שאית BRCA2 אחרי כריתה מניעתית דו צד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שאית BRCA2 אחרי כריתה מניעתית דו צד
    ליאת
    14/04/2012

    שלום רב,

    אני נשאית BRCA2 אחרי כריתה מניעתית דו צדדיתת ללא שיחזור וללא שימור פטמות, אשר נעשתה לפני כ-4 חודשים.

    שאלותי
    . 1כיצד עלי להתנהל מעתה בהתחשב שעדין ישנן רקמות שד: תדירות בדיקות ואיזה?
    2. עברו כ-4 חודשים מאז הניתוח ועדיין לא חזרתי למלוא כוחותי וכן האזור עדין רגיש ומעט נפוח אם כי משתפר עם הזמן-מה צריכות להיות ציפיותי הראליות?

    תודה רבה,

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאית BRCA2 אחרי כריתה מניעתית דו צד - תגובה

    ד``ר עינת כרמון
    14/04/2012

    אין הנחיות חד משמעיות לגבי מעקב בנשאיות brca לאחר כריתת שדיים מניעתית מאחר שאין כמעט מחקרים בנושא. הכריתה מפחיתה סיכון לחלות בכ90%. לפיכך יש צורך במעקב, לפחות בדיקה ידנית פעם בחצי שנה-שנה וניתן להוסיף גם us.
    לגבי ההחלמה מהניתוח- משך ההחלמה מאוד אינדיבידואלי. נשמע שאצלך יחסית ממושך. בכל מקרה ממליצה לפנות לבקורת אצל הכירורג המטפל גם לגבי תכנון המעקב 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו