שוליים לא נקיים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שוליים לא נקיים
    יהודית
    25/02/2008

    אני כבת 60. עברתי הקטיפולים כימותרפיים לפני ניתוח גידול שהיה כ5 סמ. ההכימו הואיל הגידול קטן ל0.8 . נותחתי לפני שלושה שבועות נתוח משמר שד. התוצאות הפתלוגיות היו שהבלוטות נקייות אולם יש שוליים לא נקיים. יש חילוקי דעות בין הרופאים האם יש לנתח שוב נמה גם שחלקם טוענים שגם אחרי הניתוח השני יש סכוי שיהיו שוליים לא נקיים. . האם הניתוח הןוא חובה? האם ההקרנות אינםן מחסלות את הדבר? האם המנעות מניתוח משפיעה על הפרוגנוזה לעתיד? הרי אי אפשר לעשות ניתוח כל שבועיים? האם אני לוקחת סיכון כאשר איני מתנתחת שוב?יש לי פוביה מפני ניתוח נוסף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שוליים לא נקיים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוליים

    ד''ר תניר אלוייס
    25/02/2008

    שלום יהודית,
    מבלי להיות בקיאה בפרטי המקרה, בעיקרון ניתוח שלא נגמר עם שוליים נקיים הוא ניתוח לא מספק, וצריך לעשות מה שצריך לעשות בשביל לקבל שוליים נקיים - הרחבות או לפעמים אפילו כריתת שד מלאה.
    בימינו הניתוחים האלה לא מסוכנים - אם את אישה בריאה בלי מחלות קרע משמעותיות אין סכנה בהרדמה כללית וניתוח גם את צריך לחזור על זה בהפרש של כמה שבועות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו