האם להתחיל גלוקומין?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • האם להתחיל גלוקומין?
    יוסף
    13/09/2023

    שלום ד"ר
    אני בן 46, בריא.
    עם רקע משפחתי של סכרת ומחלות לב של הוריי.
    אני כבר 10 שנים במעקב על רמות סוכר.
    סה"כ יציב על 100-115 בבוקר אחרי צום.
    A1C-5.7 די יציב.
    לאחרונה עשיתי העמסת סוכר - בתוצאה של 111.
    לוקח בזפברין להורדת טריגליצרידים (המקסימום שהיו ללא תרופה על 300).
    ללא משקל עודף (גובה 185, משקל 85).
    משתדל לשמור על דיאטה ללא סוגר ופחממות ופעילות גופנית ממוצעת. במעקב דיאטנית.
    בביקור אצל אנדוקרילולוגית רוצה שאתחיל גלוקומיון 850 פעם ביום.
    קצת מתלבט האם להתחיל ואולי אפשר לדחות את הנושא עוד קצת ולנסות דרכים אחרות.
    אשמח להמלצתך.
    תודה
    יוסי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם להתחיל גלוקומין?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה ליוסף

    ד''ר מאיה איש שלום
    16/09/2023

    לא ציינת אם יש לך עוד משקל. והאם היו רמות סוכר תקינות בעבר.
    אם מאז ומעולם היו מוגברות אז עולה החשד לMODY2. שזו סוכרת גנטית שלא מחייבת טיפול תרופתי כי הסכון לסבוכי סוכרת נמוך.
    בעקרון טרגלצרידים מקסמלים של 300 ללא ארוע של פנקראטיטיס בעבר לא מחייבים טיפול בפברטים (כמו בזפברט) בגלל העדר הוכחה לתועלת במניעת ארועים לבבים/מוחיים/או תמותה על רקע זה. אם כבר המחשבה היא לתת סטטינים ואפשר לשקול תוספת אומגא 3 כגון אקוזפנט אתיל. אם רמות הטרילגצרידים היו מעל מעל 1000 אז כן יש לשקול פברטים גם אם היה חלילה ארוע של פנקראטיטיס בעבר
    תזונה שאינה עתירה בשומן בפרט רווי וגם בפחמימות פשוטות ופעילות גופנית סדירה יכולים לסייע בהורדת רמת הטרלגצרידים
    אם יש עודף משקל היתי שוקלת טיפול תרופתי לירידה במשקל ולא גלוקומין. כי בירידה במשקל הסוכר צפוי להתנרמל אם מדובר בטרום סוכרת טייפ 2.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לד"ר איש שלום

    יוסף
    16/09/2023

    תודה רבה על המענה.
    אין לי עודף משקל- משקל די קבוע סביב 85 קג וגובה 185 סמ.
    אני במעקב כבר 10 שנים ורמות הסוכר תמיד היו מעל 100- 115 בבדיקות דם אחרי צום.
    יש רקע משפחתי של סכרת, מחלות לב וסרטן.
    משתדל להקפיד על תזונה דלת פחמימות אך לא מצליח להוריד את רמות הסוכר מתחת ל 100
    לגבי טריגליצרידים במקסימום היה לי 300- ללא טיפול תרופתי.
    לוקח סטטינים 3 שנים ועומד על פחות מ 200 כיום.

    בכלל הרקע ותוצאות רמות הסוכר לאורך 10 שנים האנדוקרינולוגית ממליצה על גלוקומין 850 פעם ביום.

    מבין שהמלצתך היא כרגע לא ללכת לטיפול תרופתי?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו