פרוש האבחנות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פרוש האבחנות
    ירדן
    26/08/2011

    שלום,

    אימי בת 64 ולפני כחודשיים אובחן אצלה DCIS Grade 2. היא עברה ניתוח לכריתה חלקית כשבניתוח נצפו מספר מוקדים. תוצאת הביופסיה הצביעה על שישה מוקדים + גידול חודרני שהוסר בגודל 0.8 ס"מ. בעקבות ששת המוקדים הרופא המליץ על כריתה מלאה בשד שמאל, השד הנגוע. בנוסף, התוצאה נשלחה שוב לבדיקת FISH משום שהרופאים התפלאו מאוד מהממצא החודרני.השבוע אימי עברה כריתה מלאה בשד שמאל ושחזור.במהלך הניתוח לא נצפו בלוטות נגועות.הגיעה גם תוצאת הFISH היום ולצערינו היא מאמתת את הביופסיה הראשונה. הבנתי שיש צורך לשקול את נושא הכימותרפיה יחד עם עוד נתונים. יש לי מספר שאלות. האם הגידול החודרני, הקטן אמנם, מעלה את האפשרות להישנות בהשוואה לDCIS? בנוסף, בדפים של אימי ראיתי שכתוב שנשלחה לFISH משום ש-HER2 כמעט אף פעם אינו חיובי. האם זה אומר שבדר"כ הוא אינו חיובי בהשוואה לאבחנה הראשונית של אימי, כי ראיתי באינטרנט שHER2 נחשב אלים.האם כל גידול חודרני הוא HER2 חיובי? הרופאים אמרו שאימי תבריא. אני לא ממש מבינה. אודה לתשובות. לילה טוב,
    ירדן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרוש האבחנות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרוש האבחנות - תגובה

    ד''ר תניר אלוייס
    27/08/2011

    שלום רב,
    אי אפשר לתת בפורום כזה ייעוץ פרטני, מה גם שחסרים המון פרטים,
    אך באופן כללי גידול חודרני הוא אכן יותר מסוכן מגידול טרום סרטני (DCIS)
    גידול חודרני שמבטא ביתר את החלבון HER2 הוא אכן אלים יותר,
    אך כ 20-25%% מהגידולים מבטאים את החלבון הזה,
    בברכה,
    דר' תניר אלוייס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו