האם לכרות את השד?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • האם לכרות את השד?
    guit
    14/03/2008

    שלום רב ד"ר עוזיאלי:
    אני בת 52 ולאחר ממוגרפיה נשלחתי לבדיקת ממוטומיה בשד שמול לשני אזורים. באזור בעליון פנימי התקבל DCIS מההיסתידויות ומההיסתידויות באזור עליון חיצוני היתקבל היפרפלסיה, עברתי למפקטומי + SNB של ההיסתידויות העליוניות בלבד . אזור ההיסתידויות עם היפרפלסיה רחב ולכן לא ניתן להוריד אותו מבלי לכרות את השד כולו, לכן הכרורג החליט להאשיר את השד ולעכוב אחרי השד.
    בבדיקת הפתולוג: ללא סרטן פולשני וHIGH GREAD , בלוטות נקיות. הטיפול היה צריך להיות הקרנות וטמוקסיפן. כאשר חזרתי לאונקולוג הוא חשב שזו חוסר אחריות מטעם הכרורג להאשיר אותי ככה כאשר הממוטומיה היא דגימה בלבד ויכול להיות יש כבר גידול, לדבר האונקולוג אם צריך לכרות את כל השד כדי לבדוק שאין תאים סרטניים ... אז.... זה המכיר.
    בינתיים הוחלט לא להתחיל הקרנות, עוד 3 חודשים ממוגרפיה חוזרת , להתחיל עם טמוקסיפן.
    אגב, לא מצאתי כרורג שהסכים עם האונקולוג והיה מוכן להוריד את השד.
    שאלה: את חושבת שצריך להוריד את השד?
    במידה ואני עושה הקרנות, האם לעולם לא אוכל לעשות שיחזור, במידה והסרטן יחזור ואני אחרי הקרנות?
    תודה על תשובתך המהירה
    גיט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם לכרות את השד?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כריתת שד

    ד''ר תניר אלוייס
    16/03/2008

    שלום לך,
    מובן שבפורום כשה אין שום אפשרות לתת ייעוץ פרטני, בטח שלא מבלי לראות את הצילומים , ובוודאי לא בשאלה כ"כ משמעותית כמו כריתת שד...
    עם זאת, מבחינה עקרונית ניתוח שלא נכרת בו הגידול בשלמות, בין אם זה גידול ממאיר או גידול טרום ממאיר, הוא ניתוח לא מספק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו