מה קורה עם הערכים אחרי הלידה

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • מה קורה עם הערכים אחרי הלידה
    שני
    25/02/2026

    אני עם סכרת הריון מאוזנת בתזונה בלבד. אני יודעת שכחודש וחצי אחרי הלידה צריך לעשות העמסה של 75 גרם.
    מה שרציתי לשאול - אם בימים ובשבועות שאחרי הלידה אני בודקת סוכר בגלוקומטר, האם כבר מיד לאחר הלידה הערכים אמורים לצאת תקינים?
    או שלוקח לערכים זמן להתאזן אחרי הסכרת הריון ובהתחלה אני אמורה עדיין לראות ערכים קצת גבוהים?
    במידה שלוקח לערכים זמן לחזור לתקנם - עד כמה ימים\שבועות מהלידה זה קורה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לשני

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/02/2026

    מיד עם הלידה, התנגודת לאינסולין יורדת משמעותית (היא עולה בעקבות הורמוני השליה שחלק מתפקידם לדאוג לאספקה של מזון מספקת לעובר) , ולכן מצפים לראות ערכי סוכר תקינים לאחר הלידה. אלא אם היתה עליה משמעותית במשקל בזמן ההריון שתורמת גם היא לתנגודת לאינסולין.
    בעקרון סוכרת הריון היא גורם סיכון לסוכרת מסוג 2.
    אך שמירה על תזונה שמוגבלת בפחמימות פשוטות (כגון מיצים מאפים, קמחים לבנים) ופעילות גופנית סדירה יעילים במניעת סוכרת במעל 50% מהמקרים
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו