בירור לגבי בלוטת תריס

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • בירור לגבי בלוטת תריס
    גלעד
    09/08/2023

    אמי שתחיה לאחר אירוע מוחי, בבדיקה שנערכה לה בקבלה למיון התברר כי הTSH הוא בסביבות 5.3 אבל t3-4 היו בנורמה. היא חולת אוסטאופורוזיס ורמת ויטמין D בדם אצלה הייתה נמוכה מהנורמה (בסביבות 50 למרות לקיחת טבליות, בכל זאת אנדוקרינולוג אישר אקלסטה) בבדיקה שנערכה השבוע לאחר שרמת ויטמין D אוזנה ע"י טיפות (110) התברר כי הTSH הוא בתחום הנורמה (2.8). היות ובמיון לאחר האירוע המוחי התגלה יתר לחץ דם מומחה לחץ דם הפנה אותנו לבדיקות נוספות הקשורות לבלוטת התריס והתברר כי:

    ערכי תירוגלובלין 120.
    ערכי אנטי תירואיד פרוקסיד 2822 (פי 50 מהנורמה כמעט).
    ערכי PTH 110 (ערכי סידן בגוף ברמת הנורמה).

    יש לציין כי בבדיקת CTA שנערכה לה במהלך האשפוז לאחר האירוע המוחי נערכה גם הדמיה של בלוטת התריס ונמצאו קישוריות בשתי האונות של הבלוטה בקוטר ממוצע של 2.5 ס"מ.

    בביוכימיה של שתן קריאטנין יו סמפל קצת מעל ל14.

    בבדיקת תפקודי כבד AST (GOT) נמדד 41.
    ALT (GPT) נמדד 44.
    GGT נמדד 179 (לעומת קצה גבוה של נורמה 39).
    ALK. PHOSPHATASE נמדד 194.



    מבחינת סימפטומים, עד לפני חצי שנה בערך סבלה מנשירת שיער (שהתחילה בערך לפני שנתיים), סובלת מעייפות, הייתה גם ירידה קוגניטיבית.

    מהם הבירורים הנדרשים וכמה זה דחוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בירור לגבי בלוטת תריס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    09/08/2023

    לא נשמע שיש משהו דחוף במה שתארת אבל כן למעקב.
    לגבי הנוגדנםי לבלוטת התריס הם אינם בעלי משמעות קלינית כל עוד הTSH תקין יש נטיה להשימוטו אבל כל עוד הTSH תקין לא מקובל לטפל
    לקבל הקשריות כדאי לבצע סונר צואר ולשקול נקור
    לגבי הPTH הוא יכול לעלות בעקבות נטילת האקלסטה. האם רמת הסידן בדם תקינה? האם היתה תקינה בעבר לפני האקלסטה? כי רמה מוגברת יכולה להחשיד לבעיה ראשונית בפרתירואיד ולא משנית
    לגבי אנזימי הכבד צריך לראות אם קבלה תרופה שיכולה להיות לה השפעה על הכבד. האם יש עודף משקל וכבד שומני? י
    בכל מקרה זה למעקב ואפשר לשקול ברור נוסף עי גסטרואנטרולוג לאחר ברור ראשוני אצל רופא המשפחה ואפשר לשקול סונר בטן מכוון לכבד. . האם הבילירובין תקין?
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך..

    גלעד
    14/08/2023

    תודה ד"ר איש שלום!

    היה עודף משקל שהצטבר בשנתיים האחרונה, כרגע פחות. נוטלת קפרה (500 מ"ג ליום), אברוסטטין, אספירין ואומפרדקס באופן קבוע.

    בילורובין תקין ב"ה, ככל הידוע לי. בכל אופן, כדאי להיות במעקב חודשי? ללכת לאולטראסאונד כבד?

    בברכה,

    גלעד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לגלעד

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/08/2023

    אפשר פשוט לעקוב אחר אנזימי כבד לשקול סונר כבד ולבקש ברור ראשוני מרופא/ת המשפחה. יתכן שקשור לכבד שומני, קפרה,אטורבסטטין.
    לשקול בדיקה של נוגדני ANTI MITOCHONDRIAL ,רופא/ה המשפחה ידע לתת את הברור הראשוני. בהחלט סונר בטן לא יזיק
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו