טמוקסיפן

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • טמוקסיפן
    לאה
    23/02/2012

    ד"ר עוזיאלי שלום

    אימא שלי אובחנה לפני כשנה כחולה בסרטן שד עם גרורות לעצמות.

    כיום היא לוקחת טמוקסיפן ולפי בדיקת הפט האחרונה הגרורות הצטמצמו. מצבה הבריאותי מצוין.

    רציתי לשאול מתוך ניסיונך הקליני, אחרי כמה שנים (לכל היותר) הטמוקסיפן מאבד מיעילותו וצריך לעבור לכדור אנטי-הורמונלי אחר? אני מבינה שכאשר לוקחים את הכדור לטיפול מניעתי מקובל להפסיקו לאחר חמש שנים, כי הוכח במחקרים שמעבר לתקופה זו אין בו תועלת. האם זה גם תקף לגבי טיפול במחלה גרורתית?

    רציתי גם לשאול לגבי השמנה. אמי עלתה כ-8 ק"ג מאז שהחלה ליטול את הכדור. האם הכדורים האנטי הורמונליים האחרים גם גורמים להשמנה או רק הטמוקסיפן? (לפי התגובות בפורום, אני רואה שמרבית הנשים מתלוננות על השמנה עקב נטילת טמוקסיפן)

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טמוקסיפן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טמוקסיפן - תגובה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    26/02/2012

    אין אפשרות לדעת כמה זמן עד לצורך בשינוי טיפול . יש נשים שנזקקות לשינוי לאחר חודשים ויש שנים . חמש שנים לטיפול משלים זו לא בדיוק הסיבה כפי שצינת ולא ניתן כלל להשוות מצבים . השמנה תיתכן , מותר לשמור דיאטה ולעשות פעילות גופנית . גם לשאר הטיפולים תיתכן תופעה דומה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו