פיברומיאלגיה: טיפול טבעי בדאבת שרירים

פיברומיאלגיה היא מחלה המאופיינת בעייפות ובכאבים בשרירים ובעצמות. כדי להקל על התסמינים באופן טבעי אפשר לשתות תה ג'ינג'ר, למרוח שמן קמפור ולצרוך הרבה נוזלים
מאת מערכת BeOK
| 10/07/2017 |
צפיות: 560
פיברומיאלגיה, או דאבת שרירים, היא תסמונת אשר גורמת לכאבים ולעייפות כרונית. תסמינים נוספים של המחלה הם הפרעות שינה, תחושת נימול, כאבי ראש ודלקות מפרקים. לא תמיד קל לאתר את התסמונת והרבה אנשים, ובעיקר גברים, מקבלים אבחנה שגויה. התסמונת שכיחה יותר בקרב נשים, אך גם גברים יכולים לחלות בה וגם בני נוער.

הסיבה להתפרצות של פיברומיאלגיה אינה ידועה, אך נראה שישנם כמה גורמים אשר מעלים את הסיכויים לך, ובהם לחץ נפשי, הרגלי שינה לקויים, מחלות, חבלות ומחסור באנרגיה. הרפואה הקונבנציונאלית מציעה אפשרויות טיפול שונות בתסמונת, אך נוסף לכך כדאי לנסות טיפולים ביתיים אשר יכולים להקל על התסמינים.

יש לכם שאלות? היכנסו לפורומים:
פורום נטורופתיה אירידיולוגיה
פורום כאב
פורום תזונה קלינית
פורום פיברומיאלגיה
פורום דלקת פרקים, ראומטולוגיה

שום לחיזוק מערכת החיסון

ג'ינג'ר הוא צמח הידוע ביכולות המרפא שלו משום שהוא מסייע בהפחתה של דלקות ושל הכאבים הנלווים להן. אפשר לצרוך את הג'ינג'ר כתה או להוסיף אותו לתפריט היומי. כדי להקל על התסמינים של פיברומיאלגיה יש לצרוך את הג'ינג'ר פעמיים ביום.

בדומה לכך, גם לשום יש סגולות רפואיות רבות, הוא משמיד גורמים מזהמים ומחזק את מערכת החיסון. אכילה קבועה של שום מחזקת את הגוף וכך מקלה על התסמינים של התסמונת והיא אף יכולה לרפא את המחלה.

ירקות ירוקים לחיזוק השרירים והעצמות

ירקות ירוקים ועלים ירוקים הכרחיים לתזונה של חולי פיברומיאלגיה משום שהם מספקים לגוף את הרכיבים ששומרים על הבריאות ועל החוזק של העצמות והשרירים. עם זאת, ישנם כמה ירקות שמומלץ להימנע מהם ככל הניתן ובהם כרוב, תרד ותפוחי אדמה.

שמן קמפור הוא שמן המופק מהעלים ומהענפים של עץ הקמפור אשר מקורו באסיה. השמן ניחן ביכולת להקל על כאבי שרירים אשר משפיעים על כל הגוף. נמצא כי השמן יעיל במיוחד בשיכוך של כאבי גב. ניתן למרוח את השמן ישירות על האזורים הכואבים או לשלב אותו עם צמח ממשפחת המנתה ולאכול.

פעילות גופנית להקלה על התסמינים של פיברומיאלגיה

פעילות גופנית סדירה, לפחות שלוש פעמים בשבוע, מסייעת להקל על המתח הנפשי והפיזי שבדרך כלל חולי פיברומיאלגיה סובלים ממנו. הפעילות הגופנית אינה חייבת להיות אירובית וגם התעמלות מתונה יותר כמו יוגה, מסייעת לגירוי התנועה של השרירים ושל העצמות.

שתייה מרובה של נוזלים וצריכה של מיצי ירקות ושל פירות טריים יכולה לסייע גם כן לסובלים מהכאבים של התסמונת. הנוזלים מנקים את הגוף מרעלנים ומסייעים לטיהור מערכות הגוף וכך הם מקלים על התסמינים של פיברומיאלגיה.

למידע נוסף על פיברומיאלגיה קראו גם:
מהי פיברומיאלגיה ומדוע היא פוגעת בעיקר בנשים?
פיברומיאלגיה: מי נמצא בסיכון?
חמש שאלות ותשובות על פיברומיאלגיה
חולי פיברומיאלגיה: 6 המלצות ספורטיביות
פיברומיאלגיה: כיצד לשפר את חיי המין?

ישנם כמה גורמים אשר לאנשים עם פיברומיאלגיה מומלץ להימנע מהם. עישון טבק וצריכה של אלכוהול מגבירים את התסמינים ואת הכאבים של התסמונת ומעכבים את ההחלמה ממנה. כמו כן, החולים בפיברומיאלגיה צריכים להימנע מלאכול אוכל חריף אשר מגביר את הכאבים במפרקים וכן גם אוכל מטוגן אשר מכביד על מערכות הגוף. כדי להסדיר את שעות השינה ולמנוע את העייפות שמאפיינת את התסמונת יש להימנע משנת צהריים או ללכת לישון בשעה מאוחרת.

* המידע המופיע כאן אינו מהווה המלצה לנקיטת הליך רפואי כזה או אחר. כל המסתמך על המידע המוצג עושה זאת על אחריותו בלבד. הגלישה בכפוף לתנאי השימוש באתר

אולי יעניין אותך גם

כל מה שצריך לדעת על לחם מחמצת
מאת מערכת BeOK
| 13/11/2017 |
צפיות: 61
ללחם מחמצת יש יתרונות רבים, הוא עשיר במינרלים, קל יותר לעיכול והוא שומר על רמות מאוזנות של סוכר בדם
קרא עוד
פיברומיאלגיה: תזונה נכונה להקלה על התסמינים
מאת מערכת BeOK
| 08/11/2017 |
צפיות: 135
פיברומיאלגיה היא מחלה שקשה לאבחן וקשה יותר לטפל ולרפא. שמירה על תזונה מאוזנת והימנעות ממאכלים מסוימים יסייעו להפחתת הכאבים ושאר התסמינים של המחלה
קרא עוד
שביל החלב: מה ההבדל בין תחליפי החלב השונים?
מאת מערכת BeOK
| 06/11/2017 |
צפיות: 316
השוק מציע מבחר רחב של תחליפי חלב אשר לכל אחד מהם יש ערכים תזונתיים שונים. כדי לדעת איזה סוג חלב הוא המתאים ביותר יש להכיר את המאפיינים של כל אחד מהם
קרא עוד
סירופ אגבה: כל מה שצריך לדעת על הממתיק הטבעי
מאת מערכת BeOK
| 04/09/2017 |
צפיות: 338
סירופ אגבה משווק כממתיק טבעי שמסייע לירידה במשקל, אך בטווח הארוך הפרוקטוז שבאגבה גורם לבעיות בריאותיות כמו סוכרת סוג 2 ותסמונת מטבולית
קרא עוד
כל מה שצריך לדעת על ביוטין לצמיחת שיער
מאת מערכת BeOK
| 27/08/2017 |
צפיות: 540
ביוטין הוא ויטמין אשר נמצא כי הוא מסייע למראה השיער ולהאצת הגדילה שלו. הוויטמין מצוי במזון מן החי ומן הצומח וניתן לצרוך אותו גם כתוסף מזון
קרא עוד
מהם היתרונות הבריאותיים של טפיוקה?
מאת מערכת BeOK
| 21/08/2017 |
צפיות: 438
טפיוקה היא סוג של עמילן המשמש כבסיס למאכלים ולקינוחים רבים. לטפיוקה יש סגולות בריאותיות רבות והיא מסייעת לעיכול, מונעת מומים מולדים ומחזקת את הלב
קרא עוד
כיצד מזון מהיר משפיע על הגוף?
מאת מערכת BeOK
| 17/08/2017 |
צפיות: 378
הוא טעים ונגיש ועושה טוב על הלב, אבל אכילה תדירה של מזון מהיר כמו צ'יפס ופיצה יכולה לגרום לבעיות בריאותיות רבות, כמו אקנה, דיכאון ובעיות לב
קרא עוד
נתרן: למה צריך אותו וכיצד הוא מזיק לגוף?
מאת מערכת BeOK
| 14/08/2017 |
צפיות: 288
הנתרן שבמלח הוא מתכת המצויה בשפע במאכלים שונים. למרות הנזקים שמייחסים לו, יש לו תפקידים חשובים לתפקוד התקין של הגוף ולשמירה על הבריאות הכללית שלו
קרא עוד
מה לאכול כדי לעכב את תהליך ההזדקנות?
מאת מערכת BeOK
| 07/08/2017 |
צפיות: 585
אי אפשר למנוע מהגוף להזדקן, אך בצריכה של מאכלים שונים אפשר לעכב את התהליך ולהגן על הגוף מפני נזקים ומחלות שונות
קרא עוד
מיץ נוני: יתרונות בריאותיים וסגולות רפואיות
מאת מערכת BeOK
| 25/07/2017 |
צפיות: 310
נוני הוא פרי המצוי באיים הפולינזיים והוא ידוע ביכולתו לסייע במצבים בריאותיים רבים כמו ריפוי של דלקות מפרקים, שמירה על בריאות הלב ומניעה של סוכרת
קרא עוד