מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם להתחיל גלוקומין?יוסף13/09/2023
שלום ד"ר
אני בן 46, בריא.
עם רקע משפחתי של סכרת ומחלות לב של הוריי.
אני כבר 10 שנים במעקב על רמות סוכר.
סה"כ יציב על 100-115 בבוקר אחרי צום.
A1C-5.7 די יציב.
לאחרונה עשיתי העמסת סוכר - בתוצאה של 111.
לוקח בזפברין להורדת טריגליצרידים (המקסימום שהיו ללא תרופה על 300).
ללא משקל עודף (גובה 185, משקל 85).
משתדל לשמור על דיאטה ללא סוגר ופחממות ופעילות גופנית ממוצעת. במעקב דיאטנית.
בביקור אצל אנדוקרילולוגית רוצה שאתחיל גלוקומיון 850 פעם ביום.
קצת מתלבט האם להתחיל ואולי אפשר לדחות את הנושא עוד קצת ולנסות דרכים אחרות.
אשמח להמלצתך.
תודה
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה ליוסף
ד''ר מאיה איש שלום16/09/2023לא ציינת אם יש לך עוד משקל. והאם היו רמות סוכר תקינות בעבר.
אם מאז ומעולם היו מוגברות אז עולה החשד לMODY2. שזו סוכרת גנטית שלא מחייבת טיפול תרופתי כי הסכון לסבוכי סוכרת נמוך.
בעקרון טרגלצרידים מקסמלים של 300 ללא ארוע של פנקראטיטיס בעבר לא מחייבים טיפול בפברטים (כמו בזפברט) בגלל העדר הוכחה לתועלת במניעת ארועים לבבים/מוחיים/או תמותה על רקע זה. אם כבר המחשבה היא לתת סטטינים ואפשר לשקול תוספת אומגא 3 כגון אקוזפנט אתיל. אם רמות הטרילגצרידים היו מעל מעל 1000 אז כן יש לשקול פברטים גם אם היה חלילה ארוע של פנקראטיטיס בעבר
תזונה שאינה עתירה בשומן בפרט רווי וגם בפחמימות פשוטות ופעילות גופנית סדירה יכולים לסייע בהורדת רמת הטרלגצרידים
אם יש עודף משקל היתי שוקלת טיפול תרופתי לירידה במשקל ולא גלוקומין. כי בירידה במשקל הסוכר צפוי להתנרמל אם מדובר בטרום סוכרת טייפ 2.
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לד"ר איש שלום
יוסף16/09/2023תודה רבה על המענה.
אין לי עודף משקל- משקל די קבוע סביב 85 קג וגובה 185 סמ.
אני במעקב כבר 10 שנים ורמות הסוכר תמיד היו מעל 100- 115 בבדיקות דם אחרי צום.
יש רקע משפחתי של סכרת, מחלות לב וסרטן.
משתדל להקפיד על תזונה דלת פחמימות אך לא מצליח להוריד את רמות הסוכר מתחת ל 100
לגבי טריגליצרידים במקסימום היה לי 300- ללא טיפול תרופתי.
לוקח סטטינים 3 שנים ועומד על פחות מ 200 כיום.
בכלל הרקע ותוצאות רמות הסוכר לאורך 10 שנים האנדוקרינולוגית ממליצה על גלוקומין 850 פעם ביום.
מבין שהמלצתך היא כרגע לא ללכת לטיפול תרופתי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

