הקרנות וטומקסיפן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הקרנות וטומקסיפן
    ויוה
    14/01/2008

    שלום לכם,
    לפני כחודש איבחנו אצל אמי בת ה-66 סרטן השד דרגה 4 עם גרורות בעמוד השידרה, בעצמות אגן ועצמות נוספות. היא סובלת מכאבים נודדים בעצמות ומקבלת כעת תרופה בשם "בונפוס" למניעת דילדול העצם. בשבוע הבא תתחיל תוכנית טיפול של 10 ימי הקרנות בזה אחר זה לאזור עמוד השידרה. בנוסף בקרוב תתחיל תרופה בשם טומוקסיפן לטיפול בגידול בשד.
    אנחנו עדיין בהלם מגילוי המחלה ויש לי הרבה שאלות, אני מאד לחוצה ואשמח אם תדעו לענות לי:
    1. ממה ששמעתי עד כה מקובל להקרין במרווח של שבוע בין הקרנה להקרנה. האם עשר הקרנות בזו אחר זו אינן טיפול אגרסיבי מדי? האם יהיו לה תופעות לוואי מההקרנות הללו והאם זה יכול להפחית את כאבי העצמות של אמי? האם יש סכנה בהקרנות כל כך אינטנסיביות?
    2. האם יש עצות כיצד להקל תופעות לוואי של הקרנות?
    3. כיצד נדע אם ההקרנות בלמו את התפתחות הגרורות?
    4. קראתי שיש תרופות מתקדמות יותר מטומוקסיפן שנהוג לתת לטיפול בסרטן שד הורמונלי כמו ארמידקס / פמרה. האם ניתן להתחיל טיפול איתם (אמי אחרי גיל הבלות) או שעדיף להתחיל מהטומוקסיפן למרות שהיא מדור ישן יותר?
    5. האם יש גוף כלשהוא שנותן טיפול נפשי בחינם (לא קבוצת תמיכה) לחולות כמו אמא שלי? שתינו המומות ועצובות הכל קרה כל כך מהר.
    המון תודה ובריאות לכולם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הקרנות וטומקסיפן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן שד מתקדם

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    15/01/2008

    הקרנות נותנים יום יום ולא פעם בשבוע שמעת לא נכון, ולכן ההקרנות שאמך תקבל אינן שונות משל כל אחת אחרת. לא יהיו תופעות לואי קשות אם בכלל מההקרנות. ההקרנות הן רק למקום מסוים ולכן יטפלו רק בגרורה המקומית הן לא בולמות את שאר הגרורות לשם זה נועד הטמוקסיפן אני לא מבינה למה להמתין ולא להתחיל את הטמוקסיפן היום. אם ידוע מה יש לאמך וידוע שהגידול רגיש להורמונים לא רואה שום סיבה להמתין. טמוקסיפן הינו טיפול טוב לגידול רגיש להורמונים פועל אחרת מהארימדקס אם הגידול רגיש להורמונים טמוקסיפן יפעל אם לא יפעל בהחלט יתכן שגם ארימדקס או פמרה לא יפעלו. על פי סל הבריאות צריך לנסות קודם טמוקסיפן. בבתי החולים יש פסיכולוגים וקב תמיכה לטיפול בחולים ובני משפחה ואם אין שם מענה ניתן לפנות לאגודה למלחמה בסרטן והם יכולים להפנות למקומות נוספים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ויוה
    15/01/2008

    המון תודה על התשובה המפורטת. עוד לא התחילה את הטומקסיפן בגלל בדיקות המטולוגיות רלוונטיות שמתעכבות. אכן זהו גידול רגיש להרומונים ואנו מקווים שהתרופה אכן תעזור. הרגעת אותנו מאד. רב תודות על הזמן והמאמץ שמושקעים בפורום!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו