמירה על הכליות אז איך ייתכן שהיא בעצמה סוכן של סיכון????

    או שהדברים שבעלון הם סוג של כסת"ח מצד חברת התרופות ואין בהם ממש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 61 מעט מבולבלת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לנירה

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/07/2023

    בעקרון לתגובה יש תפקיד בהגנה על הכליות, בכך שהיא מורידה את קצב הסנון הכליתי הלחץ בתוך מערכת הסנון הכליתית ואז הכליות עובדות פחות קשה. הירידה בקצב הסינון הכליתי יכולה להביא לירידה בטווח הקרוב של 30% בתפקוד הכליתי אך לאור זמן התפקוד הכליתי נשמר יותר בהשואה למטופלים שלא מקבלים את התורפה. במקרים של התיבשות יכולה להיות החמרה חדה בתפקוד הכליתי שלרב היא הפיכה.
    כך שנראה שיש תועלת בנטילת התרופה ולא נזק
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו