מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- טיפול הורמונליlin29/10/2011
שלום אימי בת 70
עם סרטן בשד בפעם השלישית
בפעם הראשונה בצד שמאל לפני 20 שנה עם כריתה חלקית והקרנות
פעם שניה בצד ימין לפני 10 שנים עם כריתה חלקית הקרנות +כימותרפיה ו7- שנים טיפול הורמונלי : 5 שנים טומוקסיפן ושנתיים נוספות ארימדקס.
הפעם זה חזר שוב בצד שמאל עם גידול בגודל 5 מילימטר
אלו הממצאים הפתולוגים:
הצביעה ל- P63 + CALPONIN תומכות באבחנה
בבדיקת ER נמצא צביעה חיובית
1+ ב- 25% מגרעיני הגידול
2+ ב- 70% מגרעיני הגידול
3+ ב- 5% מגרעיני הגידול
ה staining intcnsity index-הוא 1.8 מ- 3
בדיקת PR נמצא צביעה חיובית
1+ ב- 20% מתאי הגידול
2+ ב- 30% מתאי הגידול
3+ ב- 10% מתאי הגידול
SII 1.1
בצביעה p-53 נמצאה צביעה חיובית של תאים בודדים מגרעיני הגידול
בצביעה KI-67 נמצאה צביעה חיובית ב- 10% מגרעיני הגידול
Her2/New בדיקה זו התבצעה באמצעות נוגדן פוליקלונגלי של חברת Dako ולפיה ביטוי היתר של החלבון בגידול הוא 1+
LEFT LUMPECTOMY
INVASIV PAPILLARY CARCINOM WHITH AN IN SITU COMPONENT, 0.5 CM IN MAXIMAL
DIAMETER. THE TUMOR IS SITUATED ABOUT 0.2 CM FROMM THE INKED SURGICAL MARGIN.
FIBROCYSTIC CHANGES; FOCAL ATYPICAL DUCTAL HYPERPLASIA COLUMNAR CELL CHANGE AND FOCAL ATYPICAL LOBULAR HYPERPLASIA.
בנוסף אימי אינה נשאית של הגן (סרטן השד)
ובדיקת PET CT שלה יצאה תקינה- מלפני הניתוח
בדיקת MRI שדיים- לאחר הניתוח יצאה תקינה
קיבלנו המלצה לטיפול בכדור הורמונלי :AROMASIN
שאלותי הן:
לאור תופעות הלוואי שהיו לה מהכדורים כגון נפיחות, עייפות הזעת יתר נשירת שיער ועוד
אני רוצה לדעת אם המצב מחייב טיפול הורמונלי
ומהו הסיכון מול התועלת שבטיפול , לאור סוג הגידול, הגיל שלה, הטיפול ההורמנלי שעברה בפעם השנייה ותופעות הלוואי של האוסטופרוזיס שנלווית לארומוטז,
האם בגלל גילה וסוג הגידול ניתן לשקול מעקב בלבד ללא טיפול הורמונלי.
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול הורמונלי - תגובה
פרופסור ביאטריס עוזיאלי30/10/2011מאחר והתשובה כאן מוגבלת ואינה מאפשרת שיחה מבקשת שתדברו עם רופא בשר ודם , באופן מאד כללי כן רצוי טיפול הורמונלי גידול רגיש להורמונים .עיקר תופעות הלואי כאבי פרקרים ושרירים אם לא תסתדר תמיד ניתן להפסיק והכאב יחלוף.תמיד ניתן לשקול מעקב. רצוי לבצע בדיקת אונקוטייפ זו בדקיה שיכולה לכוון מה סיכון החזרה. הגידול הינו כנראה גידול חדש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

