מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מדדי גלוקוז ו- hb1ac גבוהיםאיזי15/11/2023
שלום וברכה,
אבי כבן 75 , 1.75 מ' , משקל 84, נוטל את התרופות הבאות :
יוטירוקס (מינון 200 מג כל בוקר בשלושת הימים הראשונים בשבוע , ובשאר הימים בבוקר מינון 150 מג)
גארדיאנס 10 מג (בוקר)
קרדילוק 2.5 מג (בוקר)
טוביאז 4 מג (בוקר)
טריטייס 5 מג (בוקר)
פוזיד 40 מג (בוקר)
מטפרומין 850 מג (בוקר וערב)
אליקוויס 5 מג (בוקר וערב)
ערמוניה פלוס 0.4/0.5 מג (ערב)
סימבקסון 10 מג (לפני השינה)
בנוסף לכל הרשום לעיל גם מקבל זריקה (אחת לשבוע) של טרוליסיטי 1.5 mg
בשלוש בדיקות הדם האחרונות תוצאות בדיקת hb1ac היו : 8.3% , 7.7% ו - 8.5% (בבדיקה האחרונה שלפי נוסחת חישוב שמצאתי באינטרנט מדובר למעשה על רמת סוכר ממוצעת של 180 mg/dl במשך שעות היממה), כאשר תוצאות הסוכר בצום היו בהתאמה 243 ו 172 (בבדיקה האחרונה לא צם ולכן לא נמדד הגלוקוז), אולם בבדיקה ביתית הסוכר בצום עומד כל כ-200 בערך.
בעבר היה נוטל רפגליניד אולם רופא המשפחה ביטל את התרופה מחשש שעלולה לגרום להיפוגליקמיה (אך אמר מראש שאם הhb1ac יהיה עדיין גבוה ישקול לשלב אותה) . מציין כי לפני כשלושה חודשים אף הוגדל המינון של טרוליסטי מ0.75 ל1.5, למרות האמור לא חל שינוי לטובה בתוצאות hb1ac וגם ברמות הסוכר הנמדדות בצום. כמו כן אין פגיעה בתיאבון או הרגשת שובע כלשהו בעקבות נטילת הטרוליסטי
אשמח לשמוע לעצתך האם יש איזה דרך כלשהי להגיע לתוצאות יותר טובות במדד הhb1ac וכן במדדי הסוכר בצום (מעבר לאיזון תזונתי והורדה במשקל) בינתיים כל ניסיונות רופא המשפחה לא הצליחו להניב מדדים משביעי רצון.
מודה מראש לכל מענה .
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לאיזי
ד''ר מאיה איש שלום18/11/2023אכן הסוכר לא מאוזן באופן אדאלי. יש עדין גם עודף משקל קל לפי BMI. אפשר לשקול מעבר לאוזמפיק במקום טרוליסטי שהיא תרופה פוטנטנית יותר אך חשוב שהמעבר יעשה באופן הדרגתי ולא ישר ל1 מג' אלא לרב אני ממליצה להתחיל מ35 קליקים פעם בשבוע במזרק של 1 מג' וכל שבוע להעלות ב5 קליקים בתנאי שאין בחילות כאבי בטן או שלשולים או עצירות עד מנון של 1 מג' שזה 74 קליקים
מאוד חשובים גם פעילות גופנית סדירה וצמצום צריכה של פחמימות בפרט פשוטות. הולטר סוכר חד פעמי (מד סוכר רציף) עם יומן אכילה בשלוב עם יעוץ של דיאטנית יכול לסייע לראות את התגובה למזונות שונים ולצמצם צריכה של מזונות שמעלים יותר את רמת הסוכר
צריך לבחון בנוסף אם תרופה כמו אקטוס יכולה להתאים.
לשקול יעוץ רופא/ה מומחה/ית לסוכרת
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

