מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם אפשר להוריד מינון?גדי25/04/2024
שלום ד"ר מאיה.
לפני כשנה הסוכר היה 135 בצום וa1c 6.3 והרופא רשם לי גלוקומין 850 מ"ג.
לאחר שנה בדיקת דם בצום סוכר 160 a1c16.2.
הרופא הוסיף לי כדור גלוקומין 850 מ"ג סה"כ 2 כדורים בוקר וערב.
ביצעתי בדיקת דם לאחר 3 חודשים עם שני כדורים וכל יום הליכה של כ3 ק"מ וירידה במשקל של 5 ק"ג למרות שאני במשקל תקין, והימנעות מפחמימות. ביצעתי היום בדיקת דם סוכר 121 a1c 5.3 יש לציין שלא לקחתי את כדור הגלוקומין בבוקר לפני הבדיקה כי הייתי בצום.
האם סוכר 121 היה בגלל שלא נטלתי כדור בבוקר לפני הבדיקה?
האם לאור תוצאת מדד ה-a1c 5.3 אפשר לבקש להפחית כדור?
אבל הבעיה שבצום הייתי עם ערך 121 גלוקוז
אודה לך על תשובתך ועזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגובה לגדי
ד''ר מאיה איש שלום29/04/2024אם אתה לא נלחץ בעת בדיקת הדם, החשד שלי שההמוגלובין A1C עושה תת הערכה לרמות הסוכר, כי באמת הסוכר בצום הוא 160 אז לא יתכן שהממוצע הוא 6.3 שמתאים לממוצע של 130. אלא אם התוצאה של 160 היא חד פעמית בגלל צום ממושך הוא סטרס בעת בדיקת הדם.
המוגלובין A1C תלוי במשך החיים של הכדוריות ובאנשים שיש תחלופה גבוהה של כדוריות הדם הוא עושה תת הערכה של רמת הסוכר ואינו אמין כדי להעריך ממוצע של רמות הסוכר.
היתי מבקשת אולי בדיקת פרוקטואזמין, או בודקת בעזרת מד סוכר ביתי בדקירה מהאצבע רמות סוכר בצום ושעה אחרי האוכל וכך מקבלת אומדן טוב יותר של רמת הסוכר. אפשרות נוספת היא הולטר סוכר חד פעמי, שגם יתן אנדקציה טובה ללא צורך בדקירות.. הטכנולוגיה היא פרטית
אם אין עודף משקל, ספור משפחתי של סוכרת מסוג 2 בקרובי משפחה מדרגה ראשונה, וכן כבד שומני, או HDL נמוך TG גבוהים היתי שוקלת בדיקת נוגדנים לLADA אם אכן ההערכים בצום נותרו מעל 120. ועולים בעקבות אוכל. היתי מחליטה אחרי שיש יותר נתונים לגבי רמת הסוכר
בברכת בריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם אפשר להוריד מינון?
גדי30/04/2024תודה ד"ר על תשובתך.
לדעתי לא שמת לב לחלק השני של השאלה שכתבתי החל מה התוצאות היו אחרי התוספת של הכדור הגלוקומין השני.
אשמח מאוד לקבל את תשובתך היות ואני יודע שאת אחת הרופאות הטובות בתחום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
,תגובה לגדי
ד''ר מאיה איש שלום03/05/2024תודה על הפרגון.
עדין יש חוסר התאמה בין המוגלובין A1C לרמת הסוכר בצום ולכן כדאי לקבל נתונים נוספים. המוגובין A1C של 5.3% מתאים לממוצ סוכר של 100 ולכן לא מתאים לרמת הסוכר בצום
חשוב לקבל נתונים נוספים לגבי רמת הסוכר בצום ובמהלך היום
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר מאיה."התפוח לא נפל רחוק מהעץ"
גדי04/05/2024* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תגובה לגדי
ד''ר מאיה איש שלום09/05/2024תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

