טיפול לאחר ניתוח חלקי בשד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול לאחר ניתוח חלקי בשד
    אורלי
    24/01/2008

    אימי בת 69 וחלתה בסרטן השד, לפני כ-3חודשים 30.10.07 היא עברה ניתוח להסרת הגוש. הניתוח הצליח ולא נמצאו שום תאים סרטניים (בבדיקת מיפוי עצמות). התשובות נשלחו לאונקו-טייפ ושם התבשרנו כי הסיכוי שהסרטן יחזור, גבוה. בעקבות כך המליצו לה על כימותרפיה. אימי סירבה לטיפול כימי עקב הפחד מתופעות הלוואי וקיבלה כדור בשם "טמוקסיפן". אימי החלה לקחת את התרופה רק לפני 3 ימים. לאחרונה חשה בקוצר נשימה בלילה וכאבי עצמות והפסיקה את לקיחת התרופה.
    שאלותיי הן: מה הסיכוי לחזרת הסרטן לאחר לקיחת הכדור? ומהן הסיכויים לאחר טיפול כימותרפי?
    היות ואימי נקייה מגרורות, מה הסיכוי שזה יחזור אליה ללא שום טיפול? האם יש איזושהי הערכה תוך כמה זמן הסרטן עלול לחזור אם לא עושים שום טיפול? האם ישנם כדורים אחרים שאפשר לקחת?

    תודה רבה!!!!!
    הבת הדואגת


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול לאחר ניתוח חלקי בשד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוש שאלה קטנה

    אורלי
    24/01/2008

    האם 3 חודשים אחרי הניתוח, זה לא מאוחר מדי להתחיל טיפול?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול מונע

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    26/01/2008

    שלושה חודשים עדיין לא מאוחר לקחת את הטיפול המונע. כפי שכבר כתבה ד"ר אלוויס אין לפנינו את תשובות האונקוטייפ כך שלא נוכל לכתוב לך מה סיכויי החזרה אך בתשובה שקיבלת זה רשום. הבהרה לגבי גרורות, הבדיקות מראות שאין גרורות בגודל הניתן לאבחון אולם מה שבדיקת האונקוטייפ אומרת ומה שהרופאים אומרים לך הינו שיתכן ויש לאמך תאים מקרוסקופיים ואין שום דרך לדעת על קיומם , זה שכעת אין משהו גדול זה בסדר אך החשש הינו מאותן גרורות מיקרוסקופיות שאין לנו דרך לדעת על קיומם ולכן מקבלים טיפולים בנסיון להשמיד את הממצאים המקרוסקופיים. לא הגיוני שהתופעות היו מ3 ימי טמוקסיפן ממליצה להבדק אם אכן יש קוצר נשימה ואם אכן מטמוקסיפן לנסות אולי טיפול אחר , גם לטיפולים אחרים יש תופעות לואי אולם אם מופיעות גרורות הטיפול יותר קשה ובכלל המצב אז יותר בעיתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    ד''ר תניר אלוייס
    24/01/2008

    שלום אליזבט,
    קשה מאוד לתת תשובות מדויקות לשאלות שאת שואלת גם כאשר יש את כל הנתונים (סוג הגידול, גודל הגידול, גילה של אימך ומחלות רקע...).
    מבדיקת האונקוטייפ אפשר לקבל מידע על הסיכון לחזרה באחוזים - בקשי מהרופאים המטפלים שיפענחו את התוצאות עבורך אם זה לא ברור מהתשובה.
    לגבי משך הזמן עד לחזרה: רוב החזרות הן בשנתיים עד חמש שנים הראשונות , אבל יש בהחלט גם חזרות כעבור שנים רבות,ואין שום דרך לנבא למי תחזור המחלה ומתי.
    לגבי התלונות שאימך ייחסה לכדור - צריך לפנות להיבדק , 3 ימים זה די מהר לפתח תופעות לוואי אבל אם היא סובלת מקוצר נשימה זה מחייב בירור, ואפילו דחוף.
    יש טיפול חלופי, אבל צריך שוב להתייעץ עם הרופאים המטפלים לגבי החלפת טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו