מדדי גלוקוז ו- hb1ac גבוהים

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • מדדי גלוקוז ו- hb1ac גבוהים
    איזי
    15/11/2023

    שלום וברכה,
    אבי כבן 75 , 1.75 מ' , משקל 84, נוטל את התרופות הבאות :
    יוטירוקס (מינון 200 מג כל בוקר בשלושת הימים הראשונים בשבוע , ובשאר הימים בבוקר מינון 150 מג)
    גארדיאנס 10 מג (בוקר)
    קרדילוק 2.5 מג (בוקר)
    טוביאז 4 מג (בוקר)
    טריטייס 5 מג (בוקר)
    פוזיד 40 מג (בוקר)
    מטפרומין 850 מג (בוקר וערב)
    אליקוויס 5 מג (בוקר וערב)
    ערמוניה פלוס 0.4/0.5 מג (ערב)
    סימבקסון 10 מג (לפני השינה)
    בנוסף לכל הרשום לעיל גם מקבל זריקה (אחת לשבוע) של טרוליסיטי 1.5 mg

    בשלוש בדיקות הדם האחרונות תוצאות בדיקת hb1ac היו : 8.3% , 7.7% ו - 8.5% (בבדיקה האחרונה שלפי נוסחת חישוב שמצאתי באינטרנט מדובר למעשה על רמת סוכר ממוצעת של 180 mg/dl במשך שעות היממה), כאשר תוצאות הסוכר בצום היו בהתאמה 243 ו 172 (בבדיקה האחרונה לא צם ולכן לא נמדד הגלוקוז), אולם בבדיקה ביתית הסוכר בצום עומד כל כ-200 בערך.

    בעבר היה נוטל רפגליניד אולם רופא המשפחה ביטל את התרופה מחשש שעלולה לגרום להיפוגליקמיה (אך אמר מראש שאם הhb1ac יהיה עדיין גבוה ישקול לשלב אותה) . מציין כי לפני כשלושה חודשים אף הוגדל המינון של טרוליסטי מ0.75 ל1.5, למרות האמור לא חל שינוי לטובה בתוצאות hb1ac וגם ברמות הסוכר הנמדדות בצום. כמו כן אין פגיעה בתיאבון או הרגשת שובע כלשהו בעקבות נטילת הטרוליסטי

    אשמח לשמוע לעצתך האם יש איזה דרך כלשהי להגיע לתוצאות יותר טובות במדד הhb1ac וכן במדדי הסוכר בצום (מעבר לאיזון תזונתי והורדה במשקל) בינתיים כל ניסיונות רופא המשפחה לא הצליחו להניב מדדים משביעי רצון.

    מודה מראש לכל מענה .

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מדדי גלוקוז ו- hb1ac גבוהים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאיזי

    ד''ר מאיה איש שלום
    18/11/2023

    אכן הסוכר לא מאוזן באופן אדאלי. יש עדין גם עודף משקל קל לפי BMI. אפשר לשקול מעבר לאוזמפיק במקום טרוליסטי שהיא תרופה פוטנטנית יותר אך חשוב שהמעבר יעשה באופן הדרגתי ולא ישר ל1 מג' אלא לרב אני ממליצה להתחיל מ35 קליקים פעם בשבוע במזרק של 1 מג' וכל שבוע להעלות ב5 קליקים בתנאי שאין בחילות כאבי בטן או שלשולים או עצירות עד מנון של 1 מג' שזה 74 קליקים
    מאוד חשובים גם פעילות גופנית סדירה וצמצום צריכה של פחמימות בפרט פשוטות. הולטר סוכר חד פעמי (מד סוכר רציף) עם יומן אכילה בשלוב עם יעוץ של דיאטנית יכול לסייע לראות את התגובה למזונות שונים ולצמצם צריכה של מזונות שמעלים יותר את רמת הסוכר
    צריך לבחון בנוסף אם תרופה כמו אקטוס יכולה להתאים.
    לשקול יעוץ רופא/ה מומחה/ית לסוכרת
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו