אופן מנגנון ויקטוזה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • אופן מנגנון ויקטוזה
    אבי
    22/10/2023

    שלום,
    אמרו לי שויקטוזה לא מורידה את רמות הסוכר אלא רק אם אוכלים והסוכר עולה.
    אז שמתי לב שכאשר אני מזריק ויקטוזה ולא אוכל כלום אחרי ההזרקה, רמת הסוכר מתחילה לרדת.
    אשמח אם תסבירי לי את הדברים הבאים :
    1. איך עובד מנגנון התרופה הזו ?
    2. האם צריך לקחת את התרופה בשעה קבועה ?
    3. האם יום אחד אני יכול להזריק 1.2 וביום למחרת 1.5 ויום אחכ שוב פעם 1.2 ? כלומר האם ניתן לשחק עם המינונים ?
    4. בטיחות התרופה ? הבנתי שיש black box warning על סרטן לבלב
    5. לא קשור לויקטוזה, מתי ביבי יעוף כבר הביתה ?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אופן מנגנון ויקטוזה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאבי

    ד''ר מאיה איש שלום
    24/10/2023

    הוקטוזה מעלה את הפרשת האינסולין כתלות ברמת הסוכר היא עובדת גם בצום אם הסוכר מעל הנורמה (100). אך לא מעלה את הפרשת האנסולין כשהסוכר תקין/נמוך ולכן לא מעלה את הסיכון להפוגלקמיות (נפילות סוכר).
    לגבי סרטן לבלב לא ידוע לי שיש התראה כי לא הוכח קשר.
    אנשים עם עודף משקל/סוכרת נמצאים בסיכון מעט מוגבר לסרטן לבלב
    לגבי המנונים אפשר לשחק אבל לא היתי עושה זאת אלא אם יש תופעות לואי. ואז אולי נשארת על המנון המקסמלי הנסבל.
    יתרון נוסף של הוקטוזה מעבר להורדת סוכר משקל, היא הגנה כליתית וכן הפחתת תמותה ותחלואה של מחלות לב וכלי דם.
    באופן נדיר מעלה במעט את הסיכון לאבנים בכיס מרה .
    סרטן בלוטת התריס נצפה במכרסמים אך הסכון לא הוכח בבני אדם במחקרים פרוספקטיבים גדולים.
    בברכת בריאות וימים טובים יותר למדינתנו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון של ויקטוזה 1.2

    אבי
    25/10/2023

    האם מינון של 1.2 ויקטוזה נחשב למינון אפקטיבי ?
    האם מינון של 0.9 (לא 0.6) גם נחשב לאפקטיבי או שזה רק מינון לטטרציה כמו ה 0.6 ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאבי

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/10/2023

    האפקטיביות היא אישית. המנון שנחשב אופטמלי בסוכרתיים הוא 1.8 מג. אך לא כדאי להגיע אליו אם יש תופעות לואי. התגובה כאמור היא אישית ושונה מאדם לאדם
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו