פפילרי קרצינומה מספר שאלות

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • פפילרי קרצינומה מספר שאלות
    ש.
    21/11/2023

    שלום רב
    אימי בת 64 אובחנה עם פפילרי קרצינומה בביופסיה (בעבר בגיל 49-50 עברה ניתוח הסרה של פוליפ טרום סרטני 13 ס"מ מהמעי הגס , נוטלת אספרין למניעה עקב חשד לארוע קטן לא וודאי לפני שנה,תפקוד תקין)
    ניתוח בעוד מספר ימים ,

    אלה תוצאות us איכותי טרום ניתוחי:

    בלוטת המגן קטנה יחסית בקוטב העליון של האונה השמאלית נראה קשר חשוד מאוד סונוגרפית ,סולידי,היפואקואי,מכיל הסתיידויות קטנטנות,גבול לובולרי מתאים ל tr5 מימדיו 1.3*1.1*0.9 לציין כי ושק לקופסית בחלקה הקדמי והלטרלי ואין לשלול פריצתה,
    אונה ימנית ללא ממצא וודאי,ספק קשר איזואקוי קטנטן 3 מ"מ ה"מרים" קלות את הקופסית מלפנים.
    3 קשריות לימפה קטנות אך חשודות בתחנה 6 משמאל - במימדים 3 מ"מ 5 מ"מ 7 מ"מ , פרט לכך לא נראו קשרי לימפה פתולוגיים .
    בלוטות רוק תת לסתיות ופרוטיס ללא גושים חשודים דו צדדית.
    לסיכום: קשר חשוד מאוד ומתאים לממצא שנוקר ונמצא כ PTC, ממוקם בקוטב עליון משמאל, גודלו המירבי 1.3 ס"מ,
    נושק לקופסית בחלקה הקדמי והלטרלי ואין לשלול פריצתה .3 קשרים קטנים אך חשודים יחסית סונוגרפית באיזור פאראטרכאלי תחתון (תחנה 6) משמאל פרט לכך ללא קשרי לימפה פתולוגים וודאיים.

    שאלותיי הם :
    1. האם במקרה הנ"ל הניתוח מצריך כריתת בלוטה מלאה + דיסקציה צווארית רדיקאלית (טיפול אגרסיבי)כדי למנוע הישנות?
    2. האם היא נחשבת לשלב 3 עקב בלוטות הלימפה החשודות?
    3. מה מינון הטיפול ביוד המקובל במקרה זה לדעתך? ומתי עדיף מסיום הניתוח?
    4. מהי הפרוגנוזה ארוכת הטווח באחוזים (ל10 ול 20 שנה) במקרה זה עקב הגיל המבוגר ??
    5. והכי חשוב מה הם סיכויי הישנות הגידול באחוזים במקרה זה ?
    6. אילו בדיקות מעקב עליה לבצע ובאיזה תדירות? האם עליה לבצע pet ct כלל גופי וסריקת יוד כלל גופית??
    אשמח לתשובה מפורטת ממך על כל שאלה
    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לש

    ד''ר מאיה איש שלום
    22/11/2023

    התשובות תהיינה ברורות יותר אחרי הנתוח, ככל הנראה יהיה כדאי לבצע כריתה מלאה עם דסקציה צוארית ברמה 6 בטוח. חשוב לוודא שבוצע סונר אכותי כי בהתאם לסונר נקבע היקף הנתוח. אם מדובר בממאירות פפלרית קלאסי סביר שלא יהיה צורך בPET אלא אם המפוי הכלל גופי לאחר האבלציה עם יוד יחשיד לקיום גרורות חלילה, או שהסוג ההסטולוגי יהיה יותר אגרסיבי. בעקרון הפרוגנוזה של ממאירות פפלרית קלאסית גם אם יש גרורות צואריות לצואר ברמה 6 היא טובה, עם תמותה של עד 1% וסכוי לחזרה של מקומית של 15%. אני אומרת זאת באופן מסויג כי צריך לראות את הסוג ההסטולוגי ואת תוצאות המפוי לאחר טיפול ביוד ורמות התרוגלובולין סביב הטיפול
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו