מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם היה לי אירוע מוחי?שרון07/05/2013
שלום רב
קיבלתי תוצאות MRI מוח ועמוד שדרה שעברתי לאחר שיד שמאל נרדמת לי וחסרת כוח כל הזמן (כבר למעלה מחודש).
מה המשמעות? האם זה סוג של שבץ שעברתי?
התוצאות:
סריקות סגיטאליות בשקלול T1 ואקסיאליות בשקלול FLAIR, ו: T2-T1 אחר מתן גדולניום.
מעט מוקדי הערכת זמני הרפיה זעירים בעיקר תת-קורטיקליים ויותר משמאל. התעבות רירית במערות הפנים במיוחד הספנואיד משמאל. פרט לכך בגדר הנורמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם היה לי אירוע מוחי? - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013ממצאים לא ספציפיים לא אבחנתיים יכולים להיות מאז ומתמיד המשך ברור עי מרי עמוד שדרה צוארי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוטלת כדור Elatroletיעל06/05/2013
שלום, לאחר שבוע של מגרנות חזקות וביקור בבית חולים קיבלתי הוראה ליטול כדור בשם Elatrolet ככל נראהגם עקב חרדות שהתחילו בעקבות המגרנות, השאלה שלי היא כזו:
אני קראתי את העלון המצורף וכתוב שיש לפנות לרופא במידה ויש עצירות ואכן לי עצירות ובנוסף כתוב שעליי להפסיק את הכדור במידה ואני מתכננת הריון, אני אכן מעוניינת בחודש / חודשיים הקרובים להפסיק את הגלולות על מנת להכנס להריון (נוטלת גלולת מרסילון)
מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נוטלת כדור Elatrolet - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013אלטרלט היא תרופה טובה לטיפול מונע לכאבי ראש אם הינך מכתננת הריון עליך להפסיקה יחד עם הפסקת הגלולות בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השאלה מופנית לד"ר רונית בלבד תודהיהונתן06/05/2013
שלום רב, בעלי עשה בדיקת ברה (אחת הבדיקות מבין רבות שקיבל לגילוי טרשת נפוצה) קראנו באינטרנט שהבדיקה אורכת כשעה ובשכיבה לעומת זאת, הרופא הנחה אותו לשבת ובנוסף הבדיקה בוצעה רק 10 דק'. הבדיקה יצאה תקינה ועכשיו בעלי חושש שלא עלו על בעיה משום שהוא לא שכב וגם הבדיקה בוצעה רק 10 דק' ולא שעה. מהי דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השאלה מופנית לד"ר רונית בלבד תודה - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013זה בסדר איך שבוצעה הבדיקה ואם יש בעיה מיד עולים על זה אבל לא זו הבדיקה לקבוע אם מדובר בטרשת נפוצה או לא האבחנה נעשית על סמך הקליניקה והמרי מוח וצואר ולא על סמך בדיתק ברה שהיא לגמרי לא אופינית למחלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רופא שינייםאסנת05/05/2013
הייתי אצל רופא שיניים לטיפול הוא הזריק לי זריקה בסוף הפה וחצי מהפנים השמאלי נרדם לי טוב כעבור שלוש שעות הפנים התעוררו אבל התחילו לי כאבים בפנים ועכשיו יש תחושה של עצבים כאלה והשפה של הפה כשאני מדברת קשה לי להזיז את השפתיים כמו שהיית רגילה יש תחושה מוזרה אפילו אני לא יודעת איך לתאר אבל לפעמים אני מפחדת שהפנים יתעקמו מה לדעתכם אני אמורה לעשות?
אסנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רופא שיניים - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013זה לא גורם להתעקמות הפנים לעולם . לעיתים אם האזור רדום זה יכול להיות מזריקה להרדמה בתוכ העצב לדעתי יש להמתין זה יעבור ככל הנראה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- על מה אחראי ויטמין b6 והאם נטילתדלית05/05/2013
ויטמין זה מזיקה? יכול לגרום לתופעות לוואיץ
לא יודעת אם יש קשר מאז שהיא התחילה לקחת תכדור בערך 5 פעמים היא מתלונת על כאבי בטן.
פשוט להפסיק לקחת משהו ולא להתיחס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על מה אחראי ויטמין b6 והאם נטילת - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013להפסיק . ויטמין בי 6 בעודף יכול לגרום לבעיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יד נרדמתמשה05/05/2013
כשאני מתעורר בבוקר אז לעיתים היד שלי רדומה ואני צריך להפעיל אותה במשך זמן כדי שתחזור לעצמה. מה הסיבה לכך? האם זה מעיד על סכרת?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יד נרדמת - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013יתכן לחץ על עצב בכף יד יש לבצע אמג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש פיתאומידן05/05/2013
שלום רציתי לדעת מה לעשות זה כבר יום שני שכואב לי הראש בצד האחורי עשיתי אימון על מתח ואז הרגשתי לחץ חזק על הראש שלי ועזבתי את המתח והכל היה אדום חשבתי שאני הולך להיתעלף ואחרי שתי דקות תפס אותי כאב ראש יותר גרוע מהמיגרנות שיש לי וזה כבר יום שני שתופסיים אותי סתם כאבי ראש חזקיים תודה אשמח לקבל עזרה מה לעשות אם זה !!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ראש פיתאומי - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013לפנות דחוף לנוירולוג או לחדר מיון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש בעת התכופפות או שיעולמאיה04/05/2013
שלום.בשבוע האחרון הייתי מקוררת-נזלת גרון וחום נמוך.מהבוקר אני עם כאב ראש לוחץ שמופיע רק(!!) בעת התכופפות מטה ושיעול- כמו לחץ בכל הראש שעובר ברגע שאני מרימה את הראש בחזרה או השיעול נפסק. האם מסוכן? יכול להיות לחץ גוגולתי?!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רציתי להוסיף
מאיה05/05/2013הלחץ אינו באיזור הסינוסים אלא בהיקפו האחורי של הראש והצדדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי להוסיף - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013עדין אם זה משהו חדש שאת לא מכירה זה יכול להיות סינוסיטיס באזור סינוסים פנימיים ולאו דוקא באזור הסינוסים בפנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי להוסיף - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013עדין אם זה משהו חדש שאת לא מכירה זה יכול להיות סינוסיטיס באזור סינוסים פנימיים ולאו דוקא באזור הסינוסים בפנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי להוסיף - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013עדין אם זה משהו חדש שאת לא מכירה זה יכול להיות סינוסיטיס באזור סינוסים פנימיים ולאו דוקא באזור הסינוסים בפנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרחת 'טיפקס'איתמר04/05/2013
שלום,
לאחרונה יצא לי לנשום מעט אדי 'טיפקס' כתוצאה משימוש חוזר של אחד מחברי ללימודים. חוץ מזה גם יוצא לי לנשום אדי דלק בדרכי הקבועה הביתה מדי פעם. הבנתי שאלו חומרים נדיפים מסוכנים שבשאיפה יכולים לגרום לנזק במערכת העצבים המרכזית. האם הכמות היא בסדר גודל שצריך להדאיג אותי והאם ישנם גם נזקים קטנים שמצטברים או שהמוח מתנקה מכל הרעלים לאחר זמן מה?
תודה רבה מראש.
איתמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרחת 'טיפקס' - תגובה
ד``ר רונית גלעד11/05/2013עדיף לא לנשום את החומרים האלה שיכולים לגרום לכל מיני בעיות במערכת העצבים המרכזית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפילפסיהמתעניינת01/05/2013
אני מאובחנת כלוקה באפילפסיה כבר מספר שנים ולא היו לי התקפים כבר שנתיים
בזמן האחרון אני נוטה להפיל דברים, לשפוך על עצמי משקאות וכ'...
השאלה אם זה מצביע על הרעה במצב?
חשוב לציין שמעולם לא פרכסתי וההתקפים באו בצורת ניתוקים...
אודה לכל עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפילפסיה - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013לעיתים תנועות בלתי רצוניות בידיים של קפיצות ונפילת חפצים יכולים להעיד על פעילות אפילפטית כדאי לעשות EEG
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התדרדרות קשה במצב הקוגנטיבי!!!דודי27/04/2013
אני סובל מהתדרדרות במצב הקוגנטיבי מזה כ-4 חודשיםת הכוללות : הפרעת זיכרון קשה לטווח הקצר והארוך, בעיה במציאת מילים, קשיי שינה, חוסר מיקוד, חוסר ריכוז, קושי בהבנת הנקרא והנשמע, תגובות איטיות.
הבדיקות מראות את הממצאים הבאים:
1. דיקור מותני (LP) - ללא ממצאים.
2. EEG - נרשמה פעילות של 7-8 לשניה.
טטא פרונטלית בהמיספירה ימנית בתדירות של 3-4 PER/SEC בטא משמאל.
לא נצפתה פעילות פרוקסיזמלית.
סיכום: האטה פרונטלית מימין.
3. MRI מוח - חדרי המוח, החללים התת עכבישיים הסולצים והציסטרנות הבזליות הדוגמו
מורחבים במידה קלה סימטרית אך בולטת ביחס לגיל הנבדק.
כל שאר הממצאים תקינים.
לסיכום: הרחבה בולטת יחסית של החללים התת עכבישיים וחדרי מוח ביחס לגיל
הנבדק היכולה להתאים להתחלה של אוטרופיה מוחית.
4. PET/CT - המיפוי מראה קליטה בלתי הומוגנית בקורטקס וכן בגזעים הבזאליים,
בתלמוס והמוחון.
מוקדי קליטת יתר נראים באונות הפרונטליות דו"צ יותר מימין וכן בגירוס הטמפורלי
העליון משמאל.
לסיכום: מטבוליזם מוחי בלתי הומוגני - יתכן מסיבה טכנית אך יש לשלול גורמים
מטבוליים או וסקוליטיס.
מוקדים של היפר מטבוליזם פרונטליים שתוארו בהקשר עם הפרעות קשב
אך מומלצת קורלצ יה עם EEG.
מוקד של היפר - מטבוליזם בגירוס הטמפורלי העליון משמאל יתכן וקשור
לטנטון.
בעבר סבלתי מטנטון עד היום אני סובל מירידהכ בשמיעה כבר כמעט שנה. לא נמצאו ממצאים המעידים על כך.
אשמח לקבל תשובה המצב רק הולך ומחמיר על בסיס שבועי אני מאוד מודאג.
זה מרגיש ממש כאילו אני מפתח שיטיון בגיל צעיר ממש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התדרדרות קשה במצב הקוגנטיבי!!! - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013מקרה מורכב קשה לי לענות בפורום נא להתיעץ עם נוירולוג מומחה בתחום הזכרון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות זיכרוןקרן27/04/2013
שלום אני בת 29 בריאה בדר"כ. בחודשיים האחרונים (לא יודעת אם קשור אבל לאחר דלקת גרון קשה שרופאה עם 2 אנטיביוטיקות - עברו חודשיים מאז), שמתי לב שאני לפתע מתקשה בלהשלים משפטים עם מילים, כלומר לוקח לי שניה שתיים למצוא לפעמים (לא בכל משפט כמובן) את המילה המתאימה למשפט בעת דיבור, ולפעמים אני גם לא מוצאת אותה ומוצאת מילה נרדפת. אני מרגישה סוג של ירידה בפעולה קוגנטיבית זו. אין לי הפרעות כאלה באופן כללי בדר"כ וסיימתי בהצלחה בעבר תואר ראשון. אני רוצה לציין ששלוש שנים לא עבדתי/למדתי בגלל משבר נפשי בעקבות אבל כבד ואני לא יודעת אם חוסר פעילות מסוג זה גורם למוח בגילי להתנוון. אני לוקחת באופן קבוע גלולות נגד היריון בגלל שחלות פוליציסטיות. האם יש מקום לדאגה? לפני שנתיים עברתי סיטי ראש ו-EEG בגלל כאב ראש בצד אחד ויצא תקין ומאז הכאב גם לא חזר.
האם צריך לבדוק את הנושא? אם יכולה להיות לי בעיה תוך מוחית? או אולי זה בגלל חוסר הפעילות בשנים האחרונות? איך אפשר לפתור את זה? פוחדת שזהו לא תסמין ראשוני למשהו מסוכן יותר כמו שבץ או חסימה וכד'...
זו בעיה שרק אני שמה לב אליה ועד כה אף אחד אחר לא שם לב לזה.
אני פשוט רוצה שורה תחתונה אם זה מסוכן או לא..תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות זיכרון - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013לא מסוכן קרוב לודאי ההפרעות בשליפת מילים קשורים ללחץ נפשי ואין מחלה נוירולוגית ממשעותית בגיל הזה במיוחד שעברת ברור בעבר. אבל כדאי להבדק עי נירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור תגובה בבדיקה נוירולוגיתגילבר צב26/04/2013
שלום ,
הנני סובל מחשד למחלה צרבלרית .
ברצוני לדעת מה הכוונה תגובה פלנתרית פלקסורית ? .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור תגובה בבדיקה נוירולוגית - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013תגובה פלנטרית פלקסורית זה ממצא תקין ואין ממצאים חולניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעשים שמקורם בראשאורלי26/04/2013
האם התיאור הבא קשור לבעיה נוירולוגית ?
לפעמים ולא בכל פעם כשאני אוכלת אני שומעת תוך כדי תנועות הלעיסה של מזון רך ולא קשה, רעש שמקורו בראש כאילו שאני לועסת זכוכית ולא מזון. זה קורה לי לפעמים גם כאשר אני מתאמצת לדבר למשל כאשר אני מתאמצת להסביר בזמן ויכוח ואז אני נבהלת מזה ומיד מפסיקה לדבר ואז הרעש מפסיק ואם אני ממשיכה לדבר זה שוב קורה וכדי שזה יפסיק אני צריכה זמן מה פשוט לשתוק כדי להרגיע את העצבים(?) (או אולי זה מרגיע משהו אחר, אני לא יודעת). יש תקופות שזה מפסיק ויש תקופות שזה חוזר ולא תמיד זה לפי תקופות לפעמים זה קורה פעם אחת בכל כמה חודשים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעשים שמקורם בראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013כדאי להבדק עי רופא פה ולסת לברר בעיה במפרק טמפורומנדיבולר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה ההבדל בין דופלר לדופלקס?נעמי26/04/2013
האם זו אותה הבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה ההבדל בין דופלר לדופלקס? - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013כן אותו דבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)


