היריון ובלוטת התריס

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • היריון ובלוטת התריס
    חן
    14/05/2025

    היי,
    אני בהריון שבוע 28. בתחילת ההיריון אובחנתי עם היפותירואידיזם ולכן התחלתי ליטול יוטירוקס. בגלל שהTSH שלי לא ירד מספיק, הרופאה הגדילה לי את המינון עד ל-400MCG בשבוע.
    בבדיקת הדם האחרונה שעשיתי, יצאו הערכים הבאים:
    TSH= 1.57
    T3 free= 4.1
    T4 free= 10.9
    בנוסף, עשיתי בדיקת ויטמין D שיצאה גבוה מאד, יצא לי קצת יותר מ-100 כשבתחילת ההיריון היה לי כ-50.
    הבנתי שהיוטירוקס מעלה את הערך של ויטמין D, ואני חוששת שהוא יעלה אף יותר ויזיק.
    לצערי אין כלל תורים לאנדוקרינולוגית בקופה שלי בחודש הקרוב, ולכן אין לי איך להתייעץ עם הרופאה לגביי הורדת המינון.
    האם בהתחשב בערכים הללו, אני יכולה להוריד מעט את המינון עד לתור שלי, כדי לא להעלות את הויטמין D?
    אציין שאני נוטלת בראשון עד שישי 50mcg, ובשבת 100mcg (זה אחרי העלאה הדרגתית של המינון, ובמינון הזה כבר מספר חודשים).
    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    היריון ובלוטת התריס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לחן

    ד''ר מאיה איש שלום
    17/05/2025

    אני לא מכירה קשר בין תפקודי תריס לויטמין D, ולא היתי משנה מנון של איותירוקס כי הוא לא גבוה ואת מאוזנת
    לגבי ויטמין D אם יחידות המדידה הן נמול/ליטר אז הרמה תקינה. אם את מקבלת תוסף של ויטמין D כדאי להוריד מנון.
    אם מדובר ביחידות של נג/מל אכן התוצאה גבוהה. אך לא ברמת הרעילות. כדאי לבדוק אלו תוספים את נוטלת שמכילים ויטמין D
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו