סרטן השד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סרטן השד
    דגנית
    08/07/2012

    שלום רב,
    בת 54, לאחר בדיקת ממוגרפיה ואולטרסאונד נמצא ממצא שאתי 1.5 ס"מ בשד שמאל. לאחר ניתוח למפקטומי הסתבר שהממצא בגודל 4 ס"מ (שטוח) בלוטת זקיף נקיה. ממצאים פתלוגים שלאחר הלמפקטומי: 2 מתוך 3 בלוטות, נגועות. על דעת האונקולוג והכירורג וכמובן על דעתי, בוצע ניתוח להוצאת הבלוטות, מתוך כ-20 בלוטות נמצאו 2 נגועות.
    בבדיקה הפתלוגית לאחר ניתוח הלמפקטומי עלה כי מדובר בקרצינומה חודרנית בקוטר 4 ס"מ, תאי גידול במראה ציטולוגי של INVASIVE DUCTAL CARCINOMA וחיוביים ל-E-CADHERIN אך אינם יוצרים בלוטות ומתפשטים כתאים בודדים וכשורות תאים, בדומה לקרצינומה לובולרית. בהיקף הגידול מעט מוקדים של ductal carcinoma in situ, הגידול הינו בדרגה בינונית - הפעילות הפרוליפרטיבית בהם נמוכה מאוד ומדד השגשוג בצביעת KI-67 הןא כ-5% (+1) הפלאומורפיזם בהם בינוני (+2) והם אינם יוצרים בלוטות ומתפשטים כתאים בודדים תוך השומן (+3). לציין שתשובת האונקוטייפ היתה 20 (ברור שאין לה משמעות) האונקולוג המליץ על טיפול כימותרפי ACX4+TASOLX4+הקרנות+טיפול הורמונלי. הטיפולים הכימותרפיים הסתיימות, נותרו הקרנות+טיפול הורמונלי.
    מבקשת לשאול מה סיכויי ההחלמה אם בכלל.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סרטן השד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סרטן השד - תגובה

    פרופסור ביאטריס עוזיאלי
    17/07/2012

    יש סיכוי טוב להחלמה , קשה להגיד כמה בדיוק אולם יש סיכוי של כ75-80%להבראה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו