מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פפילרי קרצינומה מספר שאלותש.21/11/2023
שלום רב
אימי בת 64 אובחנה עם פפילרי קרצינומה בביופסיה (בעבר בגיל 49-50 עברה ניתוח הסרה של פוליפ טרום סרטני 13 ס"מ מהמעי הגס , נוטלת אספרין למניעה עקב חשד לארוע קטן לא וודאי לפני שנה,תפקוד תקין)
ניתוח בעוד מספר ימים ,
אלה תוצאות us איכותי טרום ניתוחי:
בלוטת המגן קטנה יחסית בקוטב העליון של האונה השמאלית נראה קשר חשוד מאוד סונוגרפית ,סולידי,היפואקואי,מכיל הסתיידויות קטנטנות,גבול לובולרי מתאים ל tr5 מימדיו 1.3*1.1*0.9 לציין כי ושק לקופסית בחלקה הקדמי והלטרלי ואין לשלול פריצתה,
אונה ימנית ללא ממצא וודאי,ספק קשר איזואקוי קטנטן 3 מ"מ ה"מרים" קלות את הקופסית מלפנים.
3 קשריות לימפה קטנות אך חשודות בתחנה 6 משמאל - במימדים 3 מ"מ 5 מ"מ 7 מ"מ , פרט לכך לא נראו קשרי לימפה פתולוגיים .
בלוטות רוק תת לסתיות ופרוטיס ללא גושים חשודים דו צדדית.
לסיכום: קשר חשוד מאוד ומתאים לממצא שנוקר ונמצא כ PTC, ממוקם בקוטב עליון משמאל, גודלו המירבי 1.3 ס"מ,
נושק לקופסית בחלקה הקדמי והלטרלי ואין לשלול פריצתה .3 קשרים קטנים אך חשודים יחסית סונוגרפית באיזור פאראטרכאלי תחתון (תחנה 6) משמאל פרט לכך ללא קשרי לימפה פתולוגים וודאיים.
שאלותיי הם :
1. האם במקרה הנ"ל הניתוח מצריך כריתת בלוטה מלאה + דיסקציה צווארית רדיקאלית (טיפול אגרסיבי)כדי למנוע הישנות?
2. האם היא נחשבת לשלב 3 עקב בלוטות הלימפה החשודות?
3. מה מינון הטיפול ביוד המקובל במקרה זה לדעתך? ומתי עדיף מסיום הניתוח?
4. מהי הפרוגנוזה ארוכת הטווח באחוזים (ל10 ול 20 שנה) במקרה זה עקב הגיל המבוגר ??
5. והכי חשוב מה הם סיכויי הישנות הגידול באחוזים במקרה זה ?
6. אילו בדיקות מעקב עליה לבצע ובאיזה תדירות? האם עליה לבצע pet ct כלל גופי וסריקת יוד כלל גופית??
אשמח לתשובה מפורטת ממך על כל שאלה
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לש
ד''ר מאיה איש שלום22/11/2023התשובות תהיינה ברורות יותר אחרי הנתוח, ככל הנראה יהיה כדאי לבצע כריתה מלאה עם דסקציה צוארית ברמה 6 בטוח. חשוב לוודא שבוצע סונר אכותי כי בהתאם לסונר נקבע היקף הנתוח. אם מדובר בממאירות פפלרית קלאסי סביר שלא יהיה צורך בPET אלא אם המפוי הכלל גופי לאחר האבלציה עם יוד יחשיד לקיום גרורות חלילה, או שהסוג ההסטולוגי יהיה יותר אגרסיבי. בעקרון הפרוגנוזה של ממאירות פפלרית קלאסית גם אם יש גרורות צואריות לצואר ברמה 6 היא טובה, עם תמותה של עד 1% וסכוי לחזרה של מקומית של 15%. אני אומרת זאת באופן מסויג כי צריך לראות את הסוג ההסטולוגי ואת תוצאות המפוי לאחר טיפול ביוד ורמות התרוגלובולין סביב הטיפול
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

