תותי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תותי
    תותי
    25/11/2012

    שלום לכן, רציתי לשאול.
    אני בת 31, לרוב בריאה, מתכננת הריון.
    מזה תקופה לא קצרה שאני מרגישה מעין גוש מוזר בשד שמאל, מתחת לקפל השד.
    פניתי לרופא כירורד שד, אשר בדק אותי ידנית והפנה אותי לדימות א.ס US שדיים
    ובית שחי ולממוגרפיה.
    לגבי הממוגרפיה אני קצת חוששת, אני כולה בת 31, זו בדיקה שבנות 50+
    עוברות אותה, הפחד מהקרינה המזיקה שעלולה לפגוע בי.
    בנוסף הבנתי שבגילי הכה צעיר הממוגרפיה לא תמיד מגלה משהו חשוד זאת בשל
    רקמת שד צפופה (או משהו כזה), קראתי כי קרו מקרים שהממוגרפיה לא גילה סרטן
    בהתגלמותו בגלל גיל האישה.
    אני גם מתכננת הריון וחוששת מהקרינה של הבדיקה.
    אודה לתגובתכם.
    שבוע נהדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תותי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תותי - תגובה

    ד``ר עינת כרמון
    27/11/2012

    אכן יש כמות לא גדולה של קרינה בממוגרפיה. בדיקה בודדת אינה גורמת לנזק משמעותי.
    אם אינך בהריון כעת לא תהיה לקרינה השפעה מבחינה זו.
    בנוכחות גוש נמוש בנשים צעירות ניתן להתחיל בUS ולהמשיך בירור בהתאם. אם נבדקת ע"י כירורג שד וזו היתה המלצתו, אין באפשרותי לערער עליה במסגרת זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו