מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שלום ד"ר רונית שאלה בבקשההאחת23/01/2013
הבן שלי בן 8 יש לו מחלה פרקוסים לא ברורה ועדיין בכל מני בדיקות ומעקב אמראי כל שנה התשובה האחרונה היא באספקט פריונטריקולי פרונטלי דו"צ ובמסמוך לקרניים האוקסיפיטליות דו"צ קיימים אזורים בעלי אות גבוה t2 וב- flair יכולים להתאים ל- terminal myelinization אין שינוי במוקדים הזעירים של האות t 2מוגבר במיקום סב-קורטיקלי דו צדדי ללא שינוי מבדיקות קודמות אפקט מסה או קולקיצה אקסטרא-אקסיאלית עיבוי רירי היקפי בסינוסים מקסילרים מימין בתאים פרונטו -אתמודאידלי יותר משמאל תסבירי לי בבקשה מה משמעות myelinization יש ובמשך הלילה שהילד ישן יש לו הרבה תקווציות ברגליים וידיים ולפעמים ביחד עמ הראש בחודש הבא יעבור בדיקת emg האם כל זה שייך לבעיה שרירית או עצבים ?אשמח לקבל תשובה שתתן לי כיוון לאן לפנות ואיזו בדיקות לבקש עד תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום ד"ר רונית שאלה בבקשה - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013הכונה לשינויים במבנה המוח לא ברור מה הרקע .
איני יכולה לענות על כל השאלות כי איני מתמחה בנוירולוגיה ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- MRI מוח- מכוון להיפופיזהקרן23/01/2013
שלום לפני כשבוע ביצעתי בדיקת mri והיום קיבלתי את התוצאות ואין לי מושג מה הן אומרות, אז אשמח לפירושן עד שרופא המשפחה לי יחזיר לי תשובה .
סיכום הבדיקה:
1.נגע ציסטי בצידו השמאלי של היפופיזה עם פלס נוזל נוזל בתוכו יכול להתאים לציסטה שדיממה, באבחנה מבדלת יש לקחת בחשבון ציסטה על שם רקטה או לחלופין אדינומה ציסטית שדיממה (אפופלקסייה).
2.ריבוי רירית בסינוסים מקסילרי וספנאודלי.
3.אין עדות לממצא פוקלי תוך מוחי.
בצידה השמאלי של בלוטת היפופיזה מוגדם נגע מעוגל מוגדר עם גבול מעט לובולרי קוטרו כ- 0.10 מ"מ בכל המימדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למה לא עונים לי זה דחוףףףף
קרן24/01/2013למה לא עונים??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהMRI מוח- מכוון להיפופיזה - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013מדובר בבעיה באזור בלוטת יותרת המוח עליך להיות במעקב אנדוקרינולוג . לגבי אפשרות של דימום בבלוטה יש לפנות באופן דחוף ביותר לנוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צווארהישאם22/01/2013
שלום לכם,
בן 38, התחילו אצלי כאבים בחזה עד כדי קוצר נשימה, התחלתי לעשות בדיקות והגעתי לצנתור ולא יצא כלום, בסוף עשיתי צילום MRI לצוואר וכך נכתב בתוצאה:
אקטזיה בשורש העצב בין בין סי-5-6, לא הודגמה פריצת דיסק
אקטזיה בשורש העצב בין סי-6-7, לא הודגמה פריצת דיסק
פריצת דיסק פורמינלית בין די-4-5.
בבדיקת NCT ו-EMG התוצאה זהה לזאת של ה-MRI
מוקד הכאבים הוא בשרירי החזה שזה נמשך דרך בית השחי ובין עצמות הכתפיים מאחור בצד שמאל. כאבים כל הזמן בשרירי יד אחורית שמאלית. תמיד יש משקל של טונה בעורף כאבי ראש ולחץ בעיניים והתקפי כאבים בראש שנעלמים תוך שנייה. נתנו לי ליריקה והתרופה לא עוזרת לי.
מהי ההמלצות שלכם ולמה הכאבים לא נעלמים?
כשאני קם מהכיסא והולך שני מטר מתחילים הכאבים בצד שמאל!!!!!
אודה לכם מאוד אם תייעצו לי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צוואר - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013חלק מהכאבים ביד שמאל יכולים להיות על רקע פגיעה שורשית מהצואר אבל אם עיקר הכאבים בבית החזה יש לבצע מרי עמוד שדרה גבי לאזור הכאב.
כמובן יש לבצע גם ברור קרדיאלי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעוררות מתרדמתאלינור22/01/2013
עפ"י הרופאים בעלי נמצא בקומה מזה 5 שבועות. בעלי צעיר (בן 32) ולא ידוע על שום מחלה בעבר. התרדמת נבעה עקב דום לב או הפרעת קצב (הרופאים לא יודעים להסביר). בעלי הינו בכושר וספורטיבי. לאחר שבועיים הוא פתח עיניים, הוא מגיב לכאב ולגירויים רפלקסיביים כגון דגדוג. בעלי מזיז את כל פלג גופו העליון ולעיתים אף את כפות הרגליים. עפ"י בדיקה נוירולוגית ידוע כי גזע המוח עובד, הוא נושם באופן עצמאי ואף מפקס את עיניו לכיווני כאשר אני משוחחת איתו. לאחרונה ובתדירות של מספר פעמים ביום הוא נמצא במצב של חוסר שקט ומזיז את ראשו ימין ושמאל לפרקי זמן ארוכים ומזיע מאד. בדיקת ה- ct שנערכה שבועיים לאחר המקרה מעידה שאין בצקות, שטפי דם, פגיעה במעטפת החיצונית ואף לא חסמים במוח. הזמן עד שבו קיבל החייאה הינו קריטי ולא ידוע מוערך ב-10 דקות. ידוע לי שבמכת החשמל הראשונה חזר הדופק והוא החל לנשום.
מה ההבדל בין קומה לפגיעה מוחית קשה? כיצד ניתן לאבחן את מצבו? כיצד ניתן לעזור לו? האם השינויים והתגובות שלו מעידות על התקדמות? האם יש סיכוי להתעוררות? כיצד ניתן לאבחן פגיעה מוחית במצבו? האם מוכרים לך מקרים דומים לאלו בהם הייתה התעוררות והאדם חזר לעצמו לאחר שיקום?
הרופאים מאד סקפטיים, הם טוענים שזהו מצב בלתי הפיך וגם אם יתעורר ישנה פגיעה מוחית קשה מאד. את הנתונים הללו הם אומרים לי על סמך הניסיון ולא עפ"י מדדים מדוייקים.
אני רועמת על תשובתם מכיוון שידוע לי על מקרים בעבר של התעוררות.
אני מחפשת תקווה וסיכויים מינוריים יספיקו לי...
האם תוכל לעזור לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום רב
מאיר24/01/2013הצטערתי לשמוע על בעלך.אל תאבדי תקווה.לפני כ 5 שנים עברתי אירוע של דום לב וקיבלתי 16 מכות חשמל ברחוב.אושפזתי בטיפול נמרץ.גם לי הרופאים לא נתנו סיכוי.לאחר כמה ימים שהייתי מורדם ומונשם התעוררתי להפתעת כולם.לא נתנו לי כמעט סיכוי.עברתי השתלת דפיברילטור וצינטור ץיש לי פגיעה בזיכרון אבל אני בטוח שבסופו של דבר בעלך יתעורר בעזרת השם.אל תאבדי תקווה ותתפללי לקדוש ברוך הוא.ולא אני לא דתי.כל חיי האמנתי בשם.אל תתייאשי.את תראי שבסוף הוא יתעורר וכשזה יקרה תכתבי לי.תודה וכל טוב לך ולמשפחתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחכה לתשובה מקצועית....
אלינור27/01/2013מאיר....המון תודה על התקווה, כולי אופטימית ויודעת שגם אצלנו יחול נס!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתעוררות מתרדמת - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/20135 שבועות זה עדין זמן יחסית קצר ויש עוד סכוי טוב לחזור לעצמו . קשה להעיד על מצבו ועליך להתיעץ עם הרופאים שלו . המצב שלו כנראה הוא חוסר הכרה חלקי .
ניתן לבצע עוד בדיקות על מנת להעריך את מצבו כגון EEG או מיפוי מוח .
יש להתיעץ עם הרופאים שלו לךגבי טיפול בתא לחץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשוב מאודסיון21/01/2013
היי ,
יש לי בצד ימין בראש כאבים .... איך אתאר אותם !?
מעין כאבין כאלה כמו של "סימן כחול " . כאשר אני לוחצת קלות על האזור הזה בראש , אותו כאב יותר מורגש.
יש לציין בצד שמאל אין לי את הכאב הנ"ל ...
האמת שזו לא פעם ראשונה ש-צד ימין כואב לי ...
אני זוכרת שבעבר היו לי את המחושים האלה.
האם לאור האמור להלן, יש לי סיבה לדאגה??
אולי חלילה מדובר ב....?
אשמח לתגובה ולדעתכם בנושא,
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשוב מאוד - תגובה
אייל קליין27/01/2013יש מגוון רחב מאוד של סיבות לכאב ראש כמו מיגרנות, שרירי הצוואר, חוליות הצוואר וכדומה. יש להתחיל בירור אצל נוירולוג ואצל אורטופד ל מנת לאתר את הסיבה לבעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשמאיה21/01/2013
שלום,
כבר שנים שאני סובלת מכאבי ראש, הייתי בעבר (לפני 4 שנים) אצל נוירולוגוהוא לא שלח לבדיקות, רק אמר שנראה תקין.
בשנה האחרונה זה רק מחמיר, הכאבים נעשים חזקים יותר, ואני מרגישה שיש לי לחץ חזק בתוך הראש, ממש כאילו עוד רגע משהו מתפוצץ שם. זה גורםמללעת בעיניים, לתחושה של חוסר שיווי משקל וחוסר יציבות, תחושה שיש משהו שמושך אותי כלפי מטה כאילו אני עומדת ליפול, וכן לטישטוש קל ולסיחרור. במצבים כאלו יש רגישות גבוהה לאור.
יש לציין שאני ככל הנראה חולת Iga nephropathy (לא בוצעה ביופסיה) מטופלת בטריטייס, אובחן לפני ארבעה חודשים, לדברי הנפרולוגית אין כל קשר.
אשמח לדעת מה זה יכול להיות והאם עליי לגשת לבדיקה אצל נוירולוג?
בת 21.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013עליך לקשת לנוירולוג ואף כדאי לעבור הדמיה מוחית פעם בחיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד חושים... אולי?....חנה20/01/2013
שלום,
אני בת 38 עם בריאות תקינה (מלבד לחץ דם נמוך).
מקרה הזוי שקרה לי אתמול: בסיום עבודה בדרכי לחניה הרגשתי שאיני יכולה פיתאום ללכת כל הרחוב והשמיים הסתובבו לנגד עיניי . חשתי בדבר וביקשתי עזרה מחבר שהיה עימי הושטתי את ידיי לתמוך בו אך לא ראיתי אותו.
הסתחררי כמה שניות או דקה במקום ונלחמתי בתופעה על מנת לייצב את גופי אך לא ראיתי כלום, לאחר מספר שניות נפלתי על המדרכה ונפצעתי מאוד בידיי.
ומעוצמת המכה התעשתתי וחזרתי לעצמי.
היה לי מאוד קשה לקום כאילו הגוף שוקל פי 3 (אני לא מלאה)
לא יכולתי להרים את התיק הוא היה כבד לי מאוד - לאחר מספר דקות חזרתי כליל לעצמי. בלילה יד ימין היתה עם זרמים וקושי בתנועת כף היד.
כשניסיתי להלחם בתופעה הסתחררתי כל כך הרבה שממש נראה היה לי שרצתי ועפתי רחוק כל כך ...
האם דומה לאירוע מוחי??
מה קרה לי בעצם??
יש והיו כאבי ראש קלים ....
מה מעיד המקרה שלי? כמובן שמחר אלך לקופת חולים...
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד חושים... אולי?.... - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013ארוע זה יכול להיות מסבות רבות יש לעשות ברור נוירולוגי יתכן על רקע סחרחורות שנובעת מבעיה באוזן פנימית . יכול להיות הפרעות בקצב הלב או ירידת לחץ דם יש לבדוק בכל הכוונים עליך לפנות לרופא משפחה ונוירולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רעידות בכל הגוףלאה19/01/2013
שלום רב
יש לי מין תופעה מוזרה כזו שכאילו רעד עובד לי בכל הגוף מן זעזוע כזה בכל הגוף ואז כולי קופצת כזה. יש לי את זה בתקופות מגיל 16 בערך ואני בת 25 היום, זה לא מפריע לי לתפקוד היומיומי ולא כואב בד"כ, פניתי בעבר לבדיקות רפואיות אבל הכל היה תקין וגם היה לי קשה לתאר מה זה.
לאחרונה יש לי ממש התקפות של כמה רעידות בדקה, לפעמים זה כל כך חזק שזה קצת כואב, לפעמים אני מרגישה את זה מגיע לפני ואז אני "משתלטת" על זה ולא קופצת אבל אז התחושה היא כמו זרם חשמלי שעובר לי בכל הגוף.
אני מבינה שזה לא תקין (במיוחד מהתגובות של הסובבים אותי)
ואשמח לכל מידע בנושא או הפניה למקום מתאים
תודה רבה
לאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעידות בכל הגוף - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013עליך לבצע EEG ולוודא אם יש יתר פעילות חשמלית של המוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקתנועה גרין17/01/2013
שלום
בבדיקת סי טי אנגיו שביצעתי לאחרונה נמצא שבקרוטיס הפנימי מצד ימין (ICA) הודגם פלאק רך הגורם להיצרות של 50% ימה בת8 ממ ישנו פגם בקירות הפלאק הרך עם זרימה בתוכו נראה כדיסקציה בתוך הרובד הטרשתי.
שאלתי 1 מה המשמעות "לרך" כאשר מתיחסים לפלאק .
2 מה המשמעות של פגם בקירות הפלא ק עם זרימה בתוכו
אני אישה בגיל 50
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013פלאק רך הכוונה לפלק שיכול לזרוק קרישים .
דיסקציה במקרה זה יש לטפל בהקדם בטיפול נוגד קרישה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין חיסון נגד שפעת לפגיעה עצביתצביקה16/01/2013
שלום וברכה !
לפני כחודש קיבלתי חיסון נגד שפעת . יום או יומיים לאחר מכן התחילו אצלי הפרעות בראיה , שהתבטאו בכפל ראייה בזמן שכיבה וראייה מעט מטושטשת בהטיות שונות של הראש .כמו כן הופיעו כאבי ראש (שלא חוויתי מעולם) .רופא עיניים לא מצא פגם בעיניים , ולדעתו מדובר בבעיה נוירולוגית . ברצוני לשאול האם יכול להיות קשר בין החיסון לתופעות הנ"ל , והאם יש מה לעשות , בהנחה שאכן יש קשר בין הדברים ?
בברכה ובתודה מראש - צביקה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין חיסון נגד שפעת לפגיעה עצבית - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013לעיתים רחוקות יכול להיות קשר בין הדברים אבל גם יכול להיות שבכלל אין קשר עליך להתיעץ עם רופא במהרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה אנא עזרהסמי16/01/2013
שלום, עברתי MRI מח תקין .. האם בבדיקה זו עולים גם על לחץ תוך גולגולתי ומיגרינה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה אנא עזרה - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013מרי לא מראה מיגרנה . לחץ תוכ גולגולתי יכול להיות רמז ברמי אבל יש בדיקות אחרות כמו בדיקת של מדידת לחץ של נוזל השדרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחצים בראשמאיה14/01/2013
שלום
לפני שנה ביצעתי mri שהיה תקין
כיום יש לי לחצים וכאבים בראש מרגישה ממש כובד בראש אפילו באזניים לחץ חזק
האם יש טעם לעשות עוד פעם mri יכול להשתנות משו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תשובה
מאיה15/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחצים בראש - תגובה
אייל קליין15/01/2013לא נתת מספיק פרטים לגבייך והתופעות שאת חובה כעת ואלה שחווית בפעם הקודמת כשנשלחת למרי. בגדול כנראה שאין טעם בבדיקה נוספת יש לבדוק מקור אורטופדי כמו עמוד שדרה צווארי לכאבי הראש שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר?דני14/01/2013
שלום, האם יכול להיות שלאחר הפסקה של שנה בערך לאחר תקופה ממושכת ברסיטל יכולו תחושות נוירולוגיות מוזרות כמו נימולים בחציו של הגוף, חולשה וכו'? יכול להיות קשר לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא קיבלתי תגובה, אשמח לתשובה תודה
דני15/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה לא עונים לי?
אמא מודאגת20/01/2013* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם יש קשר? - תגובה
ד``ר רונית גלעד29/01/2013לאחר הפסקת רסיטל יתכן וחוזרת הרגשה כללית לא טובה וקצת סממנים של דכאון ולכן יכולות להיות התופעות הללו אבל זה לא חייב ולכן יש צורכ לפנות לנוירולוג לבדיקה שיחליט אם באמת יש משהו אוביקטיבי או שמדובר בהרגשה רעה עקב הפסקת הטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עורק ורטבראלי במוחאייל09/01/2013
שלום
אני בחור בן 41
לפני 13 שנה החל כאבי ראש, צוואר וימים של חולשה.
בדיקה נוירולוגית היתה תקינה.
הופנתי ל MRI מוח עם גודוליניום
פוענח על ידי פרופ' רידר-גרוסוסר
"ללא עדות לממצא מוקדי במוח.
אזור הגנגלה הטריגימינליים, הסינוסים הקברנוזים, בלוטת ההיפויפזה, גבעול הבלוטה - תקינים. אוור תקין של הסינוס הספנואידאלי.
*עורק ורטבראלי שמאלי רחב ומפותל "נוגע" במדולה אובלינגטה משמאל ודוחק אותה קלות לימין בחלקה הקדמי".
חללי CSF תקינים בגודל, צורה ובמיקום.
אין אזורי האדרה אבנורמלית לאחר הזרקת גודולינום.
אוור תקין של כל חללי האוור בגולגולת.
אזורים אינפרטמפורליים וזופריקנס בטווח התקים.
לסיכום- ללא עדות לממצא מוקדי במוח או סימני לחץ תוך גולגלתי מוגבר. אין ודאות כי העורק הורטברלי השמאלי קשור בהסתמנות הקלינית".
מאז עדיין סובל בערך פעמיים בשבוע ממגוון כאבי ראש, יש ימים של חולשה ולעתים יש קצת תחושת "שיוט" ו"ריחוף" קלה. בדיקת רופא נוירולוג לפני שנה תקינה.
נזכרתי השבוע ב MRI מגיל 28 ברצוני לשאול
איזה משמעות יש לעורק הורטבראלי השמאלי הרחב שנוגע במדולה אובלינגטה? האם זה מגדיל את הסיכון לשבץ או לבעיות מוחיות אחרות ולכן כדאי להיות יותר עירניים לגבי משהו? האם זה משפיע עליי במשהו?
תודה רבה על העזרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עורק ורטבראלי במוח - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013הרחבה של עורק ורטברליס שמאלי יתכן וזה מצב שנולדת כך ואין לו משמעות לעיתים אם העורק מורחב ולוחץ על גזה מוח זה יכול לעשות תופעות כמו סחרחורות אי יציבות וכו . לדעתי ההדמיה מלפני 13 שנה אינה דומה להדמיה של היום הייתי ממליצה לחזור על ההדמיה עם דגש על כלי דם במערכת אחורית ניתן לעשות זאת עי MRI ו MRA או עי CTA
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעורק ורטברלי
שי14/01/2013תודה על התשובה
האם ה"עורק ורטבראלי שמאלי רחב ומפותל "נוגע" במדולה אובלינגטה משמאל " ב MRI מלפני 12 שנה
הוא משהו מסוכן?
במידה ואעשה MRI ויראו זאת שוב, יש בכלל מה לעשות עם זה? ניתוח?
או שזה רק בשביל לדעת ואז זה לא בדיוק משהו שיש מה ליישם איתו...
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהאלכס09/01/2013
שלום רב.בגלל מקרים של כעבי ראש קלים לא קבועיים שלחו אותי לסיטי מוח.בגלל קרינה במקום סי טי עשיתי בדיקת MRI על חשבוני.
תוצאה שקיבלתי:
להלן תוצאות סריקה בתהודה מגנטית של המוח:
במישור סאגיטלי, אקסיאלי T1, T2 בשקלול SE, TSE, FLAIR, FFE הסריקה בוצעה בטכניקת
וקורונלי,כולל הזרקת גדוליניום.
המעבר הקרניו-צרביקלי תקין.
גזע המוח, החדר הרביעי והמוחון תקינים.
מעל הטנטוריום: חדרים וחריצים שמורים.
הודגמו חללים על שם וירכוב רובין בולטים בחתכים התחתונים.
גבוה בחומר הלבן התת-קליפתי שלא ספציפיים, קרוב T2 קיימים מוקדים קטנים אחדים של עוצמת אות
לוודאי משינויים איסכמיים מיקרווסקולריים כרוניים. מוקד אחד קטן בחומר הלבן התת-קליפתי באזור
המדיאלי אחורי של האונה הפרונטלית משמאל מראה הפרעה בדיפוזיה יכול להיות מוקד איסכמי חריף .
אין עוד מוקד של הפרעת דיפוזיה.
אין עדות לאפקט מסה או האדרה פתולוגית.
אין עדות לשארית דימום או קולקציה.
בסיכום:
שינויים איסכמיים מיקרווסקולריים קלים בחומר הלבן
מה זה אומר
תודה מראש
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
ד``ר רונית גלעד14/01/2013הממצאים האלה לא גורמים לכאבי ראש . בכל מקרה אנחנו מוצאים לעיתים נקודות לבנות במרי שטיבם לא ברור . אין להם משמעות חולנית כדאי לעבור ברור לכוון של קרישיות יתר וכן לבצע בדיקת בקורת בעוד שנה . אנשים שסובלים מיתר לחץ דם או מיגרנות יכולים להיות להם נקודות כאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)


