מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- צמרמורת בצד ימין של הראשאמנון108/01/2013
שלום.
אני בן 54, לפני 3 חודשים TIA עם ירידה בתחושה בצד שמאל למשך מס' שעות.
כל הבדיקות שבוצעו היו תקינות.
בשבוע האחרון, פעמיים צמרמורת למשך מס' שניות בצד ימין של הראש.
האם יש קשר בין הדברים ?
מה ההמלצה ?
תודה,
אמנון1* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמרמורת בצד ימין של הראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013לא חושבת שיש קשר לצמרמורות בראש לבין ה TIA אם עברת את כל הברור כולל סיטי מוח דופלר עורקי צואר . ברור לקרישיות יתר וכו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מיפוי עצמות אחרי ארוע מוחינטע08/01/2013
ערב טוב, אבי עבר מיפוי עצמות והתוצאה הייתה קיימת קליטה מוגברת של אספקט ליטרלי של גג ערובת עין שמאל רציתי לדעת מה זה אומר, בעצם מה יש לו? הוא אחרי כמה ארועים מוחיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות מיפוי עצמות אחרי ארוע מוחי - תגובה
אייל קליין13/01/2013אין קשר בין הממצא במיפוי לבין אירועים מוחיים. בדיקת המיפוי רגישה מאוד, כלומר מוצאת כל בעיה קטנה אך לא בהכרח יודעת להגיד מה הבעיה. ייתכן שנפל ונחבל באזור וזה ומכאן נובעת הקליטה. כל תוצאה של בדיקת הדמיה מכל סוג שהוא צריכה להיות מותאמת לסימפטומים ולתלונות ואינה עומדת בפני עצמה ולכן יש לפנות לרופא להמשך הבירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעת לוואי ללמיקטאליוסי08/01/2013
לד"ר שלום אב
האם קבלת למיקטאל במינון של 100 גורם לרעד בשרירים של היד וזה תופעת לוואי ללמיקטאל ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעת לוואי ללמיקטאל - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013למיקטל במינון זה בדכ לא עושה רעד ביד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת מינון למיקטאליוסי08/01/2013
האם הורדת מינון הלימיקטאל מ125 ל 100 גורם להתקף אפיליפטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת מינון למיקטאל - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013יכול לגרום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירכוס חוזררות07/01/2013
אני בת 58,לפני כשנה וחודשיים היה לי אירוע פירכוס בו איבדתי את ההכרה ובבדיקות גילו גידול שפיר באיזור קדמי בראש צד שמאל, עברתי ניתוח והגידול הוסר, לאחר כשנה מהניתוח אירע לי שוב פירכוס שבו הייתי לבד ולאחר מכן התאוששתי עם כאבים בלשון ככל הנראה כתוצאה מנשיכה ובלבול, לפני כשבוע ימים שוב אירע פירכוס בעבודה שבו היה איבוד הכרה נשיכת לשון קצף, ולאחר בדיקות וסיטי מוח בתה"ש שללו ממצאים ניורולוגים, ואף נאמר לי לפנות למרפאת אפילפסיה, האומנם? האם מקרה זה מוכר כאפילפסיה או משהו אחר... אשמח לתשובתך, בברכה, רות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירכוס חוזר - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013כן יכול הליות פרכוס על רקע צלקת באזור הניתוח ובמקרה זה כדאי לקחת טיפול אנטי אפילפטי מונע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש ועין שמאלדנה07/01/2013
לפני כשבוע וחצי התצחילו לי כאבי ראש ביחד עם כאב בעין שמאל יש לי מין ת
שה מוזרה פניתי לרופאת משפחה שהפנתה אותי לרופא נירולוג ורופא עיניים בבדחקת רופא עיניים הכל יצא תקין לאחר בדיקת הרחבת אישונים ובבדיקה נירוליגית גם כן הכל יצא תקין עשתה לי בדיקה בארובות העיניים האם יש סיבה עדיין להמשיך ולחשוש? מודאגת נורא ואשמח לתשובה במהרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש ועין שמאל - תגובה
אייל קליין14/01/2013ייתכן שמדובר על סוג של מיגרה שנקראת cluster headache, יש לפנות שוב לנוירולוג להמשך הבירור וטיפול בהתאם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולשה בגפיים וטיקים של השרירםאביטל07/01/2013
לרופא שלום
אני בשבוע 34 להריוני- הראשון בריאה, כל בדיקות הדם תקינות (מלחים מגנזיום ועוד..) אני נוטלת מתחילת ההריון 30 מ"ג דרלין ליום עקב אטכיקרדיה שנוצרה לי בהריון (דבר שהכניס אותי ועד היום לחרדה גדולה עקב עליות דופק פתאומיות אם כי כל הבירור הקרדיולוגי תקין). בחודשיים האחרונים אני חשה מדי פעם חולשה בכפות הרגליים והיידים וטיקים בשרירים בכל הגוף, מעין קפיצות לא רצוניות של השרירים. האם תופעה זו מוכרת בהריון או שמא תופעות לוואי של הכדור? (הורדתי את המינון לאחרונה ל-20 מ"ג ליום) או שעליי לפנות לנוירולוג.
בברכה
אביטל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חולשה בגפיים וטיקים של השרירם - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013אני לא מבינה מה הכוונה לטיקים וחולשה בכפות רגלים . אם זה קפיצות של שרירים בגפיים זה יכול להיוצר ממתח וחרדה . בדכ דרלין לא גורם לתופעות אלה .
אם מופיעה ממש חולשה של שרירים יש להתיעץ עם נוירולוג.
אם יש לך רדימות ונימלול בידיים זה תופעה של הריון .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הולכה עצבית EMG וקלונקסיאיר06/01/2013
שלום רב. אני לוקח קבוע קלונקס 2 מ"ג למניעת חרדה.
האם זה עלול להשפיע על תוצאות בדיקת הולכה עיצבית EMG?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הולכה עצבית EMG וקלונקס - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירועים מוחייםנילי05/01/2013
אבא שלי בן 66 אחרי 5 אירועים רשמיים. במבחן מינימנטל שעשו לו הוא קיבל 24 מתוך 30. הוא בהכרה אבל לפעמים שוכח מילים ופרטים. הוא גם מפחד ללכת ונעזר כבר כמעט שנתיים בהליכון. מנאמר לנו לצפות לעוד אירועים עד האירוע שיביא לסוף.חייו. מה הסיכויים שלו לחיות חיים תקינים ארוכים אם בכלל? הוא מקבל מדללי דם וכדורים נגד לחץ דם ואנחנו משתדלים לתת לו תזונה תקינה. אבל השאלה היא אם לא איחרנו כבר את המועד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אירועים מוחיים - תגובה
אייל קליין06/01/2013קשה לתת תשובה לשאלתך מכיוון שאנחנו יודעים למי ניתנה הנבואה. אכן כל אירוע מוחי מהווה לכשעצמו גורם תורם להופעת ארוע נוסף, אך ככל שאביך יקפיד על טיפול בגורמים לשבץ ומניעת הופעתם של גורמים נוספים כך ישתפר הסיכוי למנוע או לדחות את האירוע הבא וישתפרו סיכויי השיקום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפי צחוק בלתי נשלטיםיוסי04/01/2013
ערב טוב,שבת שלום וסופשבוע נעים לך דוקטור נכבד!
אני מתנצל מראש על המכתב הארוך,אך אודה לך מאוד אם תעזרו לי בבעיה המלווה אותי ואני כבר לא יודע מה לעשות
הבעיה שלי היא כזאת :
לעיתים אני מקבל מעין התקף צחוק וקשה לי לשלוט בצחוק במובן שקשה לי להימנע מהצחוק (סף שליטה נמוך) ובמידה ואני התחלתי כבר לצחוק קשה לי להפסיק לצחוק ,כלומר המחשבה שגרמה לי לצחוק שולטת עלי (זהו מנגנון דומה ל OCD -המוח משכפל את המחשבות שגרמו לי לצחוק וכך הצחוק נמשך)
לגבי הטריגר : לפעמים אני צוחק כשצריך לצחוק,כמו למשל כאשר אני שומע בדיחה ,ואז קשה לי להפסיק לצחוק
לעיתים כשאין שום סיבה לצחוק (למשל קרה לי שכאשר שמעתי אופנוע או אזעקה ,אז התחלתי לצחוק)
וקרה לי גם שיצא לי לצחוק בהלוויה
לצערי הרב אני סובל מעוד בעיה : המוח שלי פשוט מנסה ל "אתגר" את עצמו ולנסות לבדוק עד כמה הוא חסין מפני התקפי צחוק על ידי כך שהוא גורם לי לנסות ,בלי שליטה, להצחיק את עצמי
קראתי באינטרנט על תסמונת הצחוק והבכי,וראיתי שהיא קשורה לטרשת נפוצה ועוד מחלות נוירולוגיות אחרות .האם גם למי שאין לו טרשת נפוצה או מחלה נוירולוגית אחרת יכול להיות עם התסמונת הזו?
קראתי שיש את הכדור החדש נוירודקס (nudexta)
לטיפול בבעיה .האם גם אני ,שאין לי טרשת נפוצה או מחלות דומות,יכול לקבל את הכדור?
יש לציין שיש לי בנוסף OCD קל של בדיקות של דלתות וברזים ,אך אינני צוחק עקב ה או סי די
אלא שה OCD "משחק" תפקיד משני בצחוק :מרגע שכבר צחקתי אז ,עקב האו סי די ,קשה לי לעזוב את המחשבות שגרמו לי לצחוק
אני מעוניין לפתור את הבעיה באופן כזה שיהיה לי "סף כניסה" גבוה יותר למצב של התחלת צחוק
אני הייתי אצל כמה פסיכיאטרים שנתנו לי כדורים אנטי דפרסנטים ,שעוד יותר הכניסו אותי למצבי צחוק ,וגם כדורים אנטי פסיכוטיים לא עוזרים לבעיה
(_יש לציין שאינני סובל ומעולם לא סבלתי מתופעות פסיכוטיות כמו שמיעת קולות ,הפרעות במהלך החשיבה ו\או בתוכן החשיבה,מחשבות שווא וכדומה)
מה דעתך על הנושא? האם נוירולוג יכול לעזור לי תרופתית?
באמת סליחה על אורך המכתב.
אודה לך מאוד ,אני מיואש כבר
תודה מכל הלב
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליוסי
שירלי04/01/2013רציתי להגיב על מה שרשמת (מקווה שלא אכפת לך) כי מזדהה מעט עם חלק מהדברים. דבר ראשון הערה/תיקון- הפרעה במהלך מחשבה אינו דווקא ביטוי של פסיכוטיות ויכול להופיע גם בחרדה חזקה (בילבול, חוסר ריכוז, בעיות חשיבה).
ולגביי הצחוק, בשנתיים האחרונות יש לי תופעה דומה אבל אצלי זה מתבטא בזה שהולכת ברחוב ופתאום מצחיקה את עצמי (עם משהו הכי טיפשי גם יכול להיות) אומנם לא מתפקעת מצחוק אבל הולכת עם חיוך ומתאפקת לא לצחוק. וזה קרה לי גם כשעומדת בתור ובמקומות שהכי לא רוצה שייקרה. אני חושבת שאין לזה קשר לבעייה נורולוגית, זה קשור ל OCD וה OCD הוא הגורם (ולא ה - ניגרם, כמו שזה מרגיש לך), הראש "נתפס" על חרדתיות כפייתית "שמא לא אוכל לשלוט על הצחוק" ומשם נובע המעגל הזה.
אני למדתי להרפות מזה, ככל שתתעסק עם זה פחות ותיתן לזה פחות חשיבות כך זה ילך ויעלם. פרוזאק אגב תרופה מעולה ל OCD.
סופש נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי שירלי
יוסי05/01/2013בוקר טוב שבת שלום שירלי!
שמחתי מאוד לקבל גם ממך תגובה להודעה!
יכול להיות שה או סי די משחק תפקיד יותר חשוב ממה שתיארתי לעצמי. אקח זאת לתשומת לבי
הקטע הוא,שאני מעוניין למצוא תרופה שתעלה את "סף הריגוש "שלי במובן ,שיהיה קשה לגרום לי לצחוק
וכך גם אם החרדה או המחשבה תתקוף אותי שוב ושוב ,אני אהיה חסין מ "התפרצויות צחוקים",מכיוון שהמחשבה הטורדנית תתקל במחסום שקשה יותר לעבור אותו
קראתי על הכדור ניודקסטה (או במקור נוירודקס) והבנתי שהוא עובד על אותו עיקרון של העלאת סף הריגוש ,כך שיהיה צורך בגירוי חזק יותר על מנת שיפרוץ צחוק
ואני שואל את עצמי ואת הנוירולוג האם גם במקרה שלי הכדור עשוי לעזור ,על אף שאין לי טרשת נפוצה או הפרעה דומה?
הכדורים שהפסיכיאטרים נתנו לי ,לא עזרו לי בכלל ואפילו הזיקו לי פעם אחת ,כאשר פסיכיאטרית מסויימת נתנה לי טיפול בכדור שגרם לי לצחוק נונסטופ (כדור אנטי פסיכוטי מסויים מהדור הראשון).גם הכדורים ל אוסידי שהם כדורים נוגדי דיכאון ,מעלים לי את מצב הרוח ועושים אותי שמח וגורמים לי לצחוק .לקחתי פעם פרוזאק וצחקתי המון איתו
תודה רבה על תגובתך,אני מאחל לך ולי שנפתור את הבעיות שלנו בהקדם!!!
סופשבוע נעים והמון בריאות ואושר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדיין לא קיבלתי תגובה מהדוקטור
יוסי09/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתקפי צחוק בלתי נשלטים - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013אכן נודקסה הוא כדור חדש למצבים של צחוק או בכי בלתי נשלטים . התופעה הזו מבחינה נוירולוגית מופיעה בכמה מצבים כמו טרשת נפוצה מחלת ננון שרירים או ארועים מוחיים חוזרים בכל מקרה כדאי להתיעץ ולהבדק אצל נוירולוג ולעבור הדמיה . ואין גם מניעה לנסות את הכדור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יתכן שבץ מוחי?שירלי04/01/2013
שלום, אני ממש אודה לכם על דעתכם. אני בת 32, בריאה, לפני כחודשיים התחלתי לחוש בילבול, רעידות (קפיצות) בכל שרירי הגוף, חרדה חזקה, והחלו לי שילשולים.
פניתי לפסיכיאטר, משום שהחרדה החזקה הרגישה לי כמשהו נפשי אז הייה לי ברור שפסיכיאטר זה הכיוון... אני כיום בטיפול בכדורים נגד חרדה (אני עוד בשלבים ראשונים של הטיפול, הרעידות ושילשולים עברו החרדה עדיין לא נעלמה) אני פשוט תוהה אם ייתכן ומה שקרה לי זה משהו נורולוגי/שבץ? האם שבץ יכול להתבטא ככה? אין לי תופעות נויורולוגיות מלבד מה שתיארתי, אבל המצב גם כולל בילבול רב, חוסר יכולת לחשוב וכו...
אודה לכם לדעתכם האם ייתכן ומדובר בשבץ או משהו נוירולוגי? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תשובה...
שירלי07/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יתכן שבץ מוחי? - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013מה שאת מתארת לא מתאים לשבץ . הבלבול כנראה על רקע חרדה גם מצבים נפשיים גורמים לחוסר רכוז . בכל מקרה כדאי להתיעץ עם נוירולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם
שירלי14/01/2013בדיקה נוירולוגית פיזית (במרפאת הרופא, שאלות+הבדיקות השונות הנעשות מול הרופא) מספיקה כדי לשלול אירוע/שבץ במקרה כפי שתיארתי פה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה מישהו יכול להרגיע את המצבדן02/01/2013
אתמול נרדמתי ב2 בלילה וקמתי ב6 בבוקר בגלל כל מיני אבזקים באזור המוח מין דברים לא מובנים וממש נלחצתי וקמתי ולא חזרתי לישון עד עכשיו,ניסיתי לחזור לישון אבל אני לא מצליח זה מין הרגשה של בלבול של כאילו אני הולך להתעלף וזה לוקח אותי לחשוב על כל מיני דברים לא טובים,קרה לי את זה גם לפני שבועיים בערך רק שלא נרדמתי וקמתי פשוט ניסיתי להירדם ולא הצלחתי.בבקשה תמליצו לי מה לעשות ומה זה ניראה לכם?תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה מישהו יכול להרגיע את המצב - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2013תופעה מוזרה במקצת יש להתיעץ עם נוירולוג ולבצע בדיקת EEG .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרמים/נימולים באזור צלעות/שד שמאלשירה01/01/2013
אייל שלום רב, בת 55. התייעצתי עמך באמצעות המייל בענין זרמים/נימולים באזור שד שמאל וכן שוחחנו בטלפון בענייני. עדיין אני סובלת באופן יום יומי מתופעות אלה ללא הפוגה כעט כבר מעל שלושה חודשים ברציפות, אותם זרמים/נימולים באזור הצלעות בצד השמאלי, עם כאב נקודתי מידי פעם , אך דבר נוסף שהתווסף לתחושת הנימול המוזרה הזו, (אגב אני מרגישה אותה בצורה סיבובית כמו מערבולת לפעמים באזור השד/צלעות), התווספו לי תחושת זרמים בידיים לא לאורך כל היד אלא באזור הרך של הידיים, וכן ביד שמאל עקצוץ בשתי אצבעות וכן בשתי כפות הרגליים תחושת נימול קבועה!!!! ביצעתי בינתים הבדיקות הר"מ: (עשיתי מיפוי עצמות, בדיקות דם ו- EMG אחרי שדיברתי עמך בטלפון טרם ביצעתי C.T. ) ראה להלן התוצאות ושאלותיי בהתאם: אולטרסאונד שד-תקין צילום רנטגן חזה וצלעות - תקין בדיקה אורטופדית - תקינה מיפוי עצמות - קליטה מוגברת באיזור בין פלנגיאלי דיסטלי של אצבעות מס' 2-3 של כפות ידיים , ניכר יותר ביד שמאל. קליטה מעט בלתי אחידה בעמו"ש מותני תחתון. פרט לכךאין לראות קליטה מוגברת פתלוגית בשאר עצמות השלד כולל איזור של בית החזה. השינויים שתוארו נראים כשינויים אוסטוארטריטים. בדיקות דם B12 וכיוצ"ב - תקין צילום עמוד שדרה גבי: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים וצדדיים. צילום עמוד שדרה צווארי: שינויים ספונדילוטיים עם אוסטיאופיטים קדמיים. היצרות הרווח הבין חולייתי בגובה C5-6. בדיקה נוירולוגית - תקינה EMG ידיים +רגליים - הבדיקה תקינה, ללא עדות לנזק במערכת העצבים ההקפית בארבעת הגפיים. מכיוון שלא אושר לי MRI עפ"י בקשת הנוירולוג אני ממתינה עתה לבצע C.T. עמוד שדרה צווארי וטורקאלי. שאלתי היא: האם יש טעם בכלל לבצע את בדיקת ה-C.T. של עמוש צווארי+טורקאלי, אם בדיקת ה-EMG בעצם תקינה? הרי עפ"י ה-EMG אין פגיעה עיצבית בגפיים אז למה יש צורך ב-C.T. ? הרי התחושות שלי הינן נוירולוגיות וה-EMG תקין אז איני מבינה למה הסיטי, מה גם שאין לי כל כאב גב! כמו כן, במידה וזה לא בעיות אורטופדיות, שלדיות ו/או נוירולוגיות כפי שעד עתה נשלל, מה יכול להיות הכיוון בכל זאת? נראה לי שבודקים אותי מסביב לבעיה (גב, שלד, אורטופדיה, שד וכו', ולא בודקים לי את אזור הכאב שזה בית החזה והצלעות מקדימה!!! מה דעתך איזה בדיקה עלי לבקש שמכוונת לאזור בית החזה, לב, ריאות ואיני יודעת עוד איזה חלקים נמצאים באזור זה של הגוף שניתן לבדוק! אני מיואשת, אובדת עצות, ולא יודעת למי לפנות עם הבעיה הזו, רופא המשפחה לא יודע לאיזה בדיקות נוספות לשלוח אותי ואני נותרתי כך, ללא כל אבחנה וכמובן גם ללא טיפול. אנא תשובתך והמלצותיך. תודה מראש על סבלנותך הכה אדיבה. תבורך בברכת שנה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרמים/נימולים באזור צלעות/שד שמאל - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2013לדעתי יש צורכ לבצע בכל זאת מרי עש גבי כולו . וזה יכלול גם את האיברים הפנימיים של החזה . כל הבדיקות לא מראות מה קורה בתוך חוט השדרה וזה מה שצריך לראות במרי צוארי תחתון וגבי .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרמים נימולים בשד חזה צלעותבצד שמאל
שירה06/01/2013ד"ר שלום רב,
שוב בהמשך למיילים קודמים שלי בענין בשנדון, ביצעתי הבדיקות הר"מ:
להזכירך לא אושר לי MRI בקופ"ח אלא C.T. ולהלן התוצאות:
C.T. עמוד שדרה צווארי בגובה C1-D1:
C5-C6: אין לזהות פתולוגיה דיסקאלית.
הודגמו שינויים ניווניים במפרק הבין חולייתי הימני עם היצרות של נאורופורמינה.
המבנה הגרמי והמפרקי של החוליות-ללא ממצא פתולוגי.
אין לזהות פתלוגיה דיסקאלית.
אין עדות להיצרות ספינאלית.
אין עדות להיצרות פורמינאלית. ללא לחץ על השורשים העיצביים.
הרקמות הרכות הפרא-ורטברליות שמורות.
היפוך של לורדוזיס.
בסיס הצוואר, מבוא בית החזה תקינים.
C.T עמוד שדרה גבי בגובה D1-L1:
קוטר תעלת השדרה-תקין.
סחוס הדיסק הבין חולייתי הודגם בצורה תקינה. אין עדות לבקע הדיסק. השמן האפידורלי והליגמנטה פלבה תקינים. הפורמינה הנוירוליות ושורשי העצבים משני הצדדים בגדר הנורמה.
זיזים גרמיים קידמיים בגופי החוליות.
המנח החולייתי שמור.
באזורים שנכללו לסריקה: ציור ראתי תקין.
מיפוי עצמות של כל השלד:
קליטה מעט בלתי אחידה בעמוד שדרה מותני תחתון.
פרט לכך אין לראות קליטה מוגברת פתולוגית בשאר עצמות השלד כולל איזור של בית החזה. הממצאים שתוארו נראים כשינויים אוסטוארטריטים.
E.M.G -ללא עדות לנזק במערכת העצבים ההקפית בארבעת הגפיים.
(להזכירך תחושת הכאב/לחץ ונמול/זרמים אצלי הם בצד שמאל של השד/חזה/צלעות). תחושת הנימול התגברה אצלי בכפות הרגליים וכן תחושת זרמים בידיים (לא כפות ידיים, אלא בידיים בחלק הפנימי של הידיים (בחלק הרך העליון של היד).
אני מבינה עפ"י תוצאות הבדיקות כי לא התקדמתי באיתור הבעיה שממנה אני סובלת.
שאלותיי הן:
מה עלי לעשות הלאה?
באיזה כיוון עלי לבדוק ?
אני מניחה שזה לא משהו שקשור לבעיה אורטופדית שלדית ו/או איזו בעיה בעמוד השדרה. התחושות אצלי הן נוירולוגיות עם כאב באזור הצלעות כאמור.
למה הכוונה בסיטי צווארי היצרות של נאורופורמינה?(ראו זאת בצד ימין) אני מתלוננת על צד שמאל!!!
מה זה אומר היפוך של לורדוזיס?
האם יכול להיות בכלל קשר בין ממצאים אלו לתחושותיי?
מה זה זיזים גרמיים קידמיים בגופי החוליות? והאם הם יכולים לגרום לי לתופעת הזרמים?
האם לא כדאי לבדוק את בית החזה/ריאות/לב? ומה עוד ניתן לבדוק באזור זה שאני מתלוננת בצד שמאל?
מה דעתך עלי לעשות ?
תודה רבה על סבלנותך !!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוטוקול כולסטאומהזהר01/01/2013
שלום שמי זהר ,ומומחה א.א.ג. ביקש ממני לעשות בדיקת mri עם "פרוטוקול כולסטאומה" יש למישהו מושג איפה עושים את זה, כבר 2 בתי חולים אמרו לי שהם לא עושים את זה (מכון מור בביח מאיר וmri בבילינסון) אשמח לקבל עזרה ,תודה זהר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוטוקול כולסטאומה - תגובה
ד``ר רונית גלעד03/01/2013MRI עליך לשאול רק במכוני מרי אין מרי בביח מאיר לכן כדאי לשאול באסותא במרי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זרמים בראשמיר31/12/2012
0שלום. אני בת 46 אמא לשלושה ילדים מקסימים.גרה בקבוץ עובדת כמזכירת שיווק. כבר מעל שנה שיש לי מדי פעמים מן תחושה של זרם נימול בכל מיני מקומות בראש בעיקר צד ימין.בא והולך. תחילה חשבתי שהסיכה בשיער מציקה לי..לאחר מכן שייכתי זאת ללפני התקף מיגרנה שיש לי לא מעט. אך ללא קשר יש ימים שאני מרגישה כמה פעמים ביום טופס אותי בהפתעה, תחושת נימול חצי ראש נרדם לשנייה וזה עובר. התלוננתי בפני רופא המשפחה, בצעתי בדיקות דם יש לי חוסר בB12 אני לוקחת ויטמנים לאחרונה. מציינת שאיני מעשנת ואיני שותה. הרופא לא כל כך ידע מה זה אך גם לא שלח אותי לבירור חשב שזה קשור לצוואר- חוליות או לצד ימין כיוון שיש לי קרע בגיד באזור כתף והגוף שלי בSTRES. יש לי מדי פעם תחושה של חולשה רגעית בגוף אני מאוד מאוד נלחצת.מכניס אותי ישר להתקף חרדה עם רעידות וכו'. היום הגעתי לעבודה פתאום היה לי תחושה של נימול בחצי ראש פעם אחרי פעם.נסעתי לרופא משפחה אחר בקופת חולים. התרשם שהכל בסדר בדיקה נאורולוגית תחילה תקינה לא חשב שזה משהו שקור לחלילה ארוע מוחי או אחר, לחץ דם תקין רק שאני בהסיטריה!!אני ממשיכה להרגיש ברגע זה שאני רושמת זרמים כאלה ואיני יודעת מה לעשות. רק ביום א יש לי שוב רופא בקבוץ כדי להכריח אותו לבצע CT או אחר. אמא שלי נפטרה לפני 20 שנה מגידול בזע המוח. גם היא במשך שנה התלוננה על מיחושים רעשים וסחרחורות ולבסוף נפטרה מגידול בראש...לצערינו לפעמים נוטעים לשייך לנו הכל למצב נפשי. מה ממליצים לי אני די מותשת ומיואשת.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרמים בראש
נרקיס אלימלך21/04/2013קראתי את פנייתך ועליי לציין שאני סובלת מאותה תופעה שתיארת גם אני מרגישה זרמים בראש שבאים והולכים וכשזה מגיע זה בא בעוצמה ומפר את שיווי המשקל.
לי זה קורה רק כאשר אני עוברת ממצב שכיבה לישיבה, כשאני מתכופפת ומתרוממת,נבדקתי אצל קרדיאלוג שבדק לי לחץ דם ודופק במצב שכיבה, חצי ישיבה ועמידה.
הוא מסר שיש לי בעיה בחלק שאמור להזרים את הדם לגוף, לכן הוא ביקש ממני לעבור ממצב שכיבה לישיבה בשלבים, הוא טוען שאנשים שסובלים מהתופעה לוקחים כדורים.
לא יחסתי לכך חשיבות והתעלמתי אך עליי לציין שהתופעה מתעצמת ומדאיגה אותי מאוד ואני מתכוונת לברר מה פשר התופעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרמים בראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד01/05/2013תבצעי סיטי מוח ותרגעי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)


