טיפול הורמונלי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טיפול הורמונלי
    lin
    29/10/2011

    שלום אימי בת 70
    עם סרטן בשד בפעם השלישית
    בפעם הראשונה בצד שמאל לפני 20 שנה עם כריתה חלקית והקרנות
    פעם שניה בצד ימין לפני 10 שנים עם כריתה חלקית הקרנות +כימותרפיה ו7- שנים טיפול הורמונלי : 5 שנים טומוקסיפן ושנתיים נוספות ארימדקס.
    הפעם זה חזר שוב בצד שמאל עם גידול בגודל 5 מילימטר
    אלו הממצאים הפתולוגים:
    הצביעה ל- P63 + CALPONIN תומכות באבחנה
    בבדיקת ER נמצא צביעה חיובית
    1+ ב- 25% מגרעיני הגידול
    2+ ב- 70% מגרעיני הגידול
    3+ ב- 5% מגרעיני הגידול
    ה staining intcnsity index-הוא 1.8 מ- 3
    בדיקת PR נמצא צביעה חיובית
    1+ ב- 20% מתאי הגידול
    2+ ב- 30% מתאי הגידול
    3+ ב- 10% מתאי הגידול
    SII 1.1
    בצביעה p-53 נמצאה צביעה חיובית של תאים בודדים מגרעיני הגידול
    בצביעה KI-67 נמצאה צביעה חיובית ב- 10% מגרעיני הגידול
    Her2/New בדיקה זו התבצעה באמצעות נוגדן פוליקלונגלי של חברת Dako ולפיה ביטוי היתר של החלבון בגידול הוא 1+
    LEFT LUMPECTOMY
    INVASIV PAPILLARY CARCINOM WHITH AN IN SITU COMPONENT, 0.5 CM IN MAXIMAL
    DIAMETER. THE TUMOR IS SITUATED ABOUT 0.2 CM FROMM THE INKED SURGICAL MARGIN.
    FIBROCYSTIC CHANGES; FOCAL ATYPICAL DUCTAL HYPERPLASIA COLUMNAR CELL CHANGE AND FOCAL ATYPICAL LOBULAR HYPERPLASIA.

    בנוסף אימי אינה נשאית של הגן (סרטן השד)
    ובדיקת PET CT שלה יצאה תקינה- מלפני הניתוח
    בדיקת MRI שדיים- לאחר הניתוח יצאה תקינה

    קיבלנו המלצה לטיפול בכדור הורמונלי :AROMASIN


    שאלותי הן:
    לאור תופעות הלוואי שהיו לה מהכדורים כגון נפיחות, עייפות הזעת יתר נשירת שיער ועוד
    אני רוצה לדעת אם המצב מחייב טיפול הורמונלי
    ומהו הסיכון מול התועלת שבטיפול , לאור סוג הגידול, הגיל שלה, הטיפול ההורמנלי שעברה בפעם השנייה ותופעות הלוואי של האוסטופרוזיס שנלווית לארומוטז,

    האם בגלל גילה וסוג הגידול ניתן לשקול מעקב בלבד ללא טיפול הורמונלי.

    לתשובתך אודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול הורמונלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול הורמונלי - תגובה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    30/10/2011

    מאחר והתשובה כאן מוגבלת ואינה מאפשרת שיחה מבקשת שתדברו עם רופא בשר ודם , באופן מאד כללי כן רצוי טיפול הורמונלי גידול רגיש להורמונים .עיקר תופעות הלואי כאבי פרקרים ושרירים אם לא תסתדר תמיד ניתן להפסיק והכאב יחלוף.תמיד ניתן לשקול מעקב. רצוי לבצע בדיקת אונקוטייפ זו בדקיה שיכולה לכוון מה סיכון החזרה. הגידול הינו כנראה גידול חדש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו