ארוניה ברי: מהם היתרונות הבריאותיים של מזון העל החדש?

ארוניה ברי תפס את מקומו בראש מצעד מזונות העל, זאת משום שהוא מכיל נוגדי חמצון רבים, עשיר בסיבים תזונתיים ומונע הצטננות ושפעת
מאת מערכת BeOK
| 09/01/2017 |
צפיות: 720
ארוניה ברי הוא פרי יער ממשפחת האוכמניות שלאחרונה צבר פופולאריות רבה בקרב חובבי המזון הבריא שמחפשים לגוון את תפריט מזון העל שלהם. הגרגרים הקטנים עשירים בחומרים מזינים, כמו ויטמין C ובנוגדי חמצון כמו אנתוציאנין, והם מספקים יתרונות בריאותיים רבים לאנשים אשר רוצים לשפר את הבריאות שלהם בעזרת תזונה נכונה.

את הארוניה ברי אפשר לצרוך כמיץ, כריבה או כתה ואת הגרגרים המיובשים של הפרי אפשר לאכול כמו חטיף, להוסיף ליוגורט או לאפות אותם בתוך עוגות ומאפים.

רוצים להוסיף בריאות לתפריט היומי? שאלו את המומחים:
פורום דיאטה, תזונה נכונה, הרזיה
פורום ויטמינים תוספי מזון
פורום תזונה טבעית, תזונה נכונה
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום הומאופתיה

ארוניה ברי עתיר נוגדי חמצון

הארוניה ברי קיבל את מעמדו כמזון על בזכות נוגדי החמצון החזקים שהוא מכיל. למעשה, בארוניה ברי יש יותר נוגדי חמצון מאשר כל פירות היער ושאר הפירות בכלל. אל נוגדי החמצון מצטרפות חומצה קרבולית ורמות גבוהות של ויטמין C. מחקר שנעשה בפולין מצא כי המרכיבים הדומיננטיים של החומצה הקרובלית המצויה בארוניה ברי הם פרואנטוציאנידינים ואנתוציאנין בדומה ליין אדום ולאוכמניות.

ריבוי נוגדי החמצון שבפרי חיוני להגנה מפני מחלות, כמו סוגים שונים של סרטן ומחלות דם ולב וכן הם מאטים את תהליך הזדקנות התאים שבגוף. הארוניה ברי הוא מזון מפתח בתפריט למניעת קמטים והזדקנות העור משום שהם מגנים על העור מנזקים סביבתיים כמו זיהום אוויר, עשן סיגריות, קרינת השמש וגורמים נוספים המעודדים ייצור של רדיקלים חופשיים – תוצרי לוואי של הגוף אשר פוגעים בחילוף החומרים התקין וגורמים למחלות שונות.

מזון על שנלחם בסרטן

גרגרי הארוניה ברי המיובשים שופעים בסיבים תזונתיים, 100 גרם של גרגרים מספקים כ-16.9 גרם של סיבים. לעומת אבות מזון אחרים, כמו שומנים, פחמימות ופרוטאין, הגוף אינו מעכל את הסיבים ואלה עוברים דרך מערכת העיכול כמעט ללא פגע. מסיבה זו לסיבים תזונתיים יש סגולות בריאותיות נדירות הכוללות תפקוד תקין של המעיים ושל מערכת העיכול, שמירה על כולסטרול נמוך, סיוע בירידה במשקל והפחתה של סיכונים הכרוכים לרמות הסוכר בדם.

הסוגים השונים של הגרגרים ידועים בסגולות שלהם למנוע התפתחות של סוגי סרטן שונים, אך הארוניה ברי בולט מבין שאר הגרגרים בכל הנוגע למזונות הנלחמים בסרטן. קבוצת חוקרים אמריקאים בדקה תמציות שונות העשירות בנוגד החמצון אנתוציאנין ואת היעילות שלהם נגד סרטן המעי הגס, בין התמציות שנבדקו היו ענבים, אוכמניות וארוניה ברי. שלוש התמציות נמצאו יעילות בבלימה של גדילת תאים סרטניים, אך התוצאות המרשימות ביותר היו של הארוניה ברי.

ארוניה ברי למניעת צינון

כדי להיפטר מצינון טורדני ומשפעת יש להימנע מהרגלים מסוימים ולאכול מזונות שמחזקים את המערכת החיסונית, כשהארוניה ברי הוא בין המאכלים הטובים ביותר למטרה זו, הן כפרי יבש והן כמיץ. מזה דורות האינדיאנים באמריקה השתמשו בארוניה ברי לרפא צינון, ולאחרונה חוקרים אישרו כי הגרגרים אכן מכילים תכונות אנטי-ויראליות ורמות גבוהות של ויטמין C. נוסף על כך, נמצא כי בארוניה ברי יש מרכיבים אנטי-ויראלים אשר פעילים נגד שפעת ומרכיבים בקטריוסטטיים אשר מעכבים צמיחה של חיידקים המונעים את ההתרבות של הסטפילוקוק הזהוב ושל חיידק האי-קולי.

על מזונות על נוספים תקראו גם:
תזונה נכונה: מה נושאים עימם זרעי צ'יה?
עומדים על המשמר: הכל על נוגדי חמצון
מורינגה: מזון על שנלחם בדלקות, בסוכרת ובזיהומים
ספירולינה: מזון על בעל הערך התזונתי הגבוה ביותר
גוג'י ברי: מזון על המעכב הזדקנות, משפר ראייה ומגן מפני נזקי השמש

כדי לנצל את כל התכונות של הארוניה ברי כמזון על כדאי לבחור במוצרים נטולי סוכר כמו גרגרים מיובשים או מיץ טבעי. כדי להכין תה מהארוניה ברי יש לכתוש גרגרים יבשים במים חמים.

דרג עד כמה מאמר זה עזר לך

עזר מאד

עזר

טוב

עזר קצת

לא עזר


* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

דיאטה קטוגנית: המדריך למתחילים
מאת מערכת BeOK
| 16/01/2018 |
צפיות: 61
דיאטה קטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומנים שנוסף לירידה במשקל יש לה יתרונות בריאותיים רבים והיא מסייעת במניעה של סרטן, מגנה על מערכת הלב ומעכבת אלצהיימר
קרא עוד
עושים סדר בבלגן הפחמימתי
| 07/01/2018 |
צפיות: 409
"הורדתי לגמרי את הפחמימות מהתזונה" או "האם כדאי להוריד לגמרי את הפחמימות מהתפריט שלי?"
קרא עוד
דיאטה טבעונית להורדה במשקל – האם זה באמת עובד?
מאת מערכת BeOK
| 18/12/2017 |
צפיות: 277
טבעונות יכולה להיות יותר מאידיאולוגיה והקפדה על תזונה טבעונית מסודרת יכולה לסייע בהורדה במשקל
קרא עוד
לקראת חנוכה – על שמנים ושומנים
| 26/11/2017 |
צפיות: 266
ישנם סוגים שונים של שמנים ושל שומנים. לקראת חג האור והשמן כדאי לעשות סדר במושגים
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על דיאטת מזון נא
מאת מערכת BeOK
| 20/11/2017 |
צפיות: 208
דיאטת מזון נא אינה מתאימה לכל אחד, אך מי שבוחר להיצמד לאורח חיים זה נהנה מיתרונות רבים, כמו הורדה במשקל, שמירה על הלב ומניעה של לחץ דם גבוה
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על לחם מחמצת
מאת מערכת BeOK
| 13/11/2017 |
צפיות: 285
ללחם מחמצת יש יתרונות רבים, הוא עשיר במינרלים, קל יותר לעיכול והוא שומר על רמות מאוזנות של סוכר בדם
קרא עוד
פיברומיאלגיה: תזונה נכונה להקלה על התסמינים
מאת מערכת BeOK
| 08/11/2017 |
צפיות: 374
פיברומיאלגיה היא מחלה שקשה לאבחן וקשה יותר לטפל ולרפא. שמירה על תזונה מאוזנת והימנעות ממאכלים מסוימים יסייעו להפחתת הכאבים ושאר התסמינים של המחלה
קרא עוד
שביל החלב: מה ההבדל בין תחליפי החלב השונים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2017 |
צפיות: 442
השוק מציע מבחר רחב של תחליפי חלב אשר לכל אחד מהם יש ערכים תזונתיים שונים. כדי לדעת איזה סוג חלב הוא המתאים ביותר יש להכיר את המאפיינים של כל אחד מהם
קרא עוד
סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 412
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 692
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד