ארוניה ברי – מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?

ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 84
ארוניה ברי הוא פרי יער ממשפחת האוכמניות שלאחרונה צבר פופולאריות רבה בקרב חובבי המזון הבריא שמחפשים לגוון את תפריט מזון העל שלהם. הגרגרים הקטנים עשירים בחומרים מזינים, כמו ויטמין C ובנוגדי חמצון כמו אנתוציאנין, והם מספקים יתרונות בריאותיים רבים לאנשים אשר רוצים לשפר את הבריאות שלהם בעזרת תזונה נכונה.

את הארוניה ברי אפשר לצרוך כמיץ, כריבה או כתה ואת הגרגרים המיובשים של הפרי אפשר לאכול כמו חטיף, להוסיף ליוגורט או לאפות אותם בתוך עוגות ומאפים.

רוצים להוסיף בריאות לתפריט היומי? שאלו את המומחים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום הומאופתיה

ארוניה ברי עתיר נוגדי חמצון

הארוניה ברי קיבל את מעמדו כמזון על בזכות נוגדי החמצון החזקים שהוא מכיל. למעשה, בארוניה ברי יש יותר נוגדי חמצון מאשר כל פירות היער ושאר הפירות בכלל. אל נוגדי החמצון מצטרפות חומצה קרבולית ורמות גבוהות של ויטמין C. מחקר שנעשה בפולין מצא כי המרכיבים הדומיננטיים של החומצה הקרובלית המצויה בארוניה ברי הם פרואנטוציאנידינים ואנתוציאנין בדומה ליין אדום ולאוכמניות.

ריבוי נוגדי החמצון שבפרי חיוני להגנה מפני מחלות, כמו סוגים שונים של סרטן ומחלות דם ולב וכן הם מאטים את תהליך הזדקנות התאים שבגוף. הארוניה ברי הוא מזון מפתח בתפריט למניעת קמטים והזדקנות העור משום שהם מגנים על העור מנזקים סביבתיים כמו זיהום אוויר, עשן סיגריות, קרינת השמש וגורמים נוספים המעודדים ייצור של רדיקלים חופשיים – תוצרי לוואי של הגוף אשר פוגעים בחילוף החומרים התקין וגורמים למחלות שונות.

מזון על שנלחם בסרטן

גרגרי הארוניה ברי המיובשים שופעים בסיבים תזונתיים, 100 גרם של גרגרים מספקים כ-16.9 גרם של סיבים. לעומת אבות מזון אחרים, כמו שומנים, פחמימות ופרוטאין, הגוף אינו מעכל את הסיבים ואלה עוברים דרך מערכת העיכול כמעט ללא פגע. מסיבה זו לסיבים תזונתיים יש סגולות בריאותיות נדירות הכוללות תפקוד תקין של המעיים ושל מערכת העיכול, שמירה על כולסטרול נמוך, סיוע בירידה במשקל והפחתה של סיכונים הכרוכים לרמות הסוכר בדם.

הסוגים השונים של הגרגרים ידועים בסגולות שלהם למנוע התפתחות של סוגי סרטן שונים, אך הארוניה ברי בולט מבין שאר הגרגרים בכל הנוגע למזונות הנלחמים בסרטן. קבוצת חוקרים אמריקאים בדקה תמציות שונות העשירות בנוגד החמצון אנתוציאנין ואת היעילות שלהם נגד סרטן המעי הגס, בין התמציות שנבדקו היו ענבים, אוכמניות וארוניה ברי. שלוש התמציות נמצאו יעילות בבלימה של גדילת תאים סרטניים, אך התוצאות המרשימות ביותר היו של הארוניה ברי.

ארוניה ברי למניעת צינון

כדי להיפטר מצינון טורדני ומשפעת יש להימנע מהרגלים מסוימים ולאכול מזונות שמחזקים את המערכת החיסונית, כשהארוניה ברי הוא בין המאכלים הטובים ביותר למטרה זו, הן כפרי יבש והן כמיץ. מזה דורות האינדיאנים באמריקה השתמשו בארוניה ברי לרפא צינון, ולאחרונה חוקרים אישרו כי הגרגרים אכן מכילים תכונות אנטי-ויראליות ורמות גבוהות של ויטמין C. נוסף על כך, נמצא כי בארוניה ברי יש מרכיבים אנטי-ויראלים אשר פעילים נגד שפעת ומרכיבים בקטריוסטטיים אשר מעכבים צמיחה של חיידקים המונעים את ההתרבות של הסטפילוקוק הזהוב ושל חיידק האי-קולי.

על מזונות על נוספים תקראו גם:
תזונה נכונה: מה נושאים עימם זרעי צ'יה?
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר
גוג'י ברי: מזון על המעכב הזדקנות, משפר ראייה ומגן מפני נזקי השמש

כדי לנצל את כל התכונות של הארוניה ברי כמזון על כדאי לבחור במוצרים נטולי סוכר כמו גרגרים מיובשים או מיץ טבעי. כדי להכין תה מהארוניה ברי יש לכתוש גרגרים יבשים במים חמים.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

נפגעת? חלית? יש לך זכויות!
רוצה לדעת מה הזכויות שלך בביטוח לאומי או בחברות הביטוח?
מלא/י פרטייך ונחזור אלייך בהקדם
השירות ניתן ללא התחייבות.
אנו מתחייבים על דיסקרטיות מלאה.

אולי יעניין אותך גם

מה מומלץ לאכול כדי לשמור על בריאות הכבד?
מאת מערכת BeOK
| 15/01/2017 |
צפיות: 70
הכבד אחראי על תהליך העיכול, הוא מגן על הגוף מפני רעלים ומפרק שומנים. איך צריכה קבועה של אשכוליות, אבוקדו וכורכום עוזרת לשמור על כבד בריא?
קרא עוד
בלוטת התריס בראי האירידולוגיה
במקרים רבים שבהם בלוטת התריס נמצאת בתת תפקוד הרופאים מתקשים לאבחן זאת. בעזרת אירידולוגיה אפשר לאבחן את המצב בקלות
קרא עוד
דם אמיתי: עובדות שכל אחד צריך לדעת על סוג הדם שלו
מאת מערכת BeOK
| 29/12/2016 |
צפיות: 212
סוג הדם הוא גורם המשפיע על הבריאות, יש לו מאפיינים אישיותיים ויש לו תפקיד חשוב בפוריות האישה ובתקינות העובר
קרא עוד
גיל המעבר – מהם התסמינים ואיך אפשר למנוע אותם?
מאת מערכת BeOK
| 27/12/2016 |
צפיות: 133
גיל המעבר הוא תהליך טבעי בקרב נשים. למרות שאי אפשר למנוע אותו, אפשר לשלוט בתסמינים הנלווים לו בעזרת תזונה נכונה, הקפדה על פעילות גופנית ושמירה על לחץ דם יציב
קרא עוד
איך גברים חווים את גיל המעבר?
מאת מערכת BeOK
| 14/12/2016 |
צפיות: 178
גם גברים חווים את גיל המעבר – החל מגיל 50 רמת הטסטוסטרון יורדת וגורמת לדיכאון, להשמנה ולירידה בחשק המיני
קרא עוד
סוכריות גומי: עצמות טחונות, צבעי מאכל והרבה סוכר
מאת מערכת BeOK
| 06/12/2016 |
צפיות: 484
על אף המראה התמים שלהן, סוכריות גומי מכילות רכיבים מזיקים כמו סוכר וצבעי מאכל, אבל המרכיב העיקרי שלהן הוא ג'לטין אשר עשוי מעצמות של בעלי חיים
קרא עוד
מה באמת בריא לנו
כיום ישנה מודעות הולכת וגוברת לחשיבות של איכות המזון שאנו אוכלים והשפעתה על איכות החיים שלנו. אחת הבעיות המרכזיות היא שקשה לדעת האם כל מה שנחשב בריא, הוא אכן בריא
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של חמאה?
מאת מערכת BeOK
| 23/11/2016 |
צפיות: 309
על אף שלחמאה יצא שם רע יש לה הרבה סגולות, היא עוזרת לתפקוד בלוטת התריס, מונעת מחלות לב ומשפרת את התפקוד המיני
קרא עוד
למה כדאי לשתות ויסקי ומהם יתרונותיו הבריאותיים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2016 |
צפיות: 326
שתייה מתונה של ויסקי מונעת עלייה במשקל, משפרת את הזיכרון ומסייעת לתהליך העיכול, וכל זה בלי חמרמורת ביום שאחרי
קרא עוד
איך להפסיק לעשן בלי לעלות במשקל?
מאת מערכת BeOK
| 03/11/2016 |
צפיות: 175
אנשים רבים שמפסיקים לעשן חוששים לעלות במשקל, אבל שמירה על אורח חיים בריא ופעילות גופנית יכולים למנוע זאת
קרא עוד